Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Givetvis skapar jag inte ett helvete när samhället blir tryggt och alla mår bra.

Så du menar alltså att när de nu förbjuder mer och mer knark så blir samhället ett helvete?

Fast samhället blir inte tryggt och alla mår bra. Du påstår bara det. Hur blir det för alla så kallade skräpmänniskor du vill göra dig av med? De som också är del av samhället men som du hatar på?

Svaret till din fråga är ja. Likt dig tror dagens makthavare att de gör något bra när de egentligrn bara förstör.
Citera
2025-12-16, 16:07
Medlem
Citat:
Givetvis skapar jag inte ett helvete när samhället blir tryggt och alla mår bra.

Så du menar alltså att när de nu förbjuder mer och mer knark så blir samhället ett helvete?

Ja, eftersom förbud mot rus produkter inte fungerar och det vet alla som är lite insatta och inte lever i förnekelse. Man kan inte förbjuda att människor intar substanser, det är inte verklighetsbaserat på något sätt utan en illusion av galenskap.

Det är ALDRIG fel att erkänna när man har fel och blivit programmerad av propaganda, tvärtom! Men det är lättare att lura någon med lögner än att få personen erkänna att dom blivit lurade och det stämmer särskilt in på den äldre generationen i Sverige.
Citera
2025-12-16, 18:36
Medlem
Citat:
Jag står absolut inte bakom den knarkpolitik som förs idag som helhet. Den är verkligen skadlig för samhället. Jag önskar man gjorde det som jag har beskrivit det. Då skulle det fungera och vi skulle varit en knarkfri nation.

Därför är det ändå bra att de jobbar med att förbjuda mer och mer knark.

Citat:
Jodå det går om man gör som jag har sagt. Det känner jag mig helt säker på. Det är aldrig någon som testat det jag sagt att man bode göra så det blir inte seriöst att säga att det inte skulle fungera.

Men det som ligger i linje med min metod är att förbjuda mer och mer knark.

Du känner dig alltså helt säker på att det på något magiskt vis skulle fungera om vi gör ännu mer utav sådant som bevisligen inte fungerar?
Citera
2025-12-16, 19:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Fast samhället blir inte tryggt och alla mår bra. Du påstår bara det. Hur blir det för alla så kallade skräpmänniskor du vill göra dig av med? De som också är del av samhället men som du hatar på?

Svaret till din fråga är ja. Likt dig tror dagens makthavare att de gör något bra när de egentligrn bara förstör.

Jodå. Om man gjorde som jag säger så skulle samhället bli tryggt och alla skulle må bra när vi pratar om Sverige som en knark och klanfri zon.

Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Ja, eftersom förbud mot rus produkter inte fungerar och det vet alla som är lite insatta och inte lever i förnekelse. Man kan inte förbjuda att människor intar substanser, det är inte verklighetsbaserat på något sätt utan en illusion av galenskap.

Det är ALDRIG fel att erkänna när man har fel och blivit programmerad av propaganda, tvärtom! Men det är lättare att lura någon med lögner än att få personen erkänna att dom blivit lurade och det stämmer särskilt in på den äldre generationen i Sverige.

Det fungerar inte när man gör som man gör idag. Det är helt säkert och något jag skulle kunna berätta innan de sjösätter alla meningslösa projekt för att stoppa knark och klankrigare.

Skulle man göra som jag sagt att man borde göra så skulle det bli bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Du känner dig alltså helt säker på att det på något magiskt vis skulle fungera om vi gör ännu mer utav sådant som bevisligen inte fungerar?

Vi ha aldrig gjort det som jag tycker vi ska göra. Däremot så tycker jag att man ska sluta med att göra som vi gör nu.

Så jag jag känner mig säker på att om vi gör som jag säger så kommer det att fungera. Knarkproblemet kommer vara så minimalt att det knappt syns.
Citera
2025-12-16, 22:16
Medlem
Citat:
Jodå. Om man gjorde som jag säger så skulle samhället bli tryggt och alla skulle må bra när vi pratar om Sverige som en knark och klanfri zon.

Det fungerar inte när man gör som man gör idag. Det är helt säkert och något jag skulle kunna berätta innan de sjösätter alla meningslösa projekt för att stoppa knark och klankrigare.

Skulle man göra som jag sagt att man borde göra så skulle det bli bra.

Vi ha aldrig gjort det som jag tycker vi ska göra. Däremot så tycker jag att man ska sluta med att göra som vi gör nu.

Så jag jag känner mig säker på att om vi gör som jag säger så kommer det att fungera. Knarkproblemet kommer vara så minimalt att det knappt syns.

