2025-12-17, 09:49
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Och hur ska du kunna utveckla några talanger om du inte får ha några ägodelar och måste befina dig på ett låtsasjobb åtta timmar om dagen? Det är där vi befinner oss idag. Allt som behövs är att Sverigedemokraterna beslutar att ordningsvakter ska få samma befogenheter som Kronofogden, vilket är nästa steg, och då lever vi i Demokratiska Kampuchea på riktigt. Målet med svensk nationalism, som idag är Sveriges statsideologi, är att utrota allt liv. Och lösningen är inte politisk utan etnisk. Den lilla kvarvarande självförsörjande överklassen och den lågintelligenta underklassen som skiter i preventivmedel måste uppmuntras att överge det svenska språket, därefter får man hoppas på någon typ av inbördeskrig. Huruvida den nuvarande svenskspråkiga medelklassen, de lojala medlemmarna i Åkessons Jonestown-sekt, kommer att skaffa färre barn inom en när framtid kan jag inte uttala mig om, men de kommer 100% garanterat inte att skaffa fler barn än sin kära ledare Jimmie och kommer således bli "outbred". Japan har redan samma födelsetal som Jimmie Åkesson, men där har man redan gett upp illusiuonen om "ekonomisk tillväxt" och rör sig i en långsam, atavistisk riktning mot ett teknokratiskt feodalsamhälle. I Jimmie Åkessons Sverige satsar man istället på ett långamt, ekonomiskt harakiri. Problemet är att den bidragsberoende underklassen och den självförsörjande överklassen kommer samma öde till mötes om de inte överger det svenska språket, och då har den svenska nationalismen segrat i och med att det inte kommer finnas kvar några människor. Jag ser hellre att det är tänt i herrgårdarna och i förortens panelhus än att Jim Jones reinkarnation Jimmie lyckas med sin ambition att utrota allt liv.att utrota allt liv. liv.

Hur orkar du ens skriva ett sådant svammel?
Citera
2025-12-17, 10:40
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbclover22
Jag förstår inte borgarnas logik. Man skär ner på bidragen samt a-kassan, med motivationen att man skall arbeta (och att det skall löna sig att arbeta. Men arbetsgivarna tar inte sitt ansvar och vägrar att anställa. På mitt jobb finns det behov av att höja deltidsanställda till heltid. Det vägrar min arbetsgivare att göra, istället bränner man omfattande mängder pengar på övertid och inhyrd personal.

Du får inte ett jobb idag utan kontakter (eller åtminstone flera referenser, varav minst 1 måste vara en chef). Trots att arbetsgivare har möjligheten att erbjuda provanställning kräver de referenser. Ibland krävs det även att utföra tester som har noll relevans till det jobb du ska utföra. Ska man sätta press på arbetslösa bör man även sätta press på arbetsgivarna. Du skall inte behöva gå utan jobb bara för att du saknar referenser. Provanställningar (samt visstid och timanställningar) skall vara ett sätt att kunna få in en fot på ett företag och bygga ett referensnätverk. Du ska inte behöva jobba gratis för att få referenser. Praktik är för ungdomar, inte för vuxna som redan har erfarenhet.

Den svenska arbetsmarknaden är extremt nepotistisk och korrupt. Om ditt kontaktnät är begränsat så kommer du stå utan jobb tillsvidare. Detta ignorerar borgarna helt och hållet. Att allmän visstid ändrades till särskild visstid var p.g.a att Sverige höll på att bli stämda av EU p.g.a arbetsgivarnas missbruk av visstidsanställningar. Det säger verkligen någonting om svensk arbetsmarknad när Sverige hotas med att dras inför domstol p.g.a slappheten mot arbetsgivarnas missbruk av visstidsanställningar.

Ja och många anställer endast genom lönebidrag och där går dom flesta svenskar bort.

Dom borde sänka avgifterna för att anställa, dom är på tok för höga idag
Citera
2025-12-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Jasså, kan du länka, för AF fins det inte ens i närheten, och 90% av dom som finns är provision/visstid/deltid, som knappast ger en försörjningsbar inkomst.

