2025-12-19, 17:01
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Det här klippet blev viralt på tiktok och twitter med miljontals visningar och hundratusentals gillamarkeringar.
https://www.tiktok.com/@jessie.song/video/7584457256020790558

Det här citatet från videon gillades av många kvinnor.
"I will not give birth to someone who will discriminate against my gender.
My own flesh and blood must not become a blade that turns against me.
If the world born from my body oppresses me, I will not allow that world to exist."

För några år sen var det socialt oacceptabelt att prata om att vägra föda pojkar. Jag brukade bli bannlyst från social media när jag pratade om det. Nu talar kvinnor öppet om att sluta föda söner och andra kvinnor håller med och hyllar det. Det är mainstream nu.

En annan video där kvinnor förklarar varför de inte vill ha söner som riskerar bli ett vapen vänt mot dem själva eller andra kvinnor.
Women Speak Out About The RISKS of Birthing A SON

Tankar kring hur det numera är socialt accepterat för kvinnor att inte vilja föda söner?
Citera
2025-12-19, 17:04
Medlem
Nej, det har inte blivit mainstream
Citera
2025-12-19, 17:09
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
Det här klippet blev viralt på tiktok och twitter med miljontals visningar och hundratusentals gillamarkeringar.

If the world born from my body oppresses me, I will not allow that world to exist."

För några år sen var det socialt oacceptabelt att prata om att vägra föda pojkar. Jag brukade bli bannlyst från social media när jag pratade om det. Nu talar kvinnor öppet om att sluta föda söner och andra kvinnor håller med och hyllar det. Det är mainstream nu.

En annan video där kvinnor förklarar varför de inte vill ha söner som riskerar bli ett vapen vänt mot dem själva eller andra kvinnor.

Tankar kring hur det numera är socialt accepterat för kvinnor att inte vilja föda söner?

Suck.. Vad menar du med att kvinnor äntligen börjar prata om att sluta föda söner? Vad är det du tycker är bra med det? Jag hade helst velat ha en son om jag blev gravid och jag ser inget fel i det.
Citera
2025-12-19, 17:19
Medlem
Citat:

Varför gör du som vissa av kvinnohatarna/manosfärsnubbarna/antigeministerna gör? Dvs.: Hänvisar till tiktok och Youtube videos på folk som säger kontroversiella saker och sedan tror att detta är sanningen för Alla? Varför gör du så? Vill du sjunka till kvinnohatarnas mycket låga nivå?

Och som svar på din fråga: kvinnor väl i regel ha barn. En bebis som växer upp till ett barn och sedan till tonåring och vuxen. Som kvinnan fpr ta hand om och gulla med när den är bebis/liten och ta hand om längs uppväxten. Och vissa kvinnor vill väldigt gärna ha iaf en dotter, i synnerhet om de har en eller flera söner redan. Men det viktigaste är att de får bebis som får växa upp. Då spelar könstillhörighet på bebisen ingen roll.
Citera
2025-12-19, 17:23
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag har hört om det innan. Men borde inte konsekvensen bli negativ då de som faktiskt föder pojkar får pojkar som växer upp i en värld där de ökar i sexuellt marknadsvärde och därför i princip kan ta ut svängarna mer i sitt beteende då det helt enkelt finns fler kvinnor att välja på?

De normalt funtade familjerna kommer få söner som kommer få ett bättre liv om andra väljer att bara skaffa flickor.
Senast redigerad av Smekarn87 2025-12-19 kl. 17:28.
Citera
2025-12-19, 17:35
Avslutad
Diskrimineringen mot kvinnor har aldrig varit lägre.

Föds du till man idag har du ett helvete på alla fronter jämfört med kvinnor.
Citera
2025-12-19, 17:36
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Suck.. Vad menar du med att kvinnor äntligen börjar prata om att sluta föda söner? Vad är det du tycker är bra med det? Jag hade helst velat ha en son om jag blev gravid och jag ser inget fel i det.
För ämnet har varit så tabu. Nu pratar kvinnor öppet om det och får medhåll från tusentals andra kvinnor. Det var otänkbart för ens 5 år sen.
Det är bra att kvinnor pratar om det. Kvinnor inser att de inte behöver föda söner om de inte vill. Kvinnor gör rätt när de ifrågasätter varför de borde föda sin egen eller andra kvinnors förtryckare.
Citera
2025-12-19, 17:40
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Diskrimineringen mot kvinnor har aldrig varit lägre.

Föds du till man idag har du ett helvete på alla fronter jämfört med kvinnor.

Skärp dig. Du vet mycket väl att det är tvärtom.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det här klippet blev viralt på tiktok och twitter med miljontals visningar - - 8< - - - [klipp] - - -

Så du vill att människosläkt ska dö ut?
Citera
Medlem
sommarlovs avatar
Så här har kvinnor resonerat sedan feminismen uppfanns.

Vad mer ska de styra i barnens liv?
Karriär, bostad, äktenskap?
Citera
2025-12-19, 17:41
Medlem
Citat:
För ämnet har varit så tabu. Nu pratar kvinnor öppet om det och får medhåll från tusentals andra kvinnor. Det var otänkbart för ens 5 år sen.
Det är bra att kvinnor pratar om det. Kvinnor inser att de inte behöver föda söner om de inte vill. Kvinnor gör rätt när de ifrågasätter varför de borde föda sin egen eller andra kvinnors förtryckare.

Jag tror inte du ska ta psykfall på internet på så stort allvar.
Citera
2025-12-19, 17:44
Medlem
zombie-nations avatar
Det är väldigt få som vill välja bort en son. Eller att de ser det som att sonen blir en fiende. Däremot finns andra krafter som vill att man vill ha en dotter. Det trodde jag inte var så vanligt, men det är tydligen supervanligt! Motsatsen som det var i Kina. Gärna att man får en tjej som förstabarn så att man säkrat detta. Och sedan blir lika glad om nästa barn är tjej eller kille. Som man förr ville säkra att man hade en son, och då gärna ville ha killen först.

https://mama.expressen.se/gravid-forlossning/gravid/onskas-dotter-varfor-ar-det-sa/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in