Nu vägrar du oftast svara mig men jag försöker nå fram till dig ändå.

Jag utgår ifrån att din ide som du är så bombsäker på bygger på stenhårda straff på brukarna, det är ju något som absolut inte fungerat någonstans i världen - ingen som tar illegala substanser oavsett om det är i Sverige eller Signapore har liksom någon tanke på att åka fast, en stor del av varför man ens tar droger första gången är i regel för att människoarten har svårt att motstå kickar, alltså blir incitamentet ofta att ens testa första gången till en viss grad tillomed högre desto hårdare lagen är.

Någonstans kraschar ju det här i att människor är olika individer, individen som är helt utan intresse för att berusa sig har vi till dagens datum mig veterligen inte ens lyckats skapa.

Kontentan är således att du inte under några omständigheter kunna få 10 miljoner individer att helt vilja avstå att berusa sig.

Och din nästa ide utgår jag ifrån är att på något magiskt vis få bort allt "knark" som du kallar det från Sverige.

För det första skulle vi väl behöva bygga en mur på allt fastland med realtids bevakning överallt, i nästa skede måste vi har full realtidsövervakning av varenda meter av vårat fastland som ansluter till vatten.

Allt som importeras måste gås igenom i minsta detalj, gissningsvis skulle allt importerat rätt och slätt minst bli 300% dyrare.

Vet inte om jag skall fortsätta innan ljuset går upp för dig att båda dessa delar är hela grundstenen i att bygga ett narkotikafritt samhälle, och verkligen ingen av dom två är något som en normalt funtad människa tror att man kan uppnå i verkligheten.

Sedan måste vi ju även i det här förstå att det kanske finns ett dussintal länder där dem högst styrande har stora inkomster i att få in narkotikan i länder som Sverige/Norge/Finland då, trots att det för oss idag är dem lägsta narkotikapriserna någonsin vi upplevt, så är det fortfarande enorm avkastning och det finns säkert läge att pusha priserna ännu mer lägre.

Bakvänt blir ju även detta då att om vi på något vis skulle få kontroll på narkotikan så ökar istället priserna vilket gör att alla dessa leverantörer runt om i världen får ännu större intresse i att sälja sin narkotika i Sverige.

Ha också i åtanke att kanske uppemot 20-30% av det cirkulerade "knarket" som "knarkas" runt om i landet dessutom i överlåtelsen mellan företag och kund skett på något av dom tusentals apoteken vi har runt om i Sverige i första hand sedan gått vidare till en annan hand.

Nej, vill du ha någon verklig förändring till det bättre så är det att ta marknaden från alla dessa klaner och på ett eller annat vis göra att befolkningen inte har intresse i att handla deras importerade bajs.
Citera
2025-12-17, 05:23
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Knarkarna ska tas om hand och i första hand så ska de förmodligen med krav på inlåsning av naturlig anledning kan hållas ifrån knark och sen lever de i program där de får vad de behöver för att bygga ett liv.

Personligen anser jag att den enklaste och mest effektiva lösningen vore att legalisera cannabis under statlig kontroll och samtidigt avkriminalisera bruket.

Missbruk är i grunden ett hälsoproblem, inte ett brott som hör hemma i rättsväsendet.
Genom legalisering av cannabis, som enligt forskning är mindre beroendeframkallande än alkohol, nikotin och koffein, skulle cirka 45 % av den svenska narkotikamarknaden få en laglig och reglerad kanal.

Vi behöver stärka utbildningen om narkotikans risker och skador i skolan, så att förebyggande insatser bygger på kunskap snarare än rädsla. Samtidigt är det viktigt är att skilja på bruk och missbruk, och att dra in brukare utan missbruksproblematik i rättssystemet riskerar bara att förvärra situationen.

De som däremot har ett missbruk ska erbjudas stöd och vård. Om missbruket leder till att personen allvarligt missköter arbete, relationer eller familjeliv kan tvångsvård vara motiverat, förutsatt att åtgärden är proportionerlig.

Majoriteten av människor avstår från narkotika för att de helt enkelt inte är intresserade, inte för att det är olagligt. Bara för att något är olagligt betyder det inte automatiskt att förbudet är moraliskt rätt eller samhällsnyttigt.

#LåtMigDrickaKaffé
#KafféFörbjudetFungeradeInte
Senast redigerad av TongLongLC 2025-12-17 kl. 05:40.
Citera
2025-12-17, 07:41
Medlem
Citat:

Det har provats i otaliga länder med samma resultat, fler som brukar och samhällsklasserna ökar.

