2025-12-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
Du far med osanning. Och AA har aldrig rekommenderat att köpa någon aktie, han berättar hur han gör. Att ni köper och säljer vid fel tillfälle är inte AA:s fel, som sagt Hexan kommer att gå upp, någon frågande om målkurs. För mig är det 65 kr, vad AA har för målkurs vet jag inte.

Ge ett ex på vad som var lögn i det jag skrev!

AA har rekommenderat ALLA att följa Stockpickingportföljen. Är du medlem kan jag länka till videon får du höra själv.

Vad tror du 8 av 10 gör när någon som påstår sig vara "aktiemiljonär" och framgångsrik på börsen säger att han går all in i Hexatronic för att få en fetare pension? De gör som AA för de vill / orkar / kan inte ta ett eget beslut. Det räcker inte att säga att man ska tänka själv, det gör inte många, de gör som andra gör.
Citera
2025-12-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Ge ett ex på vad som var lögn i det jag skrev!

AA har rekommenderat ALLA att följa Stockpickingportföljen. Är du medlem kan jag länka till videon får du höra själv.

Vad tror du 8 av 10 gör när någon som påstår sig vara "aktiemiljonär" och framgångsrik på börsen säger att han går all in i Hexatronic för att få en fetare pension? De gör som AA för de vill / orkar / kan inte ta ett eget beslut. Det räcker inte att säga att man ska tänka själv, det gör inte många, de gör som andra gör.
Men då är det fel på personerna som gör så, inte AA. Du kan inte övertyga mig så vi lägger ner diskussionen.
Citera
2025-12-18, 19:52
Medlem
Citat:
Du far med osanning. Och AA har aldrig rekommenderat att köpa någon aktie, han berättar hur han gör. Att ni köper och säljer vid fel tillfälle är inte AA:s fel, som sagt Hexan kommer att gå upp, någon frågande om målkurs. För mig är det 65 kr, vad AA har för målkurs vet jag inte.
Han uppmanar ju folk att ”tänka själv” men problemet är att folk gör som han ändå, dom får ju säkert inspiration från den store börsguden..
Det är värt att poängtera!
Vet inte hur många hexatronic videor han har gjort på YouTube, där det tjatas om vad han tror hexatronic ska gå upp massa procent inom ett ex antal år, fattar väl alla att någon har hakat på tåget och förlorat pengar!
Citera
2025-12-18, 19:55
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Skoj med nya skribenter i Loserville, detta var ditt 11:e inlägg. Bara så du förstår, detta är inte en tråd om Hexan. Denna tråd handlar om AA som är en lånetorsk och hur vi kan rädda hans lärjungar.
Senast redigerad av RobertSmith 2025-12-18 kl. 20:08.
Citera
2025-12-18, 20:00
Medlem
Citat:
Men då är det fel på personerna som gör så, inte AA. Du kan inte övertyga mig så vi lägger ner diskussionen.

Ahh du anklagar mig för att ljuga, när jag ber om exempel så vill du lägga ned diskussionen

Det spelar ingen roll. Jag vet inte om AA inte förstår att många gör som han gör eller om AA inte bryr sig. Båda är allvarliga och inget tar bort AAs ansvar.
Citera
2025-12-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Skoj med nya skribenter i Loserville, detta var ditt 11:e inlägg. Bara så du förstår, detta är inte en tråd om Hexan. Denna tråd handlar om AA som är en lånetorsk och hans lärjungar.

Nej, bara så att du förstår så handlar det även om hans investeringar, just nu är Hexatronic den största investeringen.
Citera
2025-12-18, 20:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Nej, bara så att du förstår så handlar det även om hans investeringar, just nu är Hexatronic den största investeringen.
AA tjänar pengar på att lura folk. Tycker detta borde vara brottsligt. Som en hästskojare utan samvete. Noll empati med de som förlorar pengar utan han anser att det är deras eget fel tydligen. Varför göra videor över huvud taget om man ska tänka själv.
Citera
2025-12-18, 21:08
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Vi kan väl vara överens om att
- AA investerar med stor risk
- De senaste åren har AAs investeringar varit olyckliga
- AA driver rådgivningsverksamhet, för 300 kr får man ju ringa upp och snacka pension

Dessutom, här är kanske inte AA överens, är hela hans medlemskanaler rådgivning. Hans nick, Aktieanalytikern, antydr väl att han levererar analyser. Och det gör han till en månadsavgift om 99 kr. Om han då breder ut sig om hur bra bolag han investerar i hjälper det inte att ha ett mantra "Tänk själv".
Citera
2025-12-19, 07:29
Medlem
RobertSmiths avatar
För bara 500sek kommer man kunna få råd om sin pension om man checkar in på AA:s B&B när väl Hobby-Huset är inköpt för lånade pengar.

Hjälp med Pensionen i Hobby-Huset
https://www.youtube.com/watch?v=prwLlC2wOKs
Citera
2025-12-19, 07:56
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
👍🏻👍🏻grymt en poet i gänget ! Det måste väl ändå analytikern gilla 🤗

Det skulle storligen förvåna om han gjorde. Faktiskt.

Han slår mig inte som särdeles kulturintresserad.
Citera
2025-12-19, 08:21
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Lugna dig, jag har inte haft fel och året är inte slut. Men om du ska anmärka på petitesser så hör du inte hemma på börsen. Du borde vara tacksam att jag delat en aktie som kommer gå upp 50 %, vad du gör med den informationen är upp till dig.
Petitessen är att AA spelar rollen av att vara en framgångsrik aktieiinvesterare utan att vara det. Han lånar pengar till en vattenskoter men kallar lånet för eget kapital som han köper Hexatronc för!
Citera
2025-12-19, 09:57
Medlem
Testade Google NootebookLM på några av AAs YT videor. Ett ex på den om lån som guds gåva till mänskligheten ( i vart fall dagdrömmande låtsasmiljonärer ).
https://youtu.be/4AiRz9lFutA?si=B__ew72Ay72pWMFG

NotebookLM sammanfattar snabbt hela videon:
"Källan beskriver en okonventionell ekonomisk strategi som bygger på att konsekvent leva över sina tillgångar genom massiv belåning. Genom att använda lånade pengar för aktieinvesteringar och därefter belåna dessa innehav ytterligare, har talaren lyckats bygga upp en förmögenhet som mångmiljonär. Han betonar att han aldrig sparat egna tjänade pengar, utan istället använt skuldsättning som ett verktyg för att uppnå ekonomisk frihet och hög livskvalitet. Trots en extremt hög riskaptit med belåningsgrader långt över normen, menar han att metoden har fungerat framgångsrikt i tjugofem år. Budskapet är att skulder möjliggör ett maximalt utnyttjande av livet här och nu istället för att vänta på ett framtida sparande. Denna personliga filosofi presenterar lån som en förutsättning för både konsumtion och den tillväxt som finansierat familjens lyxiga livsstil"

Jag bad den sen bedöma strategin:
"Analogi: Att följa denna strategi är som att segla en båt med alla segel hissade mitt i en storm. Om vindarna (marknaden) blåser åt rätt håll färdas man extremt snabbt framåt och når mål som andra bara drömmer om, men minsta felsteg eller plötslig vindkantring riskerar att kapsejsa hela fartyget omedelbart."

NotebookLM är ett bra verktyg för den som vill sammanfatta en YTvideo snabbt. En fördel också att inte bidra ekonomiskt till kanaler man kanske inte vill stötta Tyvärr funkar det inte på videor enbart för medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in