2025-12-16, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja.. och nu går vi och bygger pepparkakshus Dom får väl bygga sina korthus.

Hela avsnittet tappade ju hela sin trovärdighet när man vet att bg eller nån annan suttit och klippt och klistrat i chattar. Herregud vilken soppa.
Tror jag går och lägger mig igen...
Citera
2025-12-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Jag har sett alla 3 avsnitt nu. Alltså vad var syftet? Enligt kräftan och snean skulle det sänka joakim och anjo men det landade inte alls som de påstod det skulle göra. Jag känner bara.. what? Vad var det där? Huh??

Instämmer. Oavsett vad man tycker om aktörerna i detta drama så är det min bestämda uppfattning att BGB bygger sitt ”scoop” (att JL började minnas när han var 31 år) på väldigt vaga grunder. Det var ett uttalande, som det vänds och vrids på. Han kan ha haft minnen, fragmentariska sådana, och även riktiga, där fler sedan kom fram. Vissa saker hamnar långt bak i huvudet.

När jag scrollar igenom min telefon och ser bilder jag tog på barnen för fem år sedan så kommer minnena tillbaka. Jag kan inte plocka fram den stunden nu på rak arm utan att påminnas om det.

Nu inväntar jag stormen från C&L - hur JL-skeppet minsann har sänkts (suck). Har svårt att ta de två seriöst i dokumentären då de två är duon som hela tiden nämner dramat och krampaktigt försöker hålla det vid liv.

Nu återstår det att se huruvida skeppet Lundström sänks eller fortsatt håller sig flytande. 11:00 på fredag.
Citera
2025-12-16, 09:38
Medlem
Citat:
Linnea lade ut att hon varit på polisförhör och gjort två polisanmälningar. Vad ska hon slösa polisens resurser på nu måntro?

Polisen måste vara så less på den där skånska näsan!
Citera
2025-12-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
Instämmer. Oavsett vad man tycker om aktörerna i detta drama så är det min bestämda uppfattning att BGB bygger sitt ”scoop” (att JL började minnas när han var 31 år) på väldigt vaga grunder. Det var ett uttalande, som det vänds och vrids på. Han kan ha haft minnen, fragmentariska sådana, och även riktiga, där fler sedan kom fram. Vissa saker hamnar långt bak i huvudet.

När jag scrollar igenom min telefon och ser bilder jag tog på barnen för fem år sedan så kommer minnena tillbaka. Jag kan inte plocka fram den stunden nu på rak arm utan att påminnas om det.

Nu inväntar jag stormen från C&L - hur JL-skeppet minsann har sänkts (suck). Har svårt att ta de två seriöst i dokumentären då de två är duon som hela tiden nämner dramat och krampaktigt försöker hålla det vid liv.

Nu återstår det att se huruvida skeppet Lundström sänks eller fortsatt håller sig flytande. 11:00 på fredag.

Ja det kallas att ha förträngt minnen. Men det verkar ju BG glömt att det finns nåt som heter. Det finns de som börjar minnas saker från barndomen när de är i 40årsåldern.
Jag var med om ett trauma för snart 9 år sen och förträngt det mesta men ibland svischar minnesbilder förbi i huvudet när jag är i en viss situation eller ser en bild eller film.

Ja Herr och fru lundström kommer ju med all säkerhet överklaga och jag hoppas hovrätten höjer straffet istället.
Citera
2025-12-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ja det kallas att ha förträngt minnen. Men det verkar ju BG glömt att det finns nåt som heter. Det finns de som börjar minnas saker från barndomen när de är i 40årsåldern.
Jag var med om ett trauma för snart 9 år sen och förträngt det mesta men ibland svischar minnesbilder förbi i huvudet när jag är i en viss situation eller ser en bild eller film.

Ja Herr och fru lundström kommer ju med all säkerhet överklaga och jag hoppas hovrätten höjer straffet istället.

BGB verkar ha förträngt att människor förtränger saker. Vår hjärnkapacitet består av just detta. Det vi behöver minnas hamnar långt fram i arkiven, resten placeras långt bak och samlar damm. Sedan kan de filerna plockas fram igen, dammas av och se dagsljuset. Vi kan inte minnas allt och ha det aktivt i åtanke, ingen hjärna är uppbyggd så. Bara att läsa lite om människans hjärna så fattar man det.
Citera
2025-12-16, 10:20
Medlem
Hoppas polisen lägger ner linneas anmälningar. Hon o chrippen ska in i buren illa kvickt nu. Ksk blir svårt att häkta linnea men chrippen inte helt omöjligt.
Citera
2025-12-16, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hoppas polisen lägger ner linneas anmälningar. Hon o chrippen ska in i buren illa kvickt nu. Ksk blir svårt att häkta linnea men chrippen inte helt omöjligt.

Kan ju vara så hon varit på förhör om 2025 men väljer kalla det för nåt annat, att förvanska och ha skev världsbild är väll herr och fru kräftas signum.
Citera
2025-12-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
BGB verkar ha förträngt att människor förtränger saker. Vår hjärnkapacitet består av just detta. Det vi behöver minnas hamnar långt fram i arkiven, resten placeras långt bak och samlar damm. Sedan kan de filerna plockas fram igen, dammas av och se dagsljuset. Vi kan inte minnas allt och ha det aktivt i åtanke, ingen hjärna är uppbyggd så. Bara att läsa lite om människans hjärna så fattar man det.

BG borde kolla på filmen Insidan Ut. Den förklarar på ett enkelt sätt hur hjärnan och känslor funkar så till och med barn förstår. 😅
Citera
2025-12-16, 10:58
Medlem
Citat:
Linnea lade ut att hon varit på polisförhör och gjort två polisanmälningar. Vad ska hon slösa polisens resurser på nu måntro?

Patetiskt att hon ens postar det. Var det med en tillhörande selfie även denna gång?
Citera
2025-12-16, 11:04
Medlem
Måste va tungt när man trodde man skulle göra nåt på falska grunder sen stutsar det tillbaka .. Nu kan ingen säga det beror på nån annan än Bosse Kir och kräftan med fru om nån blivit upprört och dom lockat till sig nån psykopat nu som gör nåt elakt mot den drogade svärfar kräfta dom har själva ljugit sig in i hostoriebäckerna som tur är försvinner detta snabbt efter Krfätan med Bihang får några år och fundera över bot&bättring.

Blir kul kommer mamma kräfta komma och besöka kräftan eller får hon ett uppvaknande mellan intagen och går emot han oxå?

Det kan bli spännande hur ska hela WT familjerna funka under julen? hur många patruller kommer komma dit för det är pundar bråk i stugan, vem betalar? Har Bosse Kir ge dom detta som betalning ?

Men vi vet ju ännu inte om Kräftan himself sitter och gråter på en anstalt och ringer sin bror Joakim om han kan hjälpa med en bättre advokat en den som staten tillsatte kommer bli sådan satir över detta även om man inte trodde dom kunde vara mera patetiska. Skulle även Rövslickaren med ?
Citera
2025-12-16, 11:07
Medlem
bralesss avatar
Hur skulle dessa människor må av att stänga ned Instagram, TikTok och Snapchat ett par månader? Om det är så otroligt jobbigt att drev pågår?

Linneas syrgas är hennes sociala medier, skriver idag att hon inte ”kunnat leva utan sina följare”.

Vilket tragiskt jävla liv och samhälle. Vakna upp och gör nå vettigt för fan
Citera
2025-12-16, 11:24
Medlem
Nejellervas avatar
Linnea är on fire idag. Hon har fått det till att Anjo ville att hon skulle ta livet av sig då han säger ”vem som helst annars hade förmodligen tagit livet av sig” och försöker få sina följare att börja tro att han startade drevet för att hon skulle göra just det. Sen verkar hon anklaga både Lisen och Julia för att ha startat självmordsryktet mot hennes föräldrar och deras sekt.

Det är nog med internet för mig idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in