2025-12-15, 22:07
Medlem
Skitsnack.
De här mammorna har 100% järnkoll på de här barnens mediciner, sondmat, injektioner etc.
Citera
2025-12-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du går rakt emot överläkarens bedömning.
Jag förstår inte vad du får för dig att ljuga och smutskasta mamman på det här viset men det är väldigt vidrigt gjort av dig.

"Min främsta poäng detta är ett rättsligt övergrepp. På grund utav en mycket dålig och okunnig utredning. Det här är föräldrar som verkligen har kämpat för sitt barn och ställt mycket rimliga krav på sjukvården." - ÖL Bengt Erikson (del 3 ca 8:50)

Suck. Ingen idé att ens försöka debattera med dig. Du fattar fortfarande inte att en person som anställts av ett juridiskt ombud för att styrka klientens sak talar just i det syftet.
Jag har inte ljugit en enda gång utan enbart hämtat info från de tre radioavsnitten. Däremot är jag kapabel att granska källor och läsa mellan raderna på ett sätt du inte kan - du är inte ens kapabel att ta till dig den fakta som uttryckligen ges.
Citera
2025-12-15, 22:09
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalaset55
Skitsnack.
De här mammorna har 100% järnkoll på de här barnens mediciner, sondmat, injektioner etc.
Konto som skapats en dag efter trådens start med endast tre inlägg som är i just detta ämne. Du väldigt suspekt va.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Läkaren har själv medgett felet. Sluta sprida lögner nu.

De har medgett att det blev fel i ett intyg till soc. (Tidigare hade hon ju 100 iv nutrition - - så helt fel var det ju inte). Inte att mamma skulle ha fått fel ordination.
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Suck. Ingen idé att ens försöka debattera med dig. Du fattar fortfarande inte att en person som anställts av ett juridiskt ombud för att styrka klientens sak talar just i det syftet.
Jag har inte ljugit en enda gång utan enbart hämtat info från de tre radioavsnitten. Däremot är jag kapabel att granska källor och läsa mellan raderna på ett sätt du inte kan - du är inte ens kapabel att ta till dig den fakta som uttryckligen ges.
Ja men nu har jag kontrollerat dina påståenden och de är uppenbart inte korrekta.

Du är falsk och en lögnare.
Citera
2025-12-15, 22:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Skitsnack.
Du har ett alldeles nytt konto och dina tre första inlägg på Flashback går ut på att tala mot det som framkommit i media. Har du något i sak att komma med?
Citera
2025-12-15, 22:10
Medlem
Citat:
Nej, det du säger stämmer inte. Det är läkarna som inte skött sina jobb och därför har mamman valt att få en remiss. Vilket då Uppsala valde att straffa henne för.

Sluta fara med lögner och osanningar om det här nu.

Läkarna tyckte inte att man skulle operera bort tjocktarmen på flickan nej. Vilket i slutänden var tur eftersom hon är fullt kapabel att äta vanlig mat. Sluta skriv till mig nu, du fattar ju inte vad de säger i radioavsnitten ändå!
Citera
2025-12-15, 22:11
Medlem
Citat:
Jag skriver det som redovisas i de tre radioavsnitten: mamman ville operera bort ungens tjocktarm och gav henne på tok för lite näring. Nu mår flickan bra och kan äta normal mat i vanliga portioner.

Du är otäck, på riktigt.
Ljuger och anklagar mamman för så allvarliga saker!
Du verkar empatistörd och rejält bias.
Du påminner om "@Septemberflickan" och de andra i Soc-gänget som startat trådar enbart för att smutskasta föräldrar och försvara Socialtjänsten, att de alltid gör rätt och är en helt perfekt klanderfri myndighet.
Likt Gudar som man ska dyrka.
Hybris och sektbeteende.
Nästan så man kan tro ni jobbar inom dessa myndigheter.

Vem vill erkänna och ta konsekvenserna för lagbrott, bland makthavare?
Klart att de som saknar samvete, kämpar med att mörka, fortsätter manipulera och ljuger inför allmänheten - för att undkomma bestraffning.

De ansvariga borde ställas inför rätta.
Flickan ska tillbaka hem till sin mamma, detta är inte annat än kidnappning och helt oacceptabelt!!
Citera
2025-12-15, 22:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Läkarna tyckte inte att man skulle operera bort tjocktarmen på flickan nej. Vilket i slutänden var tur eftersom hon är fullt kapabel att äta vanlig mat. Sluta skriv till mig nu, du fattar ju inte vad de säger i radioavsnitten ändå!
Lögn igen.

Det är ingen utom barnskyddsgruppen som har sagt något om någon tarmoperation.

Du får isåfall ta och plocka fram det stycket som visar att mamman har eftersökt en tarmoperation på sitt barn.

Sluta skriv själv. Det enda du gjort här i tråden är att ljuga och fara med osanningar. Herregud vad vidrigt. Usch!
Citera
2025-12-15, 22:14
Medlem
Citat:
Att man noga kontrollerar flickans nedtrappning av näringslösning och upptrappning av mat kan vi utgå ifrån. Tror knappast att vården bara släpper flickan för att hon fått en annan placering och socialen kommer också kontrollera hennes tillvaro så att det funkar. Det är ingen som säger att allting nu är rosenrött men man kan vara glad för att flickan slapp operera bort tjocktarmen och att hon får chansen att äta normal mat och inte heller får de alltför starka medicinerna som mamman valde att ge henne så att hon blev illamående och orkeslös.
Om flickan nu får mer energi att orka skolgången och hitta vänner så är detta otroligt betydelsefullt för hela hennes fortsatta liv.

Mycket möjligt att mamman var ute och cyklade med tankarna på en tarmoperation som möjlig lösning men kirurgerna på Sahlgrenska hade knappast opererat bort barnets tjocktarm i onödan så risken att mamman skulle fått henne ”stympad” är väldigt långsökt.

Vad var det för starka mediciner som mamman skulle ha gett barnet?
Citera
2025-12-15, 22:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De har medgett att det blev fel i ett intyg till soc. (Tidigare hade hon ju 100 iv nutrition - - så helt fel var det ju inte). Inte att mamma skulle ha fått fel ordination.
Av det som framkommit har det varit fel sedan hon var två år. Hon har fått alldeles för lite närig. Det är en helt absurd inkompetens hos vården som avslöjats.
Citera
2025-12-15, 22:16
Medlem
Citat:
Nej. Journalen säger tydligt att hon får fullständigt näringsdropp och det framkommer sedan att läkarna har ordinerat ut 60% för lite i dropp. Det är sannolikt därför Elsa var dålig.

Sluta hitta på en massa saker nu.

Herregud, är du såhär trög på riktigt eller gör du dig till för att du vill skriva fler inlägg? Nej, svara inte på den frågan snälla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in