2025-12-01, 10:02
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag tror på att män ska vara sig själva. Är han blyg och försiktig så ska han fortsätta vara det. Blyga och försiktiga män vill fortfarande sätta på henne.
Men det kanske inte sker efter 5 minuter.
Var närvarande med henne så att hon känner att du är där för att du vill vara där med henne.
Gillar hon inte blyga och försiktiga män, då är det ju så. Blir inte bättre av att du försöker låtsas vara nån du inte är.
Varken för dig eller för henne.
Det finns andra du kan träffa. Alla kvinnor är inte som hon du just träffade som inte gillar din typ.
Var den typen som du är. Antingen så gillar hon dig eller inte.
Även om du är blyg och försiktig i grunden så kan du träna på att gå utanför komfortzonen utan att göra avkall på att vara dig själv. Utifrån låter det som att du kan ha sumpat några möjligheter till relationer genom åren på grund av rädsla att ta första steget.
Citera
2025-12-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Även om du är blyg och försiktig i grunden så kan du träna på att gå utanför komfortzonen utan att göra avkall på att vara dig själv. Utifrån låter det som att du kan ha sumpat några möjligheter till relationer genom åren på grund av rädsla att ta första steget.

Ja, som jag skrev tidigare, svarade på nåt som en här skrivit.

JordenIsPlatt
"Låter ju fint i praktiken men är man 35 bast och oknullad så får man bara förstå att man får ändra på sig eller så kommer cykeln bara fortsätta."

Jag var 35 och jag var som jag brukar vara. Vi hade trevligt och jag var inte på alls. Till slut så var det hon som hintade att hon var sugen.
Jag vet att jag missat tillfällen med andra kvinnor för att jag inte vågade vara mer på, men det är så jag är.
Jag kan bara vara mig själv. Många kvinnor vill ha en man som är mer på, och det är ju bra att de träffar varann då. Finns nån för alla.
Senaste jag träffade var mycket yngre och sa innan att hon var trött på killar som ska prata sex, försöker saker på dejter, hon var inte så intresserad av sex.
Så jag försökte inget. Två år senare sa hon att hon velat men hon tyckte att det var jag som skulle ha tagit första steget.
Citera
2025-12-01, 10:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ja, som jag skrev tidigare, svarade på nåt som en här skrivit.

JordenIsPlatt
"Låter ju fint i praktiken men är man 35 bast och oknullad så får man bara förstå att man får ändra på sig eller så kommer cykeln bara fortsätta."

Jag var 35 och jag var som jag brukar vara. Vi hade trevligt och jag var inte på alls. Till slut så var det hon som hintade att hon var sugen.
Jag vet att jag missat tillfällen med andra kvinnor för att jag inte vågade vara mer på, men det är så jag är.
Jag kan bara vara mig själv. Många kvinnor vill ha en man som är mer på, och det är ju bra att de träffar varann då. Finns nån för alla.
Senaste jag träffade var mycket yngre och sa innan att hon var trött på killar som ska prata sex, försöker saker på dejter, hon var inte så intresserad av sex.
Så jag försökte inget. Två år senare sa hon att hon velat men hon tyckte att det var jag som skulle ha tagit första steget.
Det jag menade var att du kan fortsätta vara dig själv men ändå anstränga dig en smula. Du så att säga har kvar personligheten men stretchar den lite grann. Som ditt exempel med den yngre damen visar, människor säger en sak, men förväntar sig ofta något annat. Tänk om du hade gått ur din bekvämlighetszon lite grann bara vid ett tillfälle. Då hade historien kunnat vara en annan. Och det innebär naturligtvis inte att det är kört för all framtid. Testa bara att stretcha personligheten lite.
Citera
2025-12-01, 10:42
Medlem
Citat:
Det jag menade var att du kan fortsätta vara dig själv men ändå anstränga dig en smula. Du så att säga har kvar personligheten men stretchar den lite grann. Som ditt exempel med den yngre damen visar, människor säger en sak, men förväntar sig ofta något annat. Tänk om du hade gått ur din bekvämlighetszon lite grann bara vid ett tillfälle. Då hade historien kunnat vara en annan. Och det innebär naturligtvis inte att det är kört för all framtid. Testa bara att stretcha personligheten lite.

