Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
Ja. Det lönar sig verkligen när 27åriga morsor, ung och frisk med alla möjligheter att gå ned i vikt på det naturliga och friska sättet, istället dör. Vilken vinst för samhället....
Tomatkungen, jag har sett dig och vad du skrivit i alldeles för många trådar, under alldeles för många klockslag att jag råkar veta att du är en medelålders blekfet mupp som jag skulle bli förvånad över ifall du ens kunde knyta dina skor utan hjälp från personlig assistent. Du har aldrig varit vältränad och absolut aldrig påläst om något, jävla fetto. Lika fet i skallen som i kroppen. Det är bara boomer fetton och feta brudar som prisar "viktminskningsmedicin". Rör på fläsket och banta istället jävla muppar. Sluta belasta vården ännu mer jävla fetgrisar.
Nej, hon skulle givetvis inte fått preparatet! En nyförlöst mamma som ammar behöver få äta nyttigt och ta barnvagnspromenader och vila och sova när bebisen vilar och sover. Inte experimentera med viktminskningspreparat... oseriöst av läkare att skriva ut sådant till henne. Även om hon hade överlevt så hade hade det varit oseriöst. Och det är vidrigt hemskt att hon nu dog... stackars bebis. Stackars kvinna.
Skoj du. Just nu sitter jag på träningscykeln och värmer upp. Snart ska jag lyfta lite vikter också. Då kommer jag inte kunna surfa samtidigt. Jag gör alltid andra saker medans jag surfar. Jo, vältränad. Äter nyttigt också. Vilket är viktigast för vikten.
Nope, jag prisar inte viktminskningsmedicinen. Jag skriver endast att den är en billigare lösning för skattebetalare än ditt jädrigt märkliga förslag i tråden. Ditt förslag skulle kräva minst ett år. Och skulle kosta stora mängder pengar både vid genomförandet och i förlorad arbetsinkomst (och skatt) för de med fetma som var inspärrade i ett år. Oerhörda kostnader. Medicinen kommer inte på långa vägar upp i de summorna. Är alltså ett mycket billigare alternativ.
Men som sagt var: denna medicin skulle aldrig ha skrivits ut till denna mamman. Helt förkastligt...
Mammans läkare skulle ha sagt ifrån, givit henne remiss till enbart fysioterapeut och dietist. Där hon hade kunnat fått hjälp med hur hon skulle träna och äta för skonsam viktminskning i samband med amning. Helt förkastligt att skriva ut viktminskningsmedicin till henne. Oerhört förkastligt. Hade den inte ens skrivits ut, så hade man inte ens behövt vara vaksam på biverkningar. Som sagt. Förkastligt.