Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-22, 19:25
Medlem
VaticanCameoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Jag har faktiskt julpyntat iår, lånade en liten julig gran av grannen

Lånade, eller "lånade"?
Citera
2014-12-22, 19:41
Medlem
Mogaku-sans avatar
Elljusstake i alla tre rummen i lägenheten och en mindre plastgran med lite glitter och julkulor på soffbordet i vardagsrummet. Jag tycker att det är fullt lagom. Hembjuden till mor och far i Vargön på julafton. Har bjudit hem några arbetskollegor i mellandagarna så det blir nog bra.
Citera
2014-12-22, 19:50
Medlem
flodgrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaticanCameos
Lånade, eller "lånade"?
http://www.dt.se/dalarna/leksand/okansliga-tjuvar-slog-till-tva-ganger
Citera
2014-12-22, 20:20
Medlem
puckots avatar
Jag är man 30+ singel och jorå, här pyntas det alltid lite grann inför julen. Även om jag inte skulle ha något direkt besök under julen, så är det väl mest för min egen skull, att jag tycker det är mysigt med lite pynt och ljus och sånt. Och sen känner jag att jag behöver något form av jul-relaterat uppe i lägenheten, för att överhuvudtaget få in lite julkänsla.

Jag har en liten mini-plastjulgran med glitter och några småkulor i och en stjärna i toppen. En liten prydnadstomte på sänghyllan och en julstrumpa hängandes över sängen. Sen den vanliga stjärnan och adventsstaken i fönstret. Ja, och sen har jag ju en porslinstomte ståendes på byrån i hallen. Plus att jag har lite värmeljus utställda lite varstanns i lägenheten.
Citera
2014-12-22, 21:17
Medlem
Tycker julen är oerhört ångestfylld och undviker därför allt julpynt.
Citera
2014-12-22, 21:20
Medlem
Mina föräldrar gnäller på mig om jag inte pyntar. Första lägenheten. Bryr mig inte egentligen. Gör det för att slippa höra om det
Citera
2014-12-22, 21:36
Medlem
massepojkens avatar
Jag brukar köpa kilovis med apelsiner vid jul. I varje apelsin sticker jag in en kanelstav.
Apelsin och kanel gifter sig luktmässigt och det blir en härlig julrelaterad lukt i lägenheten.

Köket och vardagsrummet är föremål för min utplacering av apelsinerna . I sovrummet kör jag med cotton doft ljus.

När man är singel och kommer hem är det viktigt att lägenheten har en välkomnande doft.

Hade tänkt julpynta rejält i år men jag pallade fan inte. Kanske nästa år...

Var några småtjejer som bor i huset som plingade på i helgen och ville sälja hemgjord knäck till förmån för deras skolresa. Driftiga tjejer och självklart köpte jag några påsar.

Vart lite glad då den ena tjejen sa att det luktade otroligt gott i min lägenhet. Vart lite dricks till klassen där

Dom frågade även varför jag inte hade något julpynt Vad fan ska man svara på det lixsom?
Senast redigerad av massepojken 2014-12-22 kl. 21:44.
Citera
2014-12-22, 22:55
Moderator
rotadents avatar
Jag bor inte själv, men när jag gjorde det hade jag mest bara belysning. Ljusstakar och en stjärna. Jag hade aldrig kommit på idén att ha juldukar och pynt i övrigt som vi har nu. Men en av de trevligare sakerna med julen är att lysa upp lite med ljusstakar och liknande, det är ju så jävla mörkt för jämnan den här årstiden...
Citera
2014-12-22, 23:22
Medlem
detgillardus avatar
Drog in en enbuske jag hittade och virade in i glitter Eftersom en besserwisserträdkramare jag känner lipade om att enbuskar är fridlysta (är dom? Really?) så har jag dragit hit en expert(hon va rätt packad men va med i scouterna när hon va liten) som säger att det är en "tuja" egentligen. Jag vetefan, men den är jävligt julig med glittter runt. Kör en del glögg också så det luktar.

God jul!
Citera
2014-12-23, 00:53
Medlem
VaticanCameoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag brukar köpa kilovis med apelsiner vid jul. I varje apelsin sticker jag in en kanelstav.
Apelsin och kanel gifter sig luktmässigt och det blir en härlig julrelaterad lukt i lägenheten.

Köket och vardagsrummet är föremål för min utplacering av apelsinerna . I sovrummet kör jag med cotton doft ljus.

När man är singel och kommer hem är det viktigt att lägenheten har en välkomnande doft.

Hade tänkt julpynta rejält i år men jag pallade fan inte. Kanske nästa år...

Var några småtjejer som bor i huset som plingade på i helgen och ville sälja hemgjord knäck till förmån för deras skolresa. Driftiga tjejer och självklart köpte jag några påsar.

Vart lite glad då den ena tjejen sa att det luktade otroligt gott i min lägenhet. Vart lite dricks till klassen där

Dom frågade även varför jag inte hade något julpynt Vad fan ska man svara på det lixsom?

Nu fick du mig att tänka på nejlika-apelsiner! Jag vill hänga upp sådana nu :c
Citera
2014-12-23, 01:18
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaticanCameos

Nu fick du mig att tänka på nejlika-apelsiner! Jag vill hänga upp sådana nu :c

Du fick mig att också tänka på apelsiner med nejlikor, det måste jag åtgärda direkt imorgon bitti!
Citera
2025-12-18, 11:26
Medlem
Som singelman 30+ har jag i år som i vanlig ordning julpyntat min lägenhet en hel del. Ordentlig gran, jillianger och ljusslingor på noga utvalda ställen. Ljus i fönster, julgardiner. Ja allt man kan tänka sig. Har amerikansk familj så pyntet är lite mer "flashigt" kanske än mer svensk rustik/traditionell stil.

När jag är hos jämnåriga har dom inget eller väldigt lite pynt hemma.

Ibland undrar jag om detta upplevs som tacky/udda eller helt enkelt WT av andra som är på besök? Ibland får jag tanken att folk kan tro att jag har barn som jag pyntar för, om ni förstår min mening.

Eller om jag drar hem ett fruntimmer, hur skulle detta upplevas, varningsklocka eller ej?
När jag har haft flickvänner har dom älskat det och gått all-in på samma vilkor som mig, men det är ju inte riktigt detsamma som att ta hem ett ragg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in