När du kan lägga fram bevis för att din metod har en effektiv påverkan så kan vi andra lyssna på ditt dravel!
Citera
2025-12-17, 07:50
Medlem
Citat:
Det problemet du har är att du inte kan se en helhet. Du fastnar på en sak och sen tänker att allt runtikring det ska vara mer eller mindre samma som idag.

Det är inte heller knarkarna som jag vill bestraffa så speciellt hårt. Det är klankrigarna och de andra aktörerna som langar skiten som ska sättas åt hårdast. Knarkarna ska tas om hand och i första hand så ska de förmodligen med krav på inlåsning av naturlig anledning kan hållas ifrån knark och sen lever de i program där de får vad de behöver för att bygga ett liv.

Det kan vara massa saker som behöver göras. Vissa har diagnoser så man måste balansera dem med mediciner. Sen blir det utbildningar, aktiviteter, arbete etc.

Det kallar du hårda straff och jag kallar det att rädda livet på dem. Detta ska naturligtvis ingå i utdömda fängelsestraff. Sen har vi många knarkare som langar skiten (och begår annan kriminellt skit). Där blir det mellanting. Fängelsestraff som övergår i program som ovan beskrivits.

När du pratar om att vi skulle bygga en mur runt landet så är det helt fel väg att gå. Det skulle snarare skapa ett sånt land som tappar kontrollen över knarket. Som andra länder gjort. Korkat.

För att klara detta så måste vi prioritera om vår budget. Sluta lägga pengar på folk som inte har i Sverige att göra. Det är nästan så det skulle räcka för att få ihop de pengar som behövs för att vinna kriget mot knarket.

Men som sagt. Du ser för enkelspårigt på det. Det är så mycket mer som ingår. Vi måste vända skolan så den blir bra. Vi måste börja uppfostra barn och ungdomar igen. Vi måste fixa BUP så det fungerar. Vi måste ha ett samhälle där inte bara de som är rika och kompis med en moderat är de som kan känna lycka i samhället.

Så polisen går som sagt åt rätt håll när de nu förbjuder 10 sorters knark. Det som är problemet är att det inte fungerar så bra. Det bromsar bara in tillfälligt. Varför inte bara helt enkelt göra så att man förbjuder allt som kan användas som knark. Sen om du hittar något som du vill knarka som du tror inte är så dåligt för hälsan så får du ansöka om att kunna använda det. Ett sånt system kanske skulle vara effektivt.

Vill du bli lite påverkad så drick en extra öl efter maten. På lördagskvällen kan du ta 50 djupa andetag snabbt så blir du lite yr en stund. Det räcker gott.

Din tanke är fin, och jag hade hållt med om den om jag inte förstått att "knarkarna" är precis samma personer som alla andra i samhället..

Du lever i någon form av fantasi där du tror att "knarkarna" är en form av personer och alla andra personer är en helt egen del av männskligheten.

Jag skulle tro att ungefär 80% av alla människor i Sverige vid minst 1 tillfälle under sitt liv om inte mer har brukat illegala droger en eller flera gånger.

Du verkar också helt missa att det knappt egentligen är 10% av alla som brukar droger som ens utvecklar ett problematiskt bruk, och jag tror även den siffran egentligen kan vara lägre.

Jag har som person jätte lätt att utveckla osunda alkohol vanor, dels för att jag kanske inte är så förtjust i ruset av alkoholens rus förrens jag intagit en större mängd etc.

Jag är också en person som är helt ointresserad av ett liv utan berusning.

Jag fick osunda alkohol vanor och dess bieffekter som ung vuxen, där och då bestämde jag mig för att jag var tvungen att acceptera att cannabis ruset fick "räcka" visst det var tungt dom första åren att komma ifrån alkoholen och så men tillslut lärde jag mig leva utan alkoholen och föll aldrig ner i alkolism.

Ett samhälle med alkohol och helt utan andra droger skulle med stor säkerhet alltså göra att alkohol problemen bara eskalerar och eskalerar, sannolikt skulle vi då ha mer missbrukare än vi har idag.

Det är ju värt att ha i åtanke att den missbruksvården som belastar samhället mer eller mindre är beroendena ifrån alkoholen och "knarket" som kommer från sjukvården.

Dom riktigt illegala drogerna har egentligen samtliga mycket mindre allvarliga beroenden som är mycket enklare att bryta sig fri ifrån i jämförelse med alkohol och morfin beroenden.
Citera
2025-12-17, 09:59
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Personligen anser jag att den enklaste och mest effektiva lösningen vore att legalisera cannabis under statlig kontroll och samtidigt avkriminalisera bruket.

