Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Jag är gift med en Polsk kvinna och har spenderat mer än noll tid i det landet. Vad har du för referenser?

Jag kan säga dig det att jag är mer uppdaterad och bekant med landet än du.

Ja en stor andel polacker ogillar ryssar eller i vart fall sådant som kan tolkas som ryskt inflytande men denna persons hotande babblande är inte ett resultat av något folkligt ogillande av någon grupp människor.
Citera
2025-12-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Skillnaden mellan Putin/Medvedev och den här generalen är att de två förstnämnda har mandat att hota sina grannländer, det har inte generalen.
Hade Karol Nawrocki gått ut och hotat ryssarna så hade det varit okej eftersom han har mandatet att göra detta.

Dina övriga våta dagdrömmar lämnar jag utan vidare kommentarer.
Själv har jag så in i helvete med mandat att hota folk som sprider rysk propaganda på svenskspråkiga internetforum. Inser du hur hatade och föraktade ni putinister är? Inser du att du har dig själv och dina gärningar att skylla för det hatet och föraktet? Ni har ett människovärde som helt objektivt matematiskt ligger på minussidan. Alla vill att ni ska dö. Ungefär som IS, även i övrigt en bra parallell, det är ju en annan dödskult. Du och IS vill att folk ska dö för er fascistiska ideologi. Även ni själva vill ju uppenbarligen gärna dö illa kvickt, annars hade ni ju inte startat ett krig mot Ukraina och hänvisa till det storstilade döendet i det stora patriotiska kriget. Ja ok vi börjar med dig, just exakt dig.

Ja den polske generalen delar här generöst med sig av planen för hur ryssar ska bemötas i det fall ryssar anfaller. Även rabiessmittade hundar bemöts på detta sätt. De kan också behöva sökas upp i sina hålor. Ingen skadedjursbekämpare behöver förankra heller det på högsta politiska ort.
Citera
2025-12-15, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Polen är alltid kaxiga i orden. Det var de på 30-talet också. Sedan vet vi hur det gick... Kaxiga var de mot Sverige också några hundratal år innan. Det gick också som det gick. Enkel svensk seger.

Så kan vara samma visa igen. Dock har de faktiskt satsat ganska rejält på sin militär så möjligen har de mer under fötterna denna gången.
Även redan från 16-1700-talet, Polens tunga kavalleri gick under namnet bevingade husar, man byggde upp att dom var överlägsna o kunde slå ut samtliga krigs formationer sedan kom Karl den 12 o spöa skiten ur dom, o därefter användes aldrig mer dom bevingade husarna.
Citera
2025-12-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Även redan från 16-1700-talet, Polens tunga kavalleri gick under namnet bevingade husar, man byggde upp att dom var överlägsna o kunde slå ut samtliga krigs formationer sedan kom Karl den 12 o spöa skiten ur dom, o därefter användes aldrig mer dom bevingade husarna.

Polska kavalleriet var det mest framstående fram till Napoleon krigen. Svenska kavalleri-doktrinen under stormaktstiden kopierades från Polen vilket bidrog till att Sverige vann många segrar under 30-åriga kriget.

Kavallerister, Uhlaner i bland annat Preussen, Österrike och England hade en kvadratisk huvudbonad/hjälm som kallades för "czapka/shapka" vilken modellerades efter vad polacker hade på huvudet under Napoleonkrigen.

Med dessa vingar så är det nog så som hornen hos vikingarna; det är oklart om de någonsinn funnits i någon större omfattning eller exakt hur de var utformade.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-12-15 kl. 15:51.
Citera
2025-12-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe

Man kan också fundera över hur Ryssland eventuellt skulle anfalla Polen.

Ja då får man fundera lång tid. flera hundra år för ryssland är inte intresserade av att anfalla europeiska länder förutom i krigsgalna generalers huvud och hos krigsindustrin som vill sälja mer vapen för våra skattepengar.
Citera
2025-12-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Själv har jag så in i helvete med mandat att hota folk som sprider rysk propaganda på svenskspråkiga internetforum. Inser du hur hatade och föraktade ni putinister är? Inser du att du har dig själv och dina gärningar att skylla för det hatet och föraktet? Ni har ett människovärde som helt objektivt matematiskt ligger på minussidan. Alla vill att ni ska dö. Ungefär som IS, även i övrigt en bra parallell, det är ju en annan dödskult. Du och IS vill att folk ska dö för er fascistiska ideologi. Även ni själva vill ju uppenbarligen gärna dö illa kvickt, annars hade ni ju inte startat ett krig mot Ukraina och hänvisa till det storstilade döendet i det stora patriotiska kriget. Ja ok vi börjar med dig, just exakt dig.

