2025-12-17, 13:17
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Egentligen tycker jag domare och nämndemän är värre än våldtäktsmannen själv. Genom sina milda domar, både i tingsrätt och hovrätt medverkar de till att sådana här odjur får fortsätta vistas i vårt land.

Om det vore möjligt (vilket det inte är) skulle jag vilja utvisa jurister och lekmän ansvariga för den här och liknande domar. De är värre kräk än gärningsmännen!
Många poliser, åklagare/advokater och domare som inte är svenskar med mindervärdeskomplex.
Det är ju de som är de riktiga kriminella.
Citera
2025-12-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Det är klart att dom får begära det, saken är att många inte vet det eller helt enkelt inte vågar säga det!

Min farmor hade hemtjänst, hon behövde hjälp på morgonen samt med dusch, efter flera frakturer.
Hon vägrade hjälp ifrån män och då speciellt utländska killar. Men även utländska kvinnor, efter några incidenter.
Farmor vägrade till och med att släppa in en utländsk kille som var med på inskolning, han fick vänta utanför.
Farmor hade verkligen skinn på näsan, dessutom hade hon mig som inte heller är rädd för att säga till.

Hemtjänst är en tjänst man köper, alltså har man rätt att ställa krav.
Om inte kraven blir tillgodosedda, så kan man byta till annan hemtjänst. Det fina idag är att det finns många olika privata aktörer.
Hade fler vetat om detta och faktiskt vågar säga ifrån (även anhöriga), så hade dessa äckliga MENA-apors våldtäkter inom hemtjänsten fått ett slut.

Det är fan sinnessjukt att aset inte blev utvisad på livstid! Våra åldringar är inte vatten värd längre i detta sjuka land!

Jag har arbetat inom vården och vet de som b-e-g-ä-r-d-e kvinnlig duschare speciellt då det var speciellt noga dusch då vårdtagaren skulle till sjukhus direkt efter och det var en noga underlivstvätt och det skickades ändå man att duscha!
Jag vet att det inte alls togs hänsyn trots att det begärts och speciellt vid speciella duschar som innan operation.
Citera
2025-12-17, 13:19
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Att du läser nyheter är inte ett belägg för att våldtäkter mot äldre av hemtjänstpersonal skulle förekomma dagligen.
Tvärtom så verkar det vara extremt ovanligt. Ett fåtal fall per år i hela landet. Varje fall är ett för mycket, men det finns ingen anledning att ljuga om hur många fall det är.
Tvärtom vad du tror under din lilla sten så är det väldigt vanligt.
Det finns ju domar, inte bara nyheter.
Citera
2025-12-17, 13:20
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att den regeln - att man inte får välja kön på vårdpersonal - kom till när det började komma ut examinerade kvinnliga läkare i mitten av 1900-talet, för många patienter litade inte på kvinnliga läkare i början. Om patienter då hade fått välja bort dem, så hade de manliga läkarna inte räckt till och sjukvårdssystemet hade kollapsat. Idag vill invandrare välja bort manliga läkare till sina fruar, och DET kan vi naturligtvis inte heller tillåta i ett modernt land som Sverige.

Sverige med världens första feministregering har inte varit tillräckligt snabba på bollen inom äldreomsorgen, samtidigt som resten av samhället blivit en utopi för kvinnor.
Citera
2025-12-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad hade cheferna för argument för detta??? Låter sjuukt
Eller så fanns helt enkelt inte svenska kvinnor på arbetsplatsen

Det fanns kvinnlig personal i samma bostadsområde.
Citera
2025-12-17, 13:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Fram med de sjuuuka rådmännen tingsrätten i Stockholm som avslog utvisning
Nej här kan man våldta våra 100 åringar" Bring it on!
Sjuka domare! 60 talister hela bunten värsta generationen
Kan man hävda landsförädei?
Dra inte alla 60talister över en kam, jag är född 1960.

Citat:
Hoppas de snabbt ersätts dessa sjuka Stockholms domare!
Är väl lika illa över hela landet? en flicka i Skellefteå blev överfallsvåldtagen i en gångtunnel nyligen. Gärningsmannen friades i tingsrätten men fälldes i hovrätten, men tyvärr ingen utvisning där heller! Antar det var övre Norrland som dömde. Slutdomen spreds över hela världen.

Tycker ändå det är värre när de ger sig på våra allra svagaste och försvarslösa. 100åring och bli våldtagen, det är förskräckligt. Leva i 100 år och så bli våldtagen av en ****** (Behöver ingen fler varning)
Citera
2025-12-17, 13:24
Bannlyst
Men vad i helvete är det som pågår i det här jäkla landet 🤬
Jag hoppas att åklagaren överklagar domen till hovrätten och där får rätten på sin sida...

Annars kan vi hoppas att plitarna berättar för de andra på kåken vad avarten har gjort..
Jag tror att det bemöts med mycket " värme och ömhet"...
Min morsa är 90år, vet i fan vad jag hade gjort i sådant läge..
Troligtvis hade jag åkt på ännu högre straff i straffskalan genom att bara slå skiten ur avarten...
Citera
2025-12-17, 13:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
BULLSHIT. De kan visst få välja att tas om hand av kvinnor. De kan inte kräva att "specifik person" inte ska komma. Men de får bestämma kön. Det är det ENDA de får bestämma.

Men ja jag håller med om att den jävla torteraren borde utvisas!

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
När sjuka/handikappade/äldre kvinnor har hemtjänst och ska duschas så får de inte begära att det inte kommer en man.
Om de inte godtar det så kan de få vara utan att duschas i veckor!
De som har dubbelbemanning vid dusch kan inte ens få begära att det kommer en man och en kvinna. Det kan skickas två män som inte ens pratar svenska utan gobbeligobblar på sitt hemspråk och skrattar medans de tar i den de ska duscha. Finns troligen ett stort mörkertal om hur vanligt att kvinnor våldtas då många inte vågar eller skäms at berätta eller är så sjuka så de inte kan göra sin röst hörd.
Många av de som har hemtjänst klarar inte av att ringa i telefon eller byta kanal på TV och at råka ut för något sånt här är så (/¤%/&%#&%#¤/(&)/%&¤&¤%!

Fängelse och sen skickas ut!
Helst fängelse som Sverige hyr i annat land och sen till sitt hemland.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Multikriminell babbe som aldrig skulle ha släppts in i landet alternativt redan vid det första brottet. Politikerna och domstolen är medskyldiga till våldtäkterna.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Att du läser nyheter är inte ett belägg för att våldtäkter mot äldre av hemtjänstpersonal skulle förekomma dagligen.
Tvärtom så verkar det vara extremt ovanligt. Ett fåtal fall per år i hela landet. Varje fall är ett för mycket, men det finns ingen anledning att ljuga om hur många fall det är.
Kanske inte varje dag precis, men fyra gånger bara i år i lilla Umeå säger väl en del?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/man-fran-hemtjansten-i-umea-doms-for-grov-valdtakt
Citera
2025-12-17, 13:29
Medlem
upplysas avatar
Dom
Södertörns tingsrätt
B 18486-25
https://files.catbox.moe/rn47t7.pdf
Citera
2025-12-17, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Tvärtom vad du tror under din lilla sten så är det väldigt vanligt.
Det finns ju domar, inte bara nyheter.

Jag undrar vad du menar att det är väldigt ovanligt..
Jag tror att det är lika mycket mörkertal tal där precis som för yngre kvinnor överlag...

Men när äldre damer som är lite kognitiva så tror jag att det inte är många släktingar som tar notis om detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in