Missbruk är i grunden ett hälsoproblem, inte ett brott som hör hemma i rättsväsendet.
Genom legalisering av cannabis, som enligt forskning är mindre beroendeframkallande än alkohol, nikotin och koffein, skulle cirka 45 % av den svenska narkotikamarknaden få en laglig och reglerad kanal.

Vi behöver stärka utbildningen om narkotikans risker och skador i skolan, så att förebyggande insatser bygger på kunskap snarare än rädsla. Samtidigt är det viktigt är att skilja på bruk och missbruk, och att dra in brukare utan missbruksproblematik i rättssystemet riskerar bara att förvärra situationen.

De som däremot har ett missbruk ska erbjudas stöd och vård. Om missbruket leder till att personen allvarligt missköter arbete, relationer eller familjeliv kan tvångsvård vara motiverat, förutsatt att åtgärden är proportionerlig.

Majoriteten av människor avstår från narkotika för att de helt enkelt inte är intresserade, inte för att det är olagligt. Bara för att något är olagligt betyder det inte automatiskt att förbudet är moraliskt rätt eller samhällsnyttigt.

#LåtMigDrickaKaffé
#KafféFörbjudetFungeradeInte

Ja vi bör utbilda barnen i skolan mycket bättre när det gäller knark. Det har du rätt i. Inte bara hur det förstör hälsan utan även hur det påverkar familjen och det övriga sociala livet. Det ingår i det jag tänker mig ska lösa knuten med knarket.

Jag är också med på att den som knarkar ska ha hjälp att komma ur det. Desto djupare de är i träsket desto tyngre program, förmodligen. Det kommer sannolikt krävas inlåsning i och med detta.

Jag tror också att du har väldigt fel när du talar om majoriteten. Jag skulle säga att Lejonparten av människorna har ett överdrivet hat mot knark och knarkarna. De avskyr det som pesten och vill låsa in alla och slänga bort nyckeln.

Du verkar inte heller riktigt förstå vad det innebär att knarka. Att bruka och missbruka är samma sak när det gäller knark.

Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Det har provats i otaliga länder med samma resultat, fler som brukar och samhällsklasserna ökar.

När du kan lägga fram bevis för att din metod har en effektiv påverkan så kan vi andra lyssna på ditt dravel!

Det finns inget land som provat det jag föreslår.
Citera
2025-12-17, 10:16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Din tanke är fin, och jag hade hållt med om den om jag inte förstått att "knarkarna" är precis samma personer som alla andra i samhället..

Du lever i någon form av fantasi där du tror att "knarkarna" är en form av personer och alla andra personer är en helt egen del av männskligheten.

Jag skulle tro att ungefär 80% av alla människor i Sverige vid minst 1 tillfälle under sitt liv om inte mer har brukat illegala droger en eller flera gånger.

Du verkar också helt missa att det knappt egentligen är 10% av alla som brukar droger som ens utvecklar ett problematiskt bruk, och jag tror även den siffran egentligen kan vara lägre.

Jag har som person jätte lätt att utveckla osunda alkohol vanor, dels för att jag kanske inte är så förtjust i ruset av alkoholens rus förrens jag intagit en större mängd etc.

Jag är också en person som är helt ointresserad av ett liv utan berusning.

Jag fick osunda alkohol vanor och dess bieffekter som ung vuxen, där och då bestämde jag mig för att jag var tvungen att acceptera att cannabis ruset fick "räcka" visst det var tungt dom första åren att komma ifrån alkoholen och så men tillslut lärde jag mig leva utan alkoholen och föll aldrig ner i alkolism.

Ett samhälle med alkohol och helt utan andra droger skulle med stor säkerhet alltså göra att alkohol problemen bara eskalerar och eskalerar, sannolikt skulle vi då ha mer missbrukare än vi har idag.

Det är ju värt att ha i åtanke att den missbruksvården som belastar samhället mer eller mindre är beroendena ifrån alkoholen och "knarket" som kommer från sjukvården.

Dom riktigt illegala drogerna har egentligen samtliga mycket mindre allvarliga beroenden som är mycket enklare att bryta sig fri ifrån i jämförelse med alkohol och morfin beroenden.

Du yrar om massa saker som jag skulle "tro". Låter tramsigt så jag låter det bero.

Däremot så säger min erfarenhet att du har extremt mycket fel när det gäller vad du tror om problematiskt knarkande. Jag har vuxit upp i en miljö där det fanns mycket kriminalitet och knark. Av de från min uppväxt som var involverade i den världen så är det endast några få som lever och de är så nerknarkade att de bara vill dö.

Sen har jag ett tag arbetat som ung nära knarkarna. Jag skulle säga att av alla som knarkar så leder det förr eller senare till förstörda liv, familjers liv, barns liv. Till 100%

Jag har också talat med folk som känner en som har en bror som har en syster som är tillsammans med en som har en bror och hans bästa kompis jobbar som framgångsrik tjänsteman och röker en fet på kvällarna. Det märkliga är att just dessa personer är aldrig några man kan få vete exakt vilka de är. Givetvis för att de inte finns.

Jag vet däremot några som tyckte att de levde såna liv med jobb och rökte en fet 1-2 dagar i veckan och hävdade att det kommer hålla. Jag sa åt dem att det kanske ändå var bästa att sluta med det nu när de har familj och sånt. Idag har alla (alltså 100%) splittrade familjer pga knarket.

Att implementera ett system som tar bort knarket kommer kosta massvis med pengar. Men det går att prioritera om samhället. Låt polisen få göra ett mycket större och effektivare jobb än att det skulle bli någon stor grej av att förbjuda 10 substanser som knarkarna ersätter med andra och så vevas hjulen långsamt tills nästa gång 10 nya förbjuds. Gör om det som jag sa. Är det något man tar i syfte att bli yr i kroppen så måste man kolla om det är godkännt. Är det inte det så måste man ansöka om att få använda det. Får man avslag så får man nöja sig med att ta 50 djupa andetag snabbt så man blir lite yr en stund. Det kan vara trevligt. Det är bra för då får personen lite extra syre upp i hjärnan istället för syra. HaHaHaha.
Citera
2025-12-17, 10:48
Medlem
Citat:
Du yrar om massa saker som jag skulle "tro". Låter tramsigt så jag låter det bero.

Däremot så säger min erfarenhet att du har extremt mycket fel när det gäller vad du tror om problematiskt knarkande. Jag har vuxit upp i en miljö där det fanns mycket kriminalitet och knark. Av de från min uppväxt som var involverade i den världen så är det endast några få som lever och de är så nerknarkade att de bara vill dö.

Sen har jag ett tag arbetat som ung nära knarkarna. Jag skulle säga att av alla som knarkar så leder det förr eller senare till förstörda liv, familjers liv, barns liv. Till 100%

Jag har också talat med folk som känner en som har en bror som har en syster som är tillsammans med en som har en bror och hans bästa kompis jobbar som framgångsrik tjänsteman och röker en fet på kvällarna. Det märkliga är att just dessa personer är aldrig några man kan få vete exakt vilka de är. Givetvis för att de inte finns.

Jag vet däremot några som tyckte att de levde såna liv med jobb och rökte en fet 1-2 dagar i veckan och hävdade att det kommer hålla. Jag sa åt dem att det kanske ändå var bästa att sluta med det nu när de har familj och sånt. Idag har alla (alltså 100%) splittrade familjer pga knarket.

Att implementera ett system som tar bort knarket kommer kosta massvis med pengar. Men det går att prioritera om samhället. Låt polisen få göra ett mycket större och effektivare jobb än att det skulle bli någon stor grej av att förbjuda 10 substanser som knarkarna ersätter med andra och så vevas hjulen långsamt tills nästa gång 10 nya förbjuds. Gör om det som jag sa. Är det något man tar i syfte att bli yr i kroppen så måste man kolla om det är godkännt. Är det inte det så måste man ansöka om att få använda det. Får man avslag så får man nöja sig med att ta 50 djupa andetag snabbt så man blir lite yr en stund. Det kan vara trevligt. Det är bra för då får personen lite extra syre upp i hjärnan istället för syra. HaHaHaha.

Efter att noggrannt ha granskat din samhällsbild så har vi på hr bestämt oss för att vi går vidare med en annan kandidats fantasier, men vi behåller gärna dig i vår kandidatlista och kontaktar dig igen om en ny post som moralisk paragon och samhällsbeskyddare blir aktuell.

Du påminner väldigt mycket om huvudkaraktären i Billy Madison, men du är inte alls lika sympatisk även om du försöker verka det. Det är rätt komiskt.

https://m.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0
Senast redigerad av dalavita 2025-12-17 kl. 10:55.
Citera
2025-12-17, 11:51
Medlem
Citat:
Du verkar inte heller riktigt förstå vad det innebär att knarka. Att bruka och missbruka är samma sak när det gäller knark.

Och där tappade du all trovärdighet.

Missbruk är medicinskt definierat och har ingenting att göra med vilka droger du applicerar slanguttrycket ”knark” på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in