2025-12-15, 22:55
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Är Mellberg något av en Thomassen light?

En fantastisk spelare, men som tränare?

Tror att MFF slipper tampas med AIK uppe i toppen, trots allt.

Din favorit Oliver Berg ser ut att dumpas. Äntligen. Du kan ju ta med ditt supporterskap till hans nya klubb, ett tips i all välmening.
Citera
2025-12-15, 23:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Din favorit Oliver Berg ser ut att dumpas. Äntligen. Du kan ju ta med ditt supporterskap till hans nya klubb, ett tips i all välmening.

Kommer alltid att supporta Oliver Berg. MFF var inte tillräckligt intelligent för att nyttja honom rätt.

Mediokra egna spelare höjs till skyarna. Det blir löjligt ibland.

Vet inte längre om jag tror på MFF, deep down, men jag ger dem en säsong till.

Den gyllene eran kan ha slarvats bort ... När blir nästa: På 2040-talet när 51%-regeln är borta?

Befarar att de andra toppklubbarna kommer knapra i kapp och snart är svansföringen det enda som återstår av glansdagarna ... Men jag hoppas att jag har fel, och att Sidleds går i djupled denna gång.

Flaggan är himmelsblå. One last time?
Citera
2025-12-16, 07:42
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det blev som ryktat HTFF:s succétränare Fredrik Samuelsson som kliver in som ny assisterande i Kalle Karlssons stab.

Ska tydligen vara mycket uppskattad på Årsta både bland yngre och äldre spelare.

Jag tror det blir väldigt bra att få in honom i A-laget!
Ja det är ju en naturlig lösning och bra motivation för Samuelsson också. Perfekt för de unga killarna som får sin gamla tränare med sig också. Vem tar över HTFF?
Citera
2025-12-16, 07:50
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
(Kommer inte ihåg om jag berättat gällande att utnyttja motståndares svagheter.)
Det var SMfinalspel för juniorlag, tror det var den första vi kvalat in till. Den spelades i Stockholm och motståndarna, som vi skulle möta på söndagförmiddagen, var klara favoriter mot oss. De kom från en småstad och jag hörde kvällen innan att de var sugna på att kolla Stockholms nattliv men hade problem med hur de skulle ta sig dit - så jag erbjöd mig att köra dem...
De hade ingen chans mot oss dagen efter.
Är nästan som 4D-chack när det kommer till dig. Juniorlag säger du? Som du agerade svarttaxi för? Jag hoppas de inte drack eller att du bjöd dem ur bakluckan på fulvodka? Men å andra sidan måste jag ge dig att du gör allt för att vinna men vetefan om det hade så mycket med din geniala mentala träning att göra mer än att ungdomar gillar att kröka 😅
Citera
2025-12-16, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja det är ju en naturlig lösning och bra motivation för Samuelsson också. Perfekt för de unga killarna som får sin gamla tränare med sig också. Vem tar över HTFF?
Vladimir Rodic, spelande tränare
Citera
2025-12-16, 08:10
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Bra att HTFF fungerar även för att utveckla tränare. Hoppas att HTFF plockar ny tränare från P19, så som man gjorde med Samuelsson.
Citera
2025-12-16, 10:04
Medlem
Citat:
Är nästan som 4D-chack när det kommer till dig. Juniorlag säger du? Som du agerade svarttaxi för? Jag hoppas de inte drack eller att du bjöd dem ur bakluckan på fulvodka? Men å andra sidan måste jag ge dig att du gör allt för att vinna men vetefan om det hade så mycket med din geniala mentala träning att göra mer än att ungdomar gillar att kröka 😅
Korkade slutsatser.
/SÅKLART hade exemplet ingenting med min "geniala mentala träning" att göra. Precis som att använda sådant som motståndares nervositet, dåliga självförtroende eller underskattning vid TAKTIK mot dem, var det här ett annat sådant exempel på att utnyttja motståndares svagheter...
Andra sådana exempel är att tunnla eller lura motståndare att springa så mycket fel att det blir pinsamt för dem, så de tänker på det istället för på spelet... I en match tunnlades SAMMA kille 12 gånger i rad mitt ute på planen av en, som Aik värvade senare fastän han var Djurgårdare, vilket Aik inte blev glada för då han direkt efter en derbyförlust sa glatt "Rätt lag vann"
/Det är inte varken svart eller taxi då man kör gratis
/Jag släppte bara av dem, sedan ställde de till det själva.
/Varför skulle jag supa under en turnering, när jag aldrig gör det annars??! Hade inget behov att göra det då jag var i tonåren heller, fastän alla kompisar söp och det var grupptryck, jag vågade göra saker ändå. "Mina" tonåringar drack inte alls eller lite och såklart inte under SM-finalspel, för jag hade byggt upp deras mentala styrka sedan de var i 10-årsåldern. Det är VEKLINGAR som super...
Citera
2025-12-16, 10:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Korkade slutsatser.
/SÅKLART hade exemplet ingenting med min "geniala mentala träning" att göra. Precis som att använda sådant som motståndares nervositet, dåliga självförtroende eller underskattning vid TAKTIK mot dem, var det här ett annat sådant exempel på att utnyttja motståndares svagheter...
Andra sådana exempel är att tunnla eller lura motståndare att springa så mycket fel att det blir pinsamt för dem, så de tänker på det istället för på spelet... I en match tunnlades SAMMA kille 12 gånger i rad mitt ute på planen av en, som Aik värvade senare fastän han var Djurgårdare, vilket Aik inte blev glada för då han direkt efter en derbyförlust sa glatt "Rätt lag vann"
/Varför skulle jag supa under en turnering, när jag aldrig gör det annars??! Hade inget behov att göra det då jag var i tonåren heller, fastän alla kompisar söp och det var grupptryck, jag vågade göra saker ändå. "Mina" tonåringar drack inte alls eller lite och såklart inte under SM-finalspel, för jag hade byggt upp deras mentala styrka sedan de var i 10-årsåldern. Det är VEKLINGAR som super...
OT, men varför hittar du på ett nytt sätt att skriva det svenska språket? Det kanske går i hop för dig, men tror du behöver tänka på mottagarna av din text lite mer.
Citera
2025-12-16, 10:13
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Korkade slutsatser.

Vafan
Citera
2025-12-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
OT, men varför hittar du på ett nytt sätt att skriva det svenska språket? Det kanske går i hop för dig, men tror du behöver tänka på mottagarna av din text lite mer.
Va?!
Det är så man skriver saker i punktform då det är flera saker som behöver påtalas. Det har gjorts så i minst 30 år, troligen längre...
Citera
2025-12-16, 10:22
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Va?!
Det är så man skriver saker i punktform då det är flera saker som behöver påtalas. Det har gjorts så i minst 30 år, troligen längre...
Nja, jag tror att du eventuellt hade fått ett ont öga av min svensklärare faktiskt. Men skit i det, huvudsaken är att du inte agerar vodkabil till motståndarlaget i juniorcupen.

Ditt problem här var att du inte skrev en enda sak i punktform dock. Men punktuation och styckeindelning hade du lärt dig på universitetet om inte annat.
Citera
2025-12-16, 10:33
Medlem
Citat:
Nja, jag tror att du eventuellt hade fått ett ont öga av min svensklärare faktiskt. Men skit i det, huvudsaken är att du inte agerar vodkabil till motståndarlaget i juniorcupen.

Ditt problem här var att du inte skrev en enda sak i punktform dock. Men punktuation och styckeindelning hade du lärt dig på universitetet om inte annat.
Korkar slutsats igen att jag inte skulle veta det.
Då internet kom fanns varken fetstils, kursiverat eller punktformsfunktioner på datorer, så en del vanor sitter kvar, och flera websidor har fortfarande inte sådana skrivfunktioner...
Dessutom går det fortare att skriva "/" eller VERSALER än att byta funktion

Och du skrev fel själv i din klagotext, för det är språkligt fel att börja mening med "Men". Lärde du dig inte det på universitetet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in