2025-12-17, 12:56
Avstängd
Matadhamsters avatar
Sexuella övergrepp inom vården måste börja tas på allvar. Mänsom är gamla ska aldrig ens behöva riskera något dylikt.

Anser även att man ska väga in att der är människor vars livstid snart är slut och att man i domar faktiskt ser det faktum att människor får spendera sina sista levnadsår med trauman och rädsla. Det gör saken grövre än hur det döms.
Citera
2025-12-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Händer dagligen i Hemtjänsten. Standard skulle jag säga det händer flera gånger per dygn.

Vilka belägg har du för det?
Citera
2025-12-17, 13:02
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Vilka belägg har du för det?
Alla artiklar dagligen. Tänk dig då om det så mycket som rapporteras hur mycket som aldrig rapporteras. Detta bara toppen på isberget. Finns massor av domar mot hemtjänst med våldtäkt, mord och våldtäkt samt kränkande fotografering. Stöld av pengar, medicin, smycken, bankkort, fått den gamla logga in med Bank-ID och så vidare.
Citera
2025-12-17, 13:04
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
När sjuka/handikappade/äldre kvinnor har hemtjänst och ska duschas så får de inte begära att det inte kommer en man.
Om de inte godtar det så kan de få vara utan att duschas i veckor!
De som har dubbelbemanning vid dusch kan inte ens få begära att det kommer en man och en kvinna. Det kan skickas två män som inte ens pratar svenska utan gobbeligobblar på sitt hemspråk och skrattar medans de tar i den de ska duscha. Finns troligen ett stort mörkertal om hur vanligt att kvinnor våldtas då många inte vågar eller skäms at berätta eller är så sjuka så de inte kan göra sin röst hörd.
Många av de som har hemtjänst klarar inte av att ringa i telefon eller byta kanal på TV och at råka ut för något sånt här är så (/¤%/&%#&%#¤/(&)/%&¤&¤%!

Fängelse och sen skickas ut!
Helst fängelse som Sverige hyr i annat land och sen till sitt hemland.

Det är klart att dom får begära det, saken är att många inte vet det eller helt enkelt inte vågar säga det!

Min farmor hade hemtjänst, hon behövde hjälp på morgonen samt med dusch, efter flera frakturer.
Hon vägrade hjälp ifrån män och då speciellt utländska killar. Men även utländska kvinnor, efter några incidenter.
Farmor vägrade till och med att släppa in en utländsk kille som var med på inskolning, han fick vänta utanför.
Farmor hade verkligen skinn på näsan, dessutom hade hon mig som inte heller är rädd för att säga till.

Hemtjänst är en tjänst man köper, alltså har man rätt att ställa krav.
Om inte kraven blir tillgodosedda, så kan man byta till annan hemtjänst. Det fina idag är att det finns många olika privata aktörer.
Hade fler vetat om detta och faktiskt vågar säga ifrån (även anhöriga), så hade dessa äckliga MENA-apors våldtäkter inom hemtjänsten fått ett slut.

Det är fan sinnessjukt att aset inte blev utvisad på livstid! Våra åldringar är inte vatten värd längre i detta sjuka land!

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...men just VÅRDpersonal som ska göra nedre toalett, tycker jag faktiskt att man borde få välja! Det är ändå många fler kvinnor som kommer att välja bort manlig personal, än män som kommer att välja bort kvinnlig personal, och eftersom den absoluta majoriteten av all vårdpersonal är kvinnor, så blir det inte mycket problem alls att få ihop schemat.
Senast redigerad av Mommysnewtits 2025-12-17 kl. 13:08.
Citera
2025-12-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Ta hand om era föräldrar som redigt folk för fan, det här är helt sjukt. (Inte menat till dig personligen)

Jag tar inte åt mig då jag har haft hand om anhöriga i hela mitt liv, allt från döende partner till mor o farföräldrar till svärföräldrar (dock ej mina föräldrar då den min mor dog väldigt ung och min far bodde på en annan ort och han gillade sin hemtjänst) men har även arbetat inom vården då jag har en gedigen vårdutbildning men set såååå mycket skräp och otrevligheter. Värst drabbade är kvinnor som utsätts för manliga så kallade vårdare som inte har någon utbildning alls och med suspekta identiteter.

