2025-12-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Mycket bra, nästan 3 år i finkan ser bra ut i CV:et. Då kan han fortsätta skryta hur framgångsrik han är.
Tappa inte tvålen!
Hahahah!
Noll koll här också ser jag.

Ibland är det bättre att vara tyst för att slippa se så jävla okunnig ut.
Citera
2025-12-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Han fortsätter skriva processen kommer ta lång tid så jag har hyrt en fet villa i sälen på nyår och lillen ska med också.
Ja?

Processen kommer att ta lång tid.
Citera
2025-12-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Minns inte helt.

Men hade inte samtliga tre personer "tvättat" ungefär samma pengar?

Julia under en längretid.
Linnea på runt 1 år.
Pappa minns jag inte helt.

Därför jag har svårt att se varför domen blev så olika.

Överklagan ?
Inställer sig ?

Linnea har tvättat pengar sen 15 Juli 2023.
Citera
2025-12-19, 16:50
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De har attackerats p g a det förtal Jocke och Anjo spridit om deras familj. Håll dig till verkligheten

Verkligheten som i att kräftan och saint Linnea har inte gjort någonting alls? Den ja… Att man som tonårig pojke behöva komma till skolan och veta att de flesta har sett ens systers nakenbilder och håligheter har absolut ingen inverkan.
Citera
2025-12-19, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Går det att få ut rättegången i ljudformat eller har det varit sekretess kring fallet?

Ingen sekretess
Citera
2025-12-19, 16:53
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja?

Processen kommer att ta lång tid.
Exakt! Folk tror han är påväg till anstalten nu, han kommer gå fri i flera år haha!
Citera
2025-12-19, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Nice ändå. Linnéa ska alltså betala totalt 248.456 kr.

Ja - tillsammans med att få vara med i belastningsregister ett tag och besöka lite Frivård, jävlar, rena rama jetset-livet!

HIGH LIFE, HAPPY LIFE!

Hey ho, let's go!

Jag har inte hängt med här, vilken saftig räkning för avokadon (142 456 kr) . Om jag riskerade såna belopp hade jag faktiskt bett avokadon att hålla sig borta och inte lägga en endaste minut på mitt mål, om jag visste att chanserna var relativt små att bli friad eller få ett betydligt lindrigare straff pga juristjäveln.
Citera
2025-12-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Exakt! Folk tror han är påväg till anstalten nu, han kommer gå fri i flera år haha!
Jag har haft med ekobrott att göra inom min krets, med betydligt större belopp, och det tog väldigt många år innan den avtjänade sitt straff på ett helt okej ställe.

Här inne låter det som om han ska in med omedelbar verkan på ett högriskfängelse med seriemördare.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2025-12-19 kl. 17:09.
Citera
2025-12-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Nej han har väl 2 månader på sig ca? Står inte tidsfristen i domen?
Citera
2025-12-19, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja, har haft med ekobrott att göra inom min krets, med betydligt större belopp och det tog väldigt många år innan den avtjänade sitt straff på ett helt okej ställe.

Här inne låter det som om han ska in med omedelbar verkan på ett högriskfängelse med seriemördare.

Ekonomiska brottslingar kan hamna på anstalter där rymma innebär att man bara fortsätter att gå i "fel" riktning när man är ute på promenad.
Citera
2025-12-19, 17:07
Medlem
Chrippa är dömd för saker som utgör ett brottsligt resultat. Men Chrippa nekar, till de flesta åtalspunkter.
Hans nekanden, i de här fallen, vilar ofta på tesen att 'han har inte havt för avsikt att begå brott', vilket måste ju medges är ett nästan tandlöst försvar för nekande, i praktiken iaf.

Men vad tror vi?

Har han genomfört dessa förfaranden fullt medveten om att han gör något grovt olagligt och straffbart, och levt med ständiga kravet och hotet av att behöva dölja det?

Eller har han mer typ "bara gjort" av farten, på sätt som han tyckte verkade vara relevanta, "bara kört", kanske inte ens reflekterat så mycket över legaliteten? Han är ju impulsiv och lever sin tillvaro i högt tempo.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-19 kl. 17:11.
Citera
2025-12-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Ekonomiska brottslingar kan hamna på anstalter där rymma innebär att man bara fortsätter att gå i "fel" riktning när man är ute på promenad.
Möjligtvis (?) om det skulle finnas sådana incitament.

Det är inget beslut man tar på lösa grunder från Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in