Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jodå. Om man gjorde som jag säger så skulle samhället bli tryggt och alla skulle må bra när vi pratar om Sverige som en knark och klanfri zon.
Det fungerar inte när man gör som man gör idag. Det är helt säkert och något jag skulle kunna berätta innan de sjösätter alla meningslösa projekt för att stoppa knark och klankrigare.
Skulle man göra som jag sagt att man borde göra så skulle det bli bra.
Vi ha aldrig gjort det som jag tycker vi ska göra. Däremot så tycker jag att man ska sluta med att göra som vi gör nu.
Så jag jag känner mig säker på att om vi gör som jag säger så kommer det att fungera. Knarkproblemet kommer vara så minimalt att det knappt syns.
Nu vägrar du oftast svara mig men jag försöker nå fram till dig ändå.
Jag utgår ifrån att din ide som du är så bombsäker på bygger på stenhårda straff på brukarna, det är ju något som absolut inte fungerat någonstans i världen - ingen som tar illegala substanser oavsett om det är i Sverige eller Signapore har liksom någon tanke på att åka fast, en stor del av varför man ens tar droger första gången är i regel för att människoarten har svårt att motstå kickar, alltså blir incitamentet ofta att ens testa första gången till en viss grad tillomed högre desto hårdare lagen är.
Någonstans kraschar ju det här i att människor är olika individer, individen som är helt utan intresse för att berusa sig har vi till dagens datum mig veterligen inte ens lyckats skapa.
Kontentan är således att du inte under några omständigheter kunna få 10 miljoner individer att helt vilja avstå att berusa sig.
Och din nästa ide utgår jag ifrån är att på något magiskt vis få bort allt "knark" som du kallar det från Sverige.
För det första skulle vi väl behöva bygga en mur på allt fastland med realtids bevakning överallt, i nästa skede måste vi har full realtidsövervakning av varenda meter av vårat fastland som ansluter till vatten.
Allt som importeras måste gås igenom i minsta detalj, gissningsvis skulle allt importerat rätt och slätt minst bli 300% dyrare.
Vet inte om jag skall fortsätta innan ljuset går upp för dig att båda dessa delar är hela grundstenen i att bygga ett narkotikafritt samhälle, och verkligen ingen av dom två är något som en normalt funtad människa tror att man kan uppnå i verkligheten.
Sedan måste vi ju även i det här förstå att det kanske finns ett dussintal länder där dem högst styrande har stora inkomster i att få in narkotikan i länder som Sverige/Norge/Finland då, trots att det för oss idag är dem lägsta narkotikapriserna någonsin vi upplevt, så är det fortfarande enorm avkastning och det finns säkert läge att pusha priserna ännu mer lägre.
Bakvänt blir ju även detta då att om vi på något vis skulle få kontroll på narkotikan så ökar istället priserna vilket gör att alla dessa leverantörer runt om i världen får ännu större intresse i att sälja sin narkotika i Sverige.
Ha också i åtanke att kanske uppemot 20-30% av det cirkulerade "knarket" som "knarkas" runt om i landet dessutom i överlåtelsen mellan företag och kund skett på något av dom tusentals apoteken vi har runt om i Sverige i första hand sedan gått vidare till en annan hand.
Nej, vill du ha någon verklig förändring till det bättre så är det att ta marknaden från alla dessa klaner och på ett eller annat vis göra att befolkningen inte har intresse i att handla deras importerade bajs.