Alla kan inte ta hand om sina sjuka/handikappade/döende då man yrkesarbetar själv och kanske inte alls bor i närheten.
Fasar för den dagen jag själv kanske ska stå i beroende till manliga vårdare och de som inte ens kan bassvenska och inget om vård alls.
Citera
2025-12-17, 13:08
Medlem
Mindbusinesss avatar
Fanskapet har ju flera andra domar från tidigare.Varför skyddas han?
” År 2021 dömdes han för urkundsförfalskning och föregivande av allmän ställning till villkorlig dom och dagsböter efter att ha visat upp en förfalskad ordningsvaktslegitimation.
I våras dömdes han till böter och fick körkortet indraget i tolv månader för att ha kört bil med narkotika i blodet.
Under våldtäktsutredningen framkom att han kört hemtjänstens bil ända tills han sjukskrevs.”
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hemtjanstmannen--valdtog-100-aring/
Citera
2025-12-17, 13:09
Medlem
Fram med de sjuuuka rådmännen tingsrätten i Stockholm som avslog utvisning
Nej här kan man våldta våra 100 åringar" Bring it on!
Sjuka domare! 60 talister hela bunten värsta generationen
Kan man hävda landsförädei?
Citera
2025-12-17, 13:10
Medlem
Hoppas de snabbt ersätts dessa sjuka Stockholms domare!
Citera
2025-12-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Det är klart att dom får begära det, saken är att många inte vet det eller helt enkelt inte vågar säga det!

Min farmor hade hemtjänst, hon behövde hjälp på morgonen samt med dusch, efter flera frakturer.
Hon vägrade hjälp ifrån män och då speciellt utländska killar. Men även utländska kvinnor, efter några incidenter.
Farmor vägrade till och med att släppa in en utländsk kille som var med på inskolning, han fick vänta utanför.
Farmor hade verkligen skinn på näsan, dessutom hade hon mig som inte heller är rädd för att säga till.

Hemtjänst är en tjänst man köper, alltså har man rätt att ställa krav.
Om inte kraven blir tillgodosedda, så kan man byta till annan hemtjänst. Det fina idag är att det finns många olika privata aktörer.
Hade fler vetat om detta och faktiskt vågar säga ifrån (även anhöriga), så hade dessa äckliga MENA-apors våldtäkter inom hemtjänsten fått ett slut.

Det är fan sinnessjukt att aset inte blev utvisad på livstid! Våra åldringar är inte vatten värd längre i detta sjuka land!

Jag har arbetat inom vården och det schemalades utländska icke svensktalande män till att duscha kvinnor som ville och BEGÄRDE svensk personal och helst enbart kvinnor. Det sändes dit manliga och de fick tacka nej och bli utan dusch ibland i flera veckor!!!!!!!
Jag kunde vara i samma kvarter men det planerades in manliga duschare!
Personalen fick inte byta med varandra!
Det har stått tidningsartiklar/insändare och jag vet en som jobbade på ett ställe och där sa chefen till att de fick inte skriva sådana insändare då det inte fanns några som helst krav på svensk kvinnlig dusch.
Citera
2025-12-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Sexuella övergrepp inom vården måste börja tas på allvar. Mänsom är gamla ska aldrig ens behöva riskera något dylikt.

Anser även att man ska väga in att der är människor vars livstid snart är slut och att man i domar faktiskt ser det faktum att människor får spendera sina sista levnadsår med trauman och rädsla. Det gör saken grövre än hur det döms.
Tas den aspekten hänsyn till det i straffvärdet?? Förmodligen inte de är iskalla
Citera
2025-12-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag har arbetat inom vården och det schemalades utländska icke svensktalande män till att duscha kvinnor som ville och BEGÄRDE svensk personal och helst enbart kvinnor. Det sändes dit manliga och de fick tacka nej och bli utan dusch ibland i flera veckor!!!!!!!
Jag kunde vara i samma kvarter men det planerades in manliga duschare!
Personalen fick inte byta med varandra!
Det har stått tidningsartiklar/insändare och jag vet en som jobbade på ett ställe och där sa chefen till att de fick inte skriva sådana insändare då det inte fanns några som helst krav på svensk kvinnlig dusch.
Vad hade cheferna för argument för detta??? Låter sjuukt
Eller så fanns helt enkelt inte svenska kvinnor på arbetsplatsen
Citera
2025-12-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Alla artiklar dagligen. Tänk dig då om det så mycket som rapporteras hur mycket som aldrig rapporteras. Detta bara toppen på isberget. Finns massor av domar mot hemtjänst med våldtäkt, mord och våldtäkt samt kränkande fotografering. Stöld av pengar, medicin, smycken, bankkort, fått den gamla logga in med Bank-ID och så vidare.

Att du läser nyheter är inte ett belägg för att våldtäkter mot äldre av hemtjänstpersonal skulle förekomma dagligen.
Tvärtom så verkar det vara extremt ovanligt. Ett fåtal fall per år i hela landet. Varje fall är ett för mycket, men det finns ingen anledning att ljuga om hur många fall det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in