2025-12-16, 14:54
Medlem
riktigamannen95s avatar
Ingen som inte sitter bland kollegorna och kan tänka sig att ringa tingsrätten och försöka få tag på stämningsansökan eller annan information om denna?
Senast redigerad av riktigamannen95 2025-12-16 kl. 15:28.
Citera
2025-12-16, 15:43
Medlem
okok1s avatar
Ännu en narcissist som drivit någon till självmord? Verkar hända hela tiden. Utan att veta mycket om det tror jag direkt på det.

Han har haft snart 8 år på sig att stämma. Men det sker nu?
Senast redigerad av okok1 2025-12-16 kl. 15:53.
Citera
2025-12-16, 15:55
Medlem
immenhusens avatar
Givetvis är han ute efter pengar! Riktigt osmakligt av honom, dock, att han efter att ha drivit sin guldkalv i döden, nu går till liket för att verkligen försöka skrapa av den sista skärven. Han går bokstavligen över lik för pengar. Tänk att någon kan vara så girig.

/AI
Citera
2025-12-16, 16:01
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
På Instagram skriver han:

Det behöver ju dock inte betyda någonting.

Det är uppenbart att han söker nå en uppgörelse i rena pengar.

/AI
Citera
2025-12-16, 16:11
Medlem
Citat:
Exakt, svårt att kunna nå förlikning med någon som har ”non negotiables” och praktiskt taget kräver en fällande dom. Man undrar ju också om han har funderat på vad han ska göra om rätten inte skulle döma till hans fördel?
Tror faktiskt att han också gör det för att få en bevisvärdering av alla vittnen han menar att han har, de som inte fått säga ngt pga NDAs (som ja också antar var pga anställningar mm - inte för att han dog) etc för att sen kunna stämma de individer, media etc som påstår hans skuld i dödsfallen mm.
Handlar nog inte bara om fällande dom utan snarare att få de prövat både i sin helhet men även få "ut sin version". Tänk ex ett förhör med Klas, under ed mm. vänner, kollegor, andra som sen kan användas som eventuellt bevis mot andra.
Citera
2025-12-16, 16:19
Medlem
Hoppas den narcissistiska blatten torskar hårt.

Detta är så jävla osmakligt.
Citera
2025-12-16, 16:19
Medlem
Herostratoss avatar
Får mig att tänka på detta skämt:

”What’s the difference between a lawyer and a hooker? A lawyer stops screwing you when you’re dead.”
Citera
2025-12-16, 16:20
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Ja absolut är han det men samtidigt, om det är något oklart eller om det är något som inte stämmer så bör det komma fram i en domstol.
Men jag är rädd att han är ute efter en del av de 800+ miljoner som finns på AviciiMusic AB.

800m+!?
Nog för att han var stor men i princip miljardär? Stämmer det verkligen?
Det låter helt galet för mig.
Citera
2025-12-16, 16:27
Medlem
Märkligt att han väntar flera år, så dödsboet ska ha växt tro? Nä, inte alls ekonomiskt syfte, just NU kände han sig förolämpad tillräckligt lång tid..
Citera
2025-12-16, 16:28
Medlem
Han har väl fått vatten på sin kvarn efter SVTs dokumentär på Lundell. Helt plötsligt har varenda människa i toppskiktet hjälpt gamla kärringar över gatan och inte trampat på en enda tå under sin väg till makten
Citera
2025-12-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
800m+!?
Nog för att han var stor men i princip miljardär? Stämmer det verkligen?
Det låter helt galet för mig.

Balansräkning (mkr)
2024
2023
2022
Summa tillgångar
844,4
1 203
1 181
Eget kapital
798,1
1 169
1 149
Kassa och bank
29,2
26,3
858,4
Långfristiga skulder
0,0
0,0
0,0
Kortfristiga skulder
46,3
33,2
32,3
Citera
2025-12-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Kommer ihåg att han i dokumentären pekades ut som väldigt delaktig i orsakerna till självmordet så kan förstå att han stämmer dem. Sen vet man ju inte vilken sanning det ligger i det

Citat:
Ja, att han fått bära ett enormt publikt ansvar för Tims psykiska ohälsa och död är det ju ingen tvekan om. Jag förstår också att han stämmer dem, men vill gärna läsa dokumenten från rätten och inte följa det som någon slags lansering där han också hotar familjen med att ”släppa mer material” om de förnekar ansvar.
Jaha? Då är det väl bättre att stämma filmskaparen Levan Tsikurishvili? även om familjen väl var tvungna att ge ok till den först.. "konstnärlig frihet". men där finns ju inte lika mycket pengar att hämta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in