Af har ALDRIG hjälpt någon att få jobb och bara en del av jobben finns på deras sidor. De flesta finner man på andra ställen, men det har egentligen ingen betydelse just nu när vi befinner oss i ett väldigt svårt ekonomiskt läge och arbetsmarknaden förändras i en väldigt snabb takt. Själv sökte jag lite över 500 jobb som inte kräver någon vidare utbildning innan jag landade på ett tillfälligt jobb. De allra flesta svarade aldrig eller så var de helt enkelt inte intresserade, för att inte tala om alla "spökannonser" som går i loop månader efter månader. Inte kom jag heller in på någon utbildning.

Edit: Dessutom bör du ta i bekatande att vissa arbetsplatser kan ha till och med 1000 sökanden, så var beredd på att bli besviken under en längre tid.
Senast redigerad av Delex 2025-12-17 kl. 11:03.
Citera
2025-12-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Landsförrädaren Reinfeldt jublar nu när hans projekt att förstöra välfärden snart är i mål. Ta in miljontals analfabeter för att överbelasta välfärden för att slutligen få Svenne att gladeligen gå med på nedmonteringen.
Jag ser inte vare sig S, C, V eller Mp hurra över att man borde driva ut asylparasiter. De driver kravet på ökad invandring fortsatt vilket innebär att de i PRAKTIKEN driver det offentliga systemet överbord. ENDA sättet att driva bibehållna system med ökad invandring är massivt ökade skatter och sänkta resurser till svenskar för att föra över dem till blattar.

Därför bör man göra en juridisk skillnad mellan personer med svenskt medborgarskap som är födda i Sverige till etniska svenskar, svenskar av utländsk bakgrund men svenskt uppfödda och slutligen asylanter som vare sig är födda i Sverige eller inte är uppväxta i svensk miljö, d.v.s. huruvida man är en del av Sverige eller inte.

Asylanter är till 95% inte en del av Sverige och därför bör man också göra en skillnad i tillgången till offentliga resurser därvid och behålla dem för svenskar men dra ifrån dem från blattar!
Citera
2025-12-17, 13:06
Medlem
Vaddå lågt barnafödande, det ploppar ju ut ungar hela tiden i utanförskapszonerna!?

https://www.ap7.se/blogg/framtida-pensioner-paverkas-av-ett-lagre-barnafodande-2/
Citera
2025-12-17, 13:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Har AF någonsin förmedlat ett arbete?
Har man inte bättre fantasi för att skaffa sig en inkomst, än att gå till AF, så förtjänar man att bo under en bro och jaga råttor till middag.

Vänta lite nu..
Vad är det för fel på provision/visstid/deltid? Är inte det bättre än inget jobb alls?
Nä så klart inte, är man sosse så vill man ju gå hemma på bidrag som någon annan betalar för...
Skärpning, folk måste ta ansvar för sina egna liv, och den motivationen ökar kraftigt utan bidrag.
Skaffa dig två deltidsjobb om du tycker att lönen är för dålig från ett, det är inte alls ovanligt utomlands att människor har mer än ett arbete. Men där är folk inte lika bortskämda och försossade som i Sverige.

Dessutom, AF finns ej för att förmedla arbeten, AF är sossarnas sätt att dölja arbetslösheten.
AFs idé är att slussa in slaktmaterialet i arbetsmarknadspolitiska åtgärder så att de försvinner ur statistiken. Vill man ha ett arbete att leva på så får man anstränga sig lite själv!

Skaffa dig ett körkort.
Skaffa dig en eller flera utbildningar.
Sök jobb hos de företag där du tror dig kunna få ett jobb.
Gå till din lokala mataffär och erbjud dina tjänster.
Bor du i Stockholmsområdet, gå till ditt lokala SL-bussgarage på våren och säg att du är intresserad av att bli sommarvikarie, de kommer att stå för din bussutbildning om du kör buss under sommaren när ordinarie chaufförer skall ha semester. Sköter du dig så omvandlas vikariatet till en anställning till hösten.
Gå till ditt lokala McDonalds och sök jobb.
Per idag kan man köra taxi på ett vanligt B-körkort + en taxiförarlegitimation.
Sök jobb som "sopgubbe".
Sök jobb som städare.
Sök säljjobb hos någon kedja.
Starta eget inom ett område som du är duktig på, och nej, att vara bidragstagare räknas ej som eget företagande.

Jag garanterar dig att, är man villig att arbeta och anstränger sig lite så finns det massor med jobb.