Ja den polske generalen delar här generöst med sig av planen för hur ryssar ska bemötas i det fall ryssar anfaller. Även rabiessmittade hundar bemöts på detta sätt. De kan också behöva sökas upp i sina hålor. Ingen skadedjursbekämpare behöver förankra heller det på högsta politiska ort.

Haha ta inte i så du spricker eller får en stroke. 95% av mänskligheten skiter i Putin och ditt fradgatuggande är obegripligt för dem.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-12-15 kl. 15:58.
Citera
2025-12-15, 16:51
Medlem
Citat:

Det var då väldans vad du raljerar om allt från IS till skadedjursbekämpning.
Det vore trevligt om du kunde bemöta mitt inlägg i sak och inte bara syssla med personangrepp.
Har du några frågor om det jag skrev?
Citera
2025-12-15, 17:24
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:

Ni har verkligen börjat prata som en kult här på forumet. Jag har inte sett något liknande sen Sturarna härjade här tidigt 00-tal. Slå upp en konversation om Ryssland-Ukraina med random folk från runt om i världen så har dom flesta inga starka åsikter. Ett tragiskt brödrakrig. Det Amerikanska inflytandet för att starta kriget och sveket i att behandla Ukraina som en Vassallierad istället för en allierad och bara använda dom som en bricka för att döda ryssar och störa Ryssland. Hur en gång så stora starka Europa blivit så försvagat och styrs av palats-eunucker och PMS kvinnor. Det är sånt dom ser i Kina, Sydamerika i den mån folk ens bryr sig.
Citera
2025-12-15, 18:39
Moderator
Strix m/94s avatar
Detta är nog det enda språk som Ryssland begriper. Sedan behöver det förstås följas av handling, om det blir allvar, och det är nog möjligt att det är just Polen som skulle kunna klara av det.

Allmänt är det nog dags att vässa språket en aning visavi ryssen. Om möjligt också kommunicera direkt till det ryska folket.
Citera
2025-12-15, 18:46
Avstängd
Snusfris avatar
Polen är inte det samma som på 30-talet. Dom kommer aldrig låta ryssen ta sig över gränsen igen. Dom vet vad kommer leda till.
Citera
2025-12-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Ni har verkligen börjat prata som en kult här på forumet. Jag har inte sett något liknande sen Sturarna härjade här tidigt 00-tal. Slå upp en konversation om Ryssland-Ukraina med random folk från runt om i världen så har dom flesta inga starka åsikter. Ett tragiskt brödrakrig. Det Amerikanska inflytandet för att starta kriget och sveket i att behandla Ukraina som en Vassallierad istället för en allierad och bara använda dom som en bricka för att döda ryssar och störa Ryssland. Hur en gång så stora starka Europa blivit så försvagat och styrs av palats-eunucker och PMS kvinnor. Det är sånt dom ser i Kina, Sydamerika i den mån folk ens bryr sig.
De flesta har nog starka åsikter om ett grannland som: vårdslöst sladdar upp med läckande skrotfärdiga oljetankers i skärgården, råkar sladda av kommunikationskablar pga råkat glömma ankaret, råkar störa ut flygtrafik pga cp-störningar i Kaliningrad, göder organiserad brottslighet och stöttar våldsbejakande extremism, SPAMMAR MEDIA inkl internetforum med Kreml-propaganda och desinformation, trycker in dysfunktionella "flyktingar" och agenter över gränserna till EU, planterar in agenter och snärjer femtekolonnare.

Plus försöker diktera sitt lands utrikespolitik och val av försvarssamarbeten. Plus hotar med atombomber. Plus invaderar andra grannländer. Plus har uttalade ambitioner att dominera alla hav omkring ditt lands kuster. Plus startar smutskastningskampanjer mot ditt land med hjälp av amerikanska nickedockor och sydafrikanska miljardärer.

Fatta att Putin och Ryssland är en böld i röven på Europa, i synnerhet på balter, finnar polacker och svenskar mfl som ni aktivt försