2025-12-17, 00:26
Medlem
StoreSvartes avatar
Finns det några chips att få tag på som är extremt salta?
2025-12-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Finns det några chips att få tag på som är extremt salta?

Vad menar du med extremt? Finns ju en del salta chips. Annars kan du ju köpa salt separat och lägga på om butikens utbud är för klent för dig.
2025-12-17, 00:30
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Vad menar du med extremt? Finns ju en del salta chips. Annars kan du ju köpa salt separat och lägga på om butikens utbud är för klent för dig.

Typ extrasalta chips. Om jag häller salt själv på chipsen så blir det bara kaos av det hela.

Jag måste få upp mitt blodtryck och läkarna säger att jag ska äta mycket salt.
2025-12-17, 00:33
Medlem
Citat:
Typ extrasalta chips. Om jag häller salt själv på chipsen så blir det bara kaos av det hela.

Vore det inte smartare att istället få i dig mer salt via kosten? Än att köpa extra salta chips?
2025-12-17, 00:35
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Vore det inte smartare att istället få i dig mer salt via kosten? Än att köpa extra salta chips?

Chips är en basvara för mig. En stor del av min kost.

Just nu ligger jag här och knaprar i mig Coops Salta Nachos. Men det är ju knappt salt alls i de här.
2025-12-17, 00:38
Medlem
kalkryggars avatar
Kan du inte göra egna pommes hemma som du saltar på ordentligt. Får du i dig så mycket transfetter och salt att du får äta tabletter för att få ner trycket.

Vad har du för blodtryck egentligen?
2025-12-17, 00:45
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kan du inte göra egna pommes hemma som du saltar på ordentligt. Får du i dig så mycket transfetter och salt att du får äta tabletter för att få ner trycket.

Vad har du för blodtryck egentligen?

Det brukar jag göra ibland faktiskt och då saltar jag rejält. Och såklart pommeskrydda på det!

Mitt blodtryck är lågt som fan. Egentligen är det mestadels positivt ur ett hälsoperspektiv, men om jag ställer mig upp för fort så däckar jag nästan.
2025-12-17, 01:35
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Chips är en basvara för mig. En stor del av min kost.

Just nu ligger jag här och knaprar i mig Coops Salta Nachos. Men det är ju knappt salt alls i de här.
Coops lantchips är en sort som är både för hårda och för salta.. :/ vet inte om märket är Coop, men lantchips har jag för mig att det var, de som finns på Coop.

vanliga chips lär ha tillräckligt med salt. Om det är en basvara för dig redan så är det nog läkaren inte har koll på riktigt vad du behöver. Fråga grok AI på X så lär du få bättre hjälp, gissar jag.
2025-12-17, 02:13
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Coops lantchips är en sort som är både för hårda och för salta.. :/ vet inte om märket är Coop, men lantchips har jag för mig att det var, de som finns på Coop.

vanliga chips lär ha tillräckligt med salt. Om det är en basvara för dig redan så är det nog läkaren inte har koll på riktigt vad du behöver. Fråga grok AI på X så lär du få bättre hjälp, gissar jag.

Lantchips är så hårda att man får ont i tänderna.
2025-12-17, 06:45
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Om du inte hittar så kan du väl göra egna chips alternativt koka/steka ägg å salta på som bara den? 🤔
2025-12-17, 06:48
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Köp vanliga chips. Ha salt på ett fat vid sidan om. Slicka på ena sidan av chipset. Lägg den våta sidan i saltet. Win.
2025-12-17, 08:28
Medlem
Jordgubbes avatar
Det nya: chips på recept.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in