Citat:
Ursprungligen postat av
tobes
Varför skulle jag tacka någon för att de gjort ett fel och rättat till det? Om något borde de tacka mig för att jag varit tålamodig.
Förvisso har de egentligen bara gjort det de ska men det kan kanske vara en trevlig gest att tacka dem? Alla företag ersätter faktiskt inte i situationer där de borde...
Citat:
Att dom vill he en recension en (1) gång är okej, mer än det och jag kommer att fundera på att köpa från ett annat företag nästa gång som inte spammar sina kunder.
Där har du en bra poäng... Det är inte nödvändigt att en kund ska skriva en recension och om de kanske flera gånger "påminner" om att skriva en recension kan vara jobbigt. Å andra sidan är det bara ett script eller något som skickar ut email till kunder som inte skrivit en recension. Det finns dock en rimlig gräns för hur många såna email det är hyfsat att skicka ut...
Citat:
Kort och gott: Företag? nej. Personer? ja.
Ja, personer som gör ett bra jobb eller något förtjänar ett tack Fast ibland är det ju också personer på ett företag som väljer att fatta ett rätt och fördelaktigt beslut för kunden om kompensation. Ett litet tack kanske indikerar man är nöjd med hur de agerar?
Jag tycker åtminstone det ofta känns bäst att skicka ett kort tack...