Jag tycker att jag har ansträngt mig mer än kvinnor jag träffat gjort. Det var oftast jag som tog första steget. Inte på dejter dock. Där har jag svårt att ta såna initiativ. Ja, den yngre kvinnan förväntade sig tydligen nåt från mig. Jag skulle ha gjort samma idag, med tanke på vad hon sagt innan, och att hon var mycket yngre. Jag är som jag är. På ett sätt är det nog ett plus att jag inte slänger mig över kvinnor. Sen så tycker nog många kvinnor att det är för passivt att jag som man är såhär.
Jag minns speciellt en jämnårig där jag kände vibbar, och trodde hon var sugen. Men jag vågade inte, rädd paja vänskapen. Hon sa senare att hon velat men inte trodde jag ville för jag försökte inget.
Jag tycker att kvinnor kan försöka också, och inte förvänta sig att mannen ska göra allt.
Enda gången jag vågade ta såna initiativ var med en äldre kvinna. Men där var det nästan elektriskt mellan oss, så jag kände att jag var tvungen göra nåt. Vi hade nästan sex, och hon ville ses igen. Men hon ändrade sig och berättade om en annan man hon låg med. Hon drogs till svin, sa hon.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-12-01 kl. 10:46.
Citera
2025-12-01, 11:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag tycker att kvinnor kan försöka också, och inte förvänta sig att mannen ska göra allt.
Det kan man absolut tycka, men rättvisetänkande kommer inte hjälpa dina chanser till napp. Världen är orättvis och man får göra det bästa av det.
Citera
2025-12-01, 12:15
Medlem
Citat:
Det kan man absolut tycka, men rättvisetänkande kommer inte hjälpa dina chanser till napp. Världen är orättvis och man får göra det bästa av det.

Att det inte är rättvist insåg jag för längesen.
Jag gjorde så gott jag kunde.
Jag kan tycka att kvinnor får skylla sig själva lite om de vill, men inte visar tydligare vad de vill. Istället för att vänta på hans initiatv, att han ska ta henne med storm.
Men kvinnor är nog inte lika angelägna.
Och om inte jag vågar så finns det hundra andra män som vågar. Hon lär inte gå utan. Frågan är hur många av de hundra männen hon vill med? Varför gör hon inte nåt själv när hon träffar mannen hon vill med?
Citera
2025-12-06, 20:46
Medlem
halaltarzans avatar
Nu jävlar ska det bli fart på raggandet.....

Citat:
Nu har organisationen RFSU skapat en manual med tips för att hjälpa män att bli mindre ensamma.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/manualen-ska-hjalpa-killar-att-dejta-tvatta-haret-och-stall-foljdfragor
Citera
2025-12-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag har själv tagit fenomenala bilder på mig själv, det gäller bara att hitta rätta vinklar osv. Av 50 bilder så väljer jag ut dom bästa och sorterar sedan, kanske fem blir bäst. Efter det är det redigering som gäller.
Intressant. Jag gör precis tvärtom. Jag tar ett hundratal horribla bilder av mig själv och väljer sedan ut de "bästa".
Blir napp varje gång. En stund.
Citera
2025-12-18, 22:13
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Intressant. Jag gör precis tvärtom. Jag tar ett hundratal horribla bilder av mig själv och väljer sedan ut de "bästa".
Blir napp varje gång. En stund.

Du väljer ändå ut de som du uppfattar som bra. Det är omsorg trots allt. Det ger dig en framgång i "raggandet"....

Men, är du kvinna eller man?
Citera
2025-12-18, 22:21
Medlem
Citat:
Du väljer ändå ut de som du uppfattar som bra. Det är omsorg trots allt. Det ger dig en framgång i "raggandet"....

Men, är du kvinna eller man?
Det fanns en mild överdrift och ironi i mitt inlägg. Jag har alltid sprungit så fort kameran tas fram. Tycker inte om det här med att fångas i ett ögonblick. Dock älskar jag ju ögonblicksbilder på de som dött ifrån mig så jag har lättat på sistone.

Jag har tagit extremt få selfies och det vänder sig i magen när de dyker upp i mitt bildflöde.
Citera
2025-12-18, 22:24
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det fanns en mild överdrift och ironi i mitt inlägg. Jag har alltid sprungit så fort kameran tas fram. Tycker inte om det här med att fångas i ett ögonblick. Dock älskar jag ju ögonblicksbilder på de som dött ifrån mig så jag har lättat på sistone.

Jag har tagit extremt få selfies och det vänder sig i magen när de dyker upp i mitt bildflöde.

Jag gillar selfies en del, kan bero på mitt vackra ansikte. 😀
Citera
2025-12-18, 22:27
Medlem
Citat:
Jag gillar selfies en del, kan bero på mitt vackra ansikte. 😀
Ja det är ett hårt liv att vara vacker!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in