Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-16, 16:35
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Man undrar verkligen varför han gör detta precis just nu, när han äntligen släppts in i värmen? Han satt ju i Idol-juryn nyss, till exempel.
Det är nog förväntat beteende för en person med narcissistisk personlighetsstörning. ”Ge ett finger och ta hela handen” osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Facade
800m+!?
Nog för att han var stor men i princip miljardär? Stämmer det verkligen?
Det låter helt galet för mig.
Att en viss summa finns i bolaget idag betyder inte att han ägde dem när han levde. Mycket musik har ju sålts efter hans död, sen har det varit en del jippon kring hans död som också dragit in en slant.
Citera
2025-12-16, 16:36
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ash Pournouri kritiserades hårt efter Tim Berglings död för att ha pressat honom för hårt, vilket målats upp i exempelvis dokumentärer. Nu har han skickat in en stämningsansökan mot de bolag Tim Bergling ägde som familjen nu kontrollerar.

Vad vet vi om själva stämningen?
Vilken tingsrätt rör det sig om?
Målnummer?
Stämningsansökan?

Ash Pournouri heter @ashpournouri på Instagram och där har han skrivit om den kommande stämningen sedan i september. Idag publicerade han ett inlägg om att den är inlämnad.

Länk till nyheten i Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QJleL8/ash-stammer-avicii-bolag

(Lägger inte detta i skvallertråden om Avicii för den här tråden tänker jag ska handla om själva stämningen, inte Tim Bergling som person.)

Arash, äcklig psykopat-iranier med ansikts-tics. Han drev Tim till självmord och nu när Tim är undanröjd så vill horungen ta hans pengar? Vidrig är förnamnet.
Citera
2025-12-16, 16:38
Medlem
Citat:
800m+!?

Det är inte mycket för en världsartist. Ett par miljoner per spelning och turnerar året om. Detta är dessutom bara pengarna som ligger i bolaget. Tror inte royaltys och pengar från STIM etc hamnar i bolaget, så han var betydligt rikare än en miljard.
Citera
2025-12-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlovs2000
Balansräkning (mkr)
2024
2023
2022
Summa tillgångar
844,4
1 203
1 181
Eget kapital
798,1
1 169
1 149
Kassa och bank
29,2
26,3
858,4
Långfristiga skulder
0,0
0,0
0,0
Kortfristiga skulder
46,3
33,2
32,3
Jäklar vad de bränt pengar mellan 2023 och 2024 då..
Citera
2025-12-16, 16:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Jäklar vad de bränt pengar mellan 2023 och 2024 då..
Ger de inte bort pengar? Välgörenhet etc.
Citera
2025-12-16, 16:55
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Jaha? Då är det väl bättre att stämma filmskaparen Levan Tsikurishvili? även om familjen väl var tvungna att ge ok till den först.. "konstnärlig frihet". men där finns ju inte lika mycket pengar att hämta..

Det verkar han ha gjort tidigare i år, dock oklart hur det går med den anmälan.

Någon som vet?
Citera
2025-12-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Ja absolut är han det men samtidigt, om det är något oklart eller om det är något som inte stämmer så bör det komma fram i en domstol.
Men jag är rädd att han är ute efter en del av de 800+ miljoner som finns på AviciiMusic AB.

Det är de korrupta miljardäreliten som är narcissiter, korrupta och dumma i huvud, som endast räknar pengar medan deras barn knarkar sönder sig. Sen tar över Friends arena som verkar vara deras privat nu eller och nämnde den till Aviccis, genom sina narcissitstiska psykopta- korrutpa kontakter. Vad försvarar du här för något, dumbo? Är du elitens Troll ,eller vad är ditt problem?
Citera
2025-12-16, 16:58
Medlem
Citat:
Det verkar han ha gjort tidigare i år, dock oklart hur det går med den anmälan.

Någon som vet?
han ska nog dödas av de där korrupta psykopat reptilieeliten, nu ska vi se... stackaren
Citera
2025-12-16, 16:58
Medlem
Citat:
800m+!?
Bara hans hus i los angeles gick ju på 100 miljoner 2013, så han hade ju säkerligen några hundra miljoner redan då. Han hade ju ett gäng hits och var just edm som gällde då så dessa sorts festivaler var ju skitstora, med några miljoner per gig. 100 mille per turné är nog inte otänkbart iaf.
Citera
2025-12-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Arash, äcklig psykopat-iranier med ansikts-tics. Han drev Tim till självmord och nu när Tim är undanröjd så vill horungen ta hans pengar? Vidrig är förnamnet.
Det är de korrupta miljardäreliten som är psykopater korrupta och dumma i huvud, som endast räknar pengar medan deras barn knarkar sönder sig. Sen tar över Friends arena som verkar vara deras privat nu eller och nämnde den till Aviccis, genom sina narcissitstiska psykopta- korrutpa kontakter. Nyfiken att få lyssna på de inspelningarna, om äckliga replitienetliten inte dödar honom för att sopa undan bevis. Jag tror att de ska mörda honom, för att inte han släpper ut deras brott och fiffel.
Citera
2025-12-16, 17:00
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlovs2000
Balansräkning (mkr)
2024
2023
2022
Summa tillgångar
844,4
1 203
1 181
Eget kapital
798,1
1 169
1 149
Kassa och bank
29,2
26,3
858,4
Långfristiga skulder
0,0
0,0
0,0
Kortfristiga skulder
46,3
33,2
32,3

Fy satan. Och ändå gjort av med över 300m sedan förra året.
Jag är mäkta imponerad, det trodde jag ej.
Citera
2025-12-16, 17:01
Medlem
Facades avatar
Citat:
Bara hans hus i los angeles gick ju på 100 miljoner 2013, så han hade ju säkerligen några hundra miljoner redan då. Han hade ju ett gäng hits och var just edm som gällde då så dessa sorts festivaler var ju skitstora, med några miljoner per gig. 100 mille per turné är nog inte otänkbart iaf.

Jag är inte insatt i EDM världen.
Inom metal världen som ligger varmt och hjärtat hos mig så finns det få som drar sådana summor, ytterst få. Är väl bara typ kanske Metallica och Iron Maiden som eventuellt drar in sådant…
Så därav min förvåning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in