2025-12-16, 08:47
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Dina jävla anekdoter är inte bevis på något. Hur svårt är det att förstå vad ordet bevis betyder? Slå upp det.

Men snälla, inlägget var riktat till mig där jag direkt kunde avskriva det genom att se till mig själv. Jag skiter väl i om du eller någon annan tror på det eller inte, jag vet själv hur det ligger till.
Citera
2025-12-16, 08:51
Avslutad
Hörde ni det där ljudet nyss? Det var dörren till finrummet som slog igen för lille Jockiböii för gott. WHONK sa det.
Citera
2025-12-16, 08:51
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
"Det finns oli­ka te­o­ri­er om ex­akt vad det är som hän­der i hjär­nan när det gäl­ler min­nes­be­ar­bet­ning vid trau­ma­tisk stress. Men ge­men­samt för des­sa te­o­ri­er är att hjär­nan inte kan ar­be­ta som van­ligt un­der trau­ma­tisk stress. Sär­skilt tyd­ligt är det om man va­rit ut­satt för upp­re­pa­de trau­man över tid, då hjär­nans för­må­ga att lag­ra min­nen på­ver­kas ne­ga­tivt.

Trau­ma­tis­ka min­nen tycks få svårt att för­ank­ra sig och in­ord­na sig i en kro­no­lo­gisk tids­ord­ning och gör att hjär­na och kropp tror att hän­del­sen fort­sät­ter trots att si­tu­a­tio­nen är över för länge se­dan. Min­nen kan kom­ma frag­men­ta­riskt av sig själv el­ler bli trig­ga­de av en hän­del­se el­ler si­tu­a­tion.

Trig­ga­de trau­ma­tis­ka min­nen är det många som käm­par med ef­ter att ha va­rit ut­satt för över­grepp. "

Bara ett av hundratals inlägg bara en googling bort. Du borde prova att söka fakta istället för hat.

Du behöver inte oroa dig. Rika och mäktiga Jocke kan köpa in nån vahettere barn-sykolåg som på ett pedagogiskt sätt kan förklara magin bakom bortträngda minnen för de debila följarna.

Istället för att kriga här finns det nåt bättre och mer konkret du kan göra för att stötta fabror Joakim en dag som denna. Du kan gå in och titta på den där videon från badhuset som ingen ville se. Det finns stora tuttar att se där också!
Ge en tumme upp.
Seså, iväg med dig nu.
Citera
2025-12-16, 08:52
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anprim
Det slog mig att så många av Sveriges stora skandaler kan kopplas till förträngda minnen. Se bara Quick, Da Costa och nu Lundell, alla dessa bottnar i att folk långt senare "kommer på" och övertolkar saker till den milda grad att de säkert på ett plan själva börjar tro på det. På ett sätt är det synd om Joakim – inte kopplat till boken Monster, utan snarare att han på ett plan säkert själv tror på dessa hittepåberättelser.

Inte bara i Sverige heller. Det mest kända är väl "Satanic panic" i USA som satte fart på det hela:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fall_River_murders

Nu har hela grejen med förträngda minnen blivit hårt kritiserad och mestadels diskrediterat som fenomen av majoriteten av experter som forskar i det. Samma sak med "multipla personligheter" som även blev populärt i och med Sybil (även om Anjo verkar tro att han och Pontus är olika personer).
Citera
2025-12-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Ungefär som intervjun med BGB i morse i nyhetsstudion SVT. Totalt oförmögen att tillstå att detta blev en shitshow istället. Vid frågan om hur han ser på alla negativa reaktioner skyller han på Joakims följare och fanbase. Är BGB också ett Flashbacktroll?
Otroligt arrogant människa.
Vad menar du han ska säga?
Varför skulle det blivit en shitshow? Det är väl intressant för folk som inte har koll på YouTube eller Jocke vad som händer. Och intresset är nog stort för att han plötsligt kom på sina minnen vid 31, han är en väldigt känd person som har som huvudanledning att va känd sin barndom

De som skickar in anmälningar är såklart enbart hans lågbegåvade följare som Jocke själv instruerar. Han vet att de knappt kan skriva själva så han skriver redan utskrivna brev till dem
Ingen människa som knappt har koll på Jocke skulle såklart skicka in en anmälan
Citera
2025-12-16, 08:55
Medlem
anprims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Inte bara i Sverige heller. Det mest kända är väl "Satanic panic" i USA som satte fart på det hela:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fall_River_murders

Nu har hela grejen med förträngda minnen blivit hårt kritiserad och mestadels diskrediterat som fenomen av majoriteten av experter som forskar i det. Samma sak med "multipla personligheter" som även blev populärt i och med Sybil (även om Anjo verkar tro att han och Pontus är olika personer).

Jo, känner väl till det hela. Nu lär de bli lite cope panic hos familjen Lundell.
Citera
2025-12-16, 08:55
Medlem
Durochmolls avatar
Jobbig dag för Jocke att försöka städa upp i internets samtliga kommentarsfält, dessutom under olika pseudonymer.
Citera
2025-12-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej inte ett dugg faktiskt.
Jag tror det fick enorma konsekvenser för framtida samarbeten. Nu är du inte Jockiboi men kände för att påpeka det till JUST dig
Citera
2025-12-16, 08:57
Avslutad
Nog för att jag hatar Chrippa och Linnea, men Jocke har helt klart ljugit?
Citera
2025-12-16, 08:58
Medlem
mitropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jobbig dag för Jocke att försöka städa upp i internets samtliga kommentarsfält, dessutom under olika pseudonymer.
Finns det inte nåt filter som enbart släpper igenom efterblivna östgötar? Det är väl mest sådana som hejar på
?
Citera
2025-12-16, 08:59
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Nog för att jag hatar Chrippa och Linnea, men Jocke har helt klart ljugit?
Jockes bröder kan i alla fall tillstå att de gjort fel. Det ökar deras trovärdighet.

Jocke verkar ha någon slags linje att han aldrig gör fel, trots den uppenbara uppviglingen som visas i chatten (oavsett kontext)
Citera
2025-12-16, 09:00
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Bilder från jockiboi runktid.
https://www.lpsg.com/threads/joakim-jockiboi-lundell-swedish-tv-star.3516001/
Men fy fan, detta har jag inte sett på 15 år typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in