Edit:
Som en sista utväg kan man alltid söka jobb hos kommunen, där hamnar alla som inte platsar i den privata sektorn, och nej igen, socialbidrag räknas ej som att vara anställd av kommunen....
dom ger ingen försörjningsbar inkomst, och då är det inte värt det. det ska ju "löna sig att jobba" det gör det ju inte med arbeten som måste kompletteras med bidrag.

Jag kan garantera att det inte fins jobb till ens hälften av alla arbetslösa som faktiskt ger en inkomst man kan försörja sig på.
om någon hävdar annat kan dom ju hänvisa till dessa 500,000 jobb, för jag kan fan inte hitta dom någonstans.
Citera
2025-12-17, 13:52
Medlem
dialektikers avatar
Jobben räcker ju inte till idag, i och med digitaliseringen. Och detta kommer bara bli värre.
Samtidigt drar de rika ifrån. De blir bara rikare. Och detta kommer också bli värre.
Detta kommer bara leda till att klassklyftorna ökar, och folk kommer ALDRIG acceptera att de blir fattigare medan de rika blir rikare. Det kommer bli revolution.
Så har det sett ut förr i historien, och det kommer ske nu också.

Att driva ut invandrare med den här sortens förslag är helt fel väg att gå. Folk har fått det sämre överlag i Sverige, på grund av migrationspolitiken, och nu ska de som har det sämst ställt straffas ytterligare.
Senast redigerad av dialektiker 2025-12-17 kl. 13:57.
Citera
2025-12-17, 13:56
Medlem
Sedan början av 2000-talet så har sverige blivit allt mer kapitalistisk, välfärden monteras ner steg för steg, men ändå har bara arbetslösheten ökat. Så deras teorier är med råge motbevisade.

Praktiken tar jobb, det skapar inte jobb. För varför ska arbetsgivaren anställa om de kan ha slavarbetare som tvingas jobba utan lön? Våran praktik kultur är nog en stor orsak till den höga arbetslösheten. Praktik ska bara studerade göra.

Varför inte göra något som skapar jobb istället för bara vara hård emot de arbetslösa?

Sedan finns det en viss motsägelsefullhet i detta. Var inte en stor del av poängen med invandringen att vi hade lågt barnafödande, och nu attackera man de med högt barnafödande, hur ska man ha det? Jag tycker inte ett lågt barnafödande är något problem, men de tyckte det.
Citera
2025-12-17, 19:58
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
dom ger ingen försörjningsbar inkomst, och då är det inte värt det. det ska ju "löna sig att jobba" det gör det ju inte med arbeten som måste kompletteras med bidrag.

Jag kan garantera att det inte fins jobb till ens hälften av alla arbetslösa som faktiskt ger en inkomst man kan försörja sig på.
om någon hävdar annat kan dom ju hänvisa till dessa 500,000 jobb, för jag kan fan inte hitta dom någonstans.

Eller så visar man lite tåga och blir sin egen lyckas smed, istället för att bara klaga och förvänta sig att alla andra skall fixa allt åt en själv.

https://amelia.expressen.se/premium/parets-gemensamma-hobby-blev-nyckeln-till-framgang/

Detta paret började tillverka spel, nu har de sålt spel för 60miljoner kronor.

Dra in bidragen för allt slaktmaterial som sitter och tycker så synd om sig själva.
Citera
2025-12-17, 20:44
Medlem
Ja det har jag. Insikten om att tiden rinner iväg snabbt kom för några år sedan. Eventuellt kommer jag också fortsätta arbeta något även efter pensionsåldern uppnåtts också.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Då får jag hoppats du planerat för det.
11 år går rätt fort.
Citera
2025-12-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Kirunas problem är att kommunledningen är värdelös. Bara titta på deras badhus. Pengar skickas inte på något magiskt sätt till någon storstad, ren myt och skitsnack.

Visst finns det mer att önska gällande kommunledningen.

Och jo, det mesta som dras in av LKAB betalas som skatt till staten. Rgeringen satasar det mesta av dessa pengar på exempelvis infrastruktur i exempelvis Stockholm. Utbyggnad av tunnelbanan, vägbyggen och liknande. Samtidigt låter man Sveriges viktigaste järnväg föfalla.

På vilket sätt menar du att inte lejonparten av vinsterna från gruvan inte hamnar i storstäderna?
Citera
2025-12-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Nja. Gör det verkligen det?

Hur menar du att den inte gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto