Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Ja, tyvärr.
Världen hyllade Trump för hans insatser när vapenvila nåddes i Gaza. Det var i samma veva som Greta angav som exempel på ”tortyr” att israelerna hade stampat på hennes grodhatt (!) och eventuellt kladdat på hennes resväska. (Vilket hån mot riktiga tortyroffer, för övrigt.)
Några månader senare antog FN:s säkerhetsråd USA:s fredsplan. Har Greta uttryckt någon glädje över det?
Varför har hon slutat att arrangera klimatdemonstrationer? Hur svårt kan det vara att dra ihop sina vänner i skrikvänstern och få ytterligare 15 minutes of fame? Är det där klimathotet inte så farligt när det kommer omkring? Viktigare att utplåna Israel och krossa sionismen.
På sätt och vis är det synd att hon inte hann få Nobels fredspris, så att Nobelkommittén hann göra sig till åtlöje ännu en gång.
Mitt fetade.
Exakt vad jag skrev i tidigare inlägg.
Hennes tjat om genomgången tortyr är ett stort hån mot andra människor som tvingats genomlida tortyr för sin åsikt eller religion.
Nej, inte f-n ska Greta ens komma nära ett Nobelpris. Varför skämma ut Nobelkommitteen?
Greta är ingen hjälte eller stor tänkare.
Numera är Greta inte liten (i alla fall inte ett barn) och bör kunna svara redigt på de frågor som ställs till henne. Hon bör dessutom plugga på så hon fattar vad hon håller på med.
Sedan sluta försöka vara offer i en konflikt hon inte har ett sk-t med att göra men som hon på enkom satt sig mitt i.