2025-12-17, 07:10
Medlem
EnflygandeKos avatar
Nyligen börjat dejta en tjej i höstas både är 30 +. Jag är äldre och närmar mig 40.

Nu har vi bara dejtat några månader och är fortfarande i förälskelse fasen så att säga. Men fick mig att tänka , när är det "för tidigt " att skaffa barn . När "ska" man tidigast skaffa barn? Båda är sugna på att skaffa barn, och man blir inte yngre.

Men är säg 1 år för tidigt ? Vet ni några exempel där nyliga par ( gemensamt beslut ) har valt att skaffa barn och det funkar ? Vad är gränsen för er ?

Som sagt just nu känns det för tidigt , men kanske i slutet av nästa år om man fortfarande har samma känslor kanske ?
Citera
2025-12-17, 07:23
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Nyligen börjat dejta en tjej i höstas både är 30 +. Jag är äldre och närmar mig 40.

Nu har vi bara dejtat några månader och är fortfarande i förälskelse fasen så att säga. Men fick mig att tänka , när är det "för tidigt " att skaffa barn . När "ska" man tidigast skaffa barn? Båda är sugna på att skaffa barn, och man blir inte yngre.

Men är säg 1 år för tidigt ? Vet ni några exempel där nyliga par ( gemensamt beslut ) har valt att skaffa barn och det funkar ? Vad är gränsen för er ?

Som sagt just nu känns det för tidigt , men kanske i slutet av nästa år om man fortfarande har samma känslor kanske ?
Måste ni ha barn? Är ni osäkra så finns det ett givet svar: -Skaffa inte barn då.
Citera
2025-12-17, 07:23
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Vänta till åtminstone förälsklingsfasen är förbi. Ett barn är inte ett smycke man kan hänga av sig när det blir bumpar på kärleks vägen.
Citera
2025-12-17, 07:30
Medlem
EnflygandeKos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Måste ni ha barn? Är ni osäkra så finns det ett givet svar: -Skaffa inte barn då.

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Vänta till åtminstone förälsklingsfasen är förbi. Ett barn är inte ett smycke man kan hänga av sig när det blir bumpar på kärleks vägen.

Båda är barn sugna och är villiga att ha barn. så ingen osäkerhet från någon sida.

Ja som sagt nu känns det för tidigt och man vill ju att ungen ska växa upp i ett stabilt hushåll . men om runt 1 år kanske ?
Citera
2025-12-17, 07:34
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Båda är barn sugna och är villiga att ha barn. så ingen osäkerhet från någon sida.

Ja som sagt nu känns det för tidigt och man vill ju att ungen ska växa upp i ett stabilt hushåll . men om runt 1 år kanske ?
Efter några enstaka månader så känner man inte varandra.

Var här å nu istället. Är ju inte ens säkert att ni är tillsammans om ett år.
Citera
2025-12-17, 07:35
Medlem
Ett år låter lagom.

Sedan ångrar få sina barn, hur det än går med relationen.
Citera
2025-12-17, 07:37
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Om du kan tänka dig riskera en eventuell separation när ni fått barn så kan ni skaffa barn hur tidigt som helst. Annars kanske vänta.. 3 år nånting.
Citera
2025-12-17, 08:00
Medlem
Onanikrems avatar
Bo ihop ett par år så ni "känner varandra" de sämre sidorna brukar börja visa sig efter drygt ett år när man bott i hop.
Citera
2025-12-17, 08:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ett år låter lagom.

Sedan ångrar få sina barn, hur det än går med relationen.
Nej, man ångrar inte sitt(ina) barn, men man kan ångra valet av partner/medförälder.
Citera
2025-12-17, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, man ångrar inte sitt(ina) barn, men man kan ångra valet av partner/medförälder.
Ja herregud. Men det hade ju inte blivit de barn man har utan den före detta partnern.
Citera
2025-12-17, 08:24
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja herregud. Men det hade ju inte blivit de barn man har utan den före detta partnern.
Nä det är ju sant. Du kanske fick det lättsamt med allt som kommer omkring med ekonomiska med mera när du blev ensamstående. Men alla har inte den turen.
Citera
2025-12-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Nä det är ju sant. Du kanske fick det lättsamt med allt som kommer omkring med ekonomiska med mera när du blev ensamstående. Men alla har inte den turen.
Inte så värst då jag fick försörja fadern långa perioder. Men absolut, har bra lön så fattar att många har det mycket värre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in