Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Jag håller inte med om att jag är dubbelbottnad. Jag ser inget paradoxalt i att separera Trumps personlighet från hans politik.
Nej, det klart du inte gör. Du ser väl ditt resonemang som klart som korvspad.
Ironiskt nog så diskuterar de som faller för mördare som är psykopater likadant.
De tror att de kan separera personen från handlingen som nån sorts Dr Jekyll och Mr Hyde.
Hur ska Trumps politik och åsikter kunna separeras från hans personlighet?
Jag har gett dig länkar på att Trump och hans administration ljuger om sakfakta och ägnar sig åt hyckleri.
Hur ska hans personlighet kunna separeras från politik om han är en säkerhetsrisk via sin störning?
Hur ska Trumps beteende separeras - om han är positivt inställd till högerextrema.
Citat:
Eller för den delen tycka att han har rätt ibland och ibland inte. Eller gör rätt ibland och ibland inte.
Sen kan jag förstå om det ibland framstår som paradoxalt, men världen är full av paradoxer.
Du har nyss kört en intetsägande klyscha men kör en till för säkerhets skull.
Citat:
Att Trump skulle kunna alliera sig med folk som finansierat terror förvånar mig inte ett dugg. Han ser väl helt enkelt till USAs ekonomiska intressen i första hand.
Och dubbelmoralen om araber och att hans personlighet är farlig ang världspolitik (icke separerbar)?
Du försöker glida på ytan i ämnen.
Citat:
Varför skulle det vara hög tid att jag får vissa länkar? Jag har svårt att tro att det skulle ändra mina åsikter om Trump-administrationens brytning med Europa, som ju är trådens topic
Är det någon hemma?
Du behöver inte ändra åsikt men du kan ju iaf sluta prata mot dig själv.
Om du ska diskutera farliga araber som Trump anser ska utrota europeiska medborgare - så gav jag dig exempel på farliga araber på hög politisk nivå.
Där Trumps narcissistiska personlighet kan bli oerhört farlig för världsläget.
Reagerar du öht på att han hellre allierar sig med araber snarlikt art 5 inom Nato - men agerar emot redan allierade i Nato och gnäller om.... araber?
Hur ser du på olika säkerhetsrisknivåer när han allierar sig med AfD som inkluderar neonazi för att dravla om kulturkrig i SSN.
Prioriterar du fortfarande Trumps överdrifter om censur och ersättningteorin, rakt nedstigande från Nazi?