Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
När sjuka/handikappade/äldre kvinnor har hemtjänst och ska duschas så får de inte begära att det inte kommer en man.
Om de inte godtar det så kan de få vara utan att duschas i veckor!
De som har dubbelbemanning vid dusch kan inte ens få begära att det kommer en man och en kvinna. Det kan skickas två män som inte ens pratar svenska utan gobbeligobblar på sitt hemspråk och skrattar medans de tar i den de ska duscha. Finns troligen ett stort mörkertal om hur vanligt att kvinnor våldtas då många inte vågar eller skäms at berätta eller är så sjuka så de inte kan göra sin röst hörd.
Många av de som har hemtjänst klarar inte av att ringa i telefon eller byta kanal på TV och at råka ut för något sånt här är så (/¤%/&%#&%#¤/(&)/%&¤&¤%!
Fängelse och sen skickas ut!
Helst fängelse som Sverige hyr i annat land och sen till sitt hemland.
Det är klart att dom får begära det, saken är att många inte vet det eller helt enkelt inte vågar säga det!
Min farmor hade hemtjänst, hon behövde hjälp på morgonen samt med dusch, efter flera frakturer.
Hon vägrade hjälp ifrån män och då speciellt utländska killar. Men även utländska kvinnor, efter några incidenter.
Farmor vägrade till och med att släppa in en utländsk kille som var med på inskolning, han fick vänta utanför.
Farmor hade verkligen skinn på näsan, dessutom hade hon mig som inte heller är rädd för att säga till.
Hemtjänst är en tjänst man köper, alltså har man rätt att ställa krav.
Om inte kraven blir tillgodosedda, så kan man byta till annan hemtjänst. Det fina idag är att det finns många olika privata aktörer.
Hade fler vetat om detta och faktiskt vågar säga ifrån (även anhöriga), så hade dessa äckliga MENA-apors våldtäkter inom hemtjänsten fått ett slut.
Det är fan sinnessjukt att aset inte blev utvisad på livstid! Våra åldringar är inte vatten värd längre i detta sjuka land!
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
...men just VÅRDpersonal som ska göra nedre toalett, tycker jag faktiskt att man borde få välja! Det är ändå många fler kvinnor som kommer att välja bort manlig personal, än män som kommer att välja bort kvinnlig personal, och eftersom den absoluta majoriteten av all vårdpersonal är kvinnor, så blir det inte mycket problem alls att få ihop schemat.