Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-10-02, 22:17
Medlem
Jag går i planer på att flytta till enköping då jag tycker staden är otroligt mysig, lugn och fin. Om jag jobbar i Sundbyberg, hur tar jag mig till jobbet på bästa sätt? Hur många pendlarstationer passerar man osv, och vad kostar ett månadskort med SJ?
Citera
2025-10-02, 22:24
Medlem
Tar väl 30 minuter med tåg? Månadskort är väl 2000-4000tkr/månad beroende på klass.
Citera
2025-10-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
Jag går i planer på att flytta till enköping då jag tycker staden är otroligt mysig, lugn och fin. Om jag jobbar i Sundbyberg, hur tar jag mig till jobbet på bästa sätt? Hur många pendlarstationer passerar man osv, och vad kostar ett månadskort med SJ?
Så svårt är det väll inte att kolla upp själv Tågen mellan Enköping och Stockholm går typ varje halvtimme, stannar väll Bålsta, Sundbyberg, Stockholm C om jag minns rätt.

Är dock en månad varje år, Juli eller Juni då tågen mellan Bålsta o Stockholm är inställda så då får du ta ersättningsbuss...
Senast redigerad av testtarlitebara 2025-10-02 kl. 22:34.
Citera
2025-10-03, 05:44
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Tar väl 30 minuter med tåg? Månadskort är väl 2000-4000tkr/månad beroende på klass.
Låter dyrt med tågkort för 2-4 miljoner i månaden.
Citera
2025-10-03, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Ja, är nog bara glömma tåget iaf.
Ang icke skidåkare ser det väl likadant ut i Enköping som vilken mellansvensk stad som helst?
Citera
2025-10-03, 08:27
Medlem
jag har bott där, det är en jävla pisshåla med gott om skitmänniskor och inget att göra

aldrig jag skulle bo där igen
Citera
2025-10-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken

Menade givetvis 2tkr, tack
Citera
2025-10-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
jag har bott där, det är en jävla pisshåla med gott om skitmänniskor och inget att göra

aldrig jag skulle bo där igen

Du tror inte att alla hålor med mindre än 30 000 invånare har samma problem?

Enköping lär varken vara sämre eller bättre än andra städer av samma storlek.

Tror du på allvar att t ex Sandviken, Katrineholm, Karlskoga, Falkenberg, Ängelholm, Alingsås skulle vara bättre och roligare, med "bättre" människor och med mer "att göra"? Det har inte att göra med människorna utan med städernas storlek.
Citera
2025-10-07, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Du tror inte att alla hålor med mindre än 30 000 invånare har samma problem?

Enköping lär varken vara sämre eller bättre än andra städer av samma storlek.

Tror du på allvar att t ex Sandviken, Katrineholm, Karlskoga, Falkenberg, Ängelholm, Alingsås skulle vara bättre och roligare, med "bättre" människor och med mer "att göra"? Det har inte att göra med människorna utan med städernas storlek.

falkenberg kan jag uttala mig om, det är betydligt bättre än enköping. Karlskoga kan jag också uttala mig om, det är ett skitställe. Alingsås kan jag också uttala mig om, det är ett rätt bra ställe.

Det har i högsta grad med människorna att göra, tro mig. Ta och testa och bo en månad på Granngården i trollhättan, efter det så kommer du inse att det har med människorna att göra
Citera
2025-12-17, 15:25
Medlem
Tortellis avatar
Jag har bott i Enköping och jag upplevde att det var svårt att komma in i gemenskapen med människor som bodde där. Och då har jag lätt för att träffa nya bekantskaper. Det är som natt och dag mellan sumpan och Enköping. Jag vantrivdes som attan.

Jag har bott på 2st skitställen och det är Enköping och Sala. Sala var värre än Enköping. Jag rekommenderar dig att inte flytta till Enköping. Sundbyberg är mer levande och nära till Stockholm city. Du kommer att bli betraktad som en utböling i Enköping. Men det är min erfarenhet och andra kanske tycker annorlunda. Bo kvar i Sundbyberg..
Citera
2025-12-17, 15:46
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag har bott i Enköping och jag upplevde att det var svårt att komma in i gemenskapen med människor som bodde där. Och då har jag lätt för att träffa nya bekantskaper. Det är som natt och dag mellan sumpan och Enköping. Jag vantrivdes som attan.

Jag har bott på 2st skitställen och det är Enköping och Sala. Sala var värre än Enköping. Jag rekommenderar dig att inte flytta till Enköping. Sundbyberg är mer levande och nära till Stockholm city. Du kommer att bli betraktad som en utböling i Enköping. Men det är min erfarenhet och andra kanske tycker annorlunda. Bo kvar i Sundbyberg..

Har hört liknande historier från folk som har varit i Enköping, att det är svårt att komma in i gemenskapen.

Enköpingsbor är väldigt speciella, varför vet jag inte riktigt.
Citera
2025-12-18, 00:12
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Har hört liknande historier från folk som har varit i Enköping, att det är svårt att komma in i gemenskapen.

Enköpingsbor är väldigt speciella, varför vet jag inte riktigt.
Helt riktigt. Enköpings bor är mycket speciella, en omöjlighet att komma in i gemenskapen. När jag flyttade därifrån så kände jag att det hade varit förlorad tid att ha bott i Enköping. Slutna människor och Stockholms komplex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in