2025-12-16, 16:04
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Återstår att se? Tror du att någon som under flera år levt med alldeles för lågt näringsintag kan må bra?

Jag har inte sett någon "dom" fallit från officiellt håll - bara två sidor som slänger skit på varandras teorier, men varsegod - fram med de bombsäkra bevisen för att det är MBP...
Citera
2025-12-16, 16:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag har inte sett någon "dom" fallit från officiellt håll - bara två sidor som slänger skit på varandras teorier, men varsegod - fram med de bombsäkra bevisen för att det är MBP...
Det är inte MBP.
Citera
2025-12-16, 16:16
Avstängd
Citat:
Det är inte MBP.

Tack, för bevisen - då vet vi!
Citera
2025-12-16, 16:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Tack, för bevisen - då vet vi!
Det finns inget som tyder på att det skulle vara MBP och polisanmälan är nedlagd. Jag upprepar min fråga som du undvek: Tror du att någon som under flera år levt med alldeles för lågt näringsintag kan må bra?
Citera
2025-12-16, 16:21
Medlem
Händer hela tiden, har dom fått ögonen på sig så vägrar dom erkänna om dom gör fel, vården bör stor del till detta, många år sen nu, men maken fick en orosanmälan att han skulle ha slagit sonen på röntgen, vilket såklart inte stämde, visade sig i slutändan att sköterskan hört en dörr slagit igen samtidigt som sonen sin brutit armen på förskolan hade ont....nyligen fick jag en orosanmälan från akuten efter en bilolycka, min man skadades allvarligt och jag försökte hålla mig lugn för grabbens skull då vi inte visste alls hur det va med pappa, fick en anmälan att jag inte verkade bry mig om sonen....att han låg och grät i min famn och allt glassplitter jag hjälpte honom få bort och sånna saker, det såg dom tydligen inte, livsfarliga människor
Citera
2025-12-16, 16:24
Avstängd
Citat:
Det finns inget som tyder på att det skulle vara MBP och polisanmälan är nedlagd. Jag upprepar min fråga som du undvek: Tror du att någon som under flera år levt med alldeles för lågt näringsintag kan må bra?

Nej!
Citera
2025-12-16, 16:27
Medlem
Det här har ju hanterats så fruktansvärt dåligt redan ifrån start. Förstår inte hur man fortsätta tvåmgsomhänderta ett barn när det framkommer att hon fått fel dos näringsersättning under så lång tid. Någon gång kommer dom ju behöva låta barnet bo på något slags utvärdering boende där märker dom väl rätt snabbt ifall det inte är som det ska. Sen att inte låta pappan träffa barnet är ju också helt åt helvete.
Citera
2025-12-16, 16:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej!
Nej, och det är givetvis vårdens fel. Att socialtjänsten missat det är så allvarligt att det borde kunna betraktas som tjänstefel eller grovt tjänstefel (med upp till sex års fängelse på straffskalan).
Citera
2025-12-16, 16:54
Avstängd
Monerokungens avatar
Maffian gör vad dom vill.

Dom hade kunnat dra ut 109 stycken barn utan att få konsekvenser.

Precis som

maffia allihop. Det mest humana hade varit att samla ihop alla kriminella från Ystad till Haparanda. Sen **** dom som jobbar på myndigheter och deras släkt.

Kan börja med KFM, sen soc, sen polisen, skatteverket , åklagare osv. Vilket bra land vi hade haft då
Citera
2025-12-16, 16:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svajtre1
Det här har ju hanterats så fruktansvärt dåligt redan ifrån start. Förstår inte hur man fortsätta tvåmgsomhänderta ett barn när det framkommer att hon fått fel dos näringsersättning under så lång tid. Någon gång kommer dom ju behöva låta barnet bo på något slags utvärdering boende där märker dom väl rätt snabbt ifall det inte är som det ska. Sen att inte låta pappan träffa barnet är ju också helt åt helvete.

Inte ens de bioligiska syskonen får hon träffa. Sug på den. Psykopati deluxe. Elsa ska bort från sin biologiska familj med alla medel tycker psychotanterna på soc.

Hur är detta ens möjligt i ett demokratiskt land?
Citera
2025-12-16, 17:49
Medlem
Citat:
Det snabba omhändertagandet verkar helt omotiverat. Varför kunde man inte vänta och utvärdera barnets mående efter att näringsintaget korrigerats? Med ett förbättrat mående och med en meningsfull kommunikation och uppföljning med vården och socialtjänsten hade Elsa förmodligen mycket väl kunnat bo kvar med föräldrarna, åtminstone under en utvärderingsperiod.

Nja, om det var så att mamman ljög för läkarna om barnets mående och matintag så förstår jag behovet av att lyfta bort barnet från mamman för att få en mer tillförlitlig bild av mående och matintag.

Men kanske borde soc och läkarna först konfronterat mamman om att dotterns tillväxt och periodvisa bra mående inte alls går ihop med påståendena om att hon knappt äter och får näring som en 2-åring.

Ett hot om icke-akut LVU, med en process som tar någon månad från kommunicerad utredning till ingiven vårdansökan, hade antagligen fått barnet att må bättre och äta ordentligt redan i hemmet.

Återigen, detta är spekulationer.
Citera
2025-12-16, 18:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrina
Nja, om det var så att mamman ljög för läkarna om barnets mående och matintag så förstår jag behovet av att lyfta bort barnet från mamman för att få en mer tillförlitlig bild av mående och matintag.

Men kanske borde soc och läkarna först konfronterat mamman om att dotterns tillväxt och periodvisa bra mående inte alls går ihop med påståendena om att hon knappt äter och får näring som en 2-åring.

Ett hot om icke-akut LVU, med en process som tar någon månad från kommunicerad utredning till ingiven vårdansökan, hade antagligen fått barnet att må bättre och äta ordentligt redan i hemmet.

Återigen, detta är spekulationer.
Inget tyder på att mamman ljugit och den ansvarige läkaren har medgett att droppet varit fel och bara 40 procent av full näring. Självklart har Elsa mått dåligt av undernäringen.

Familjen kan inte på något sätt lastas för att vården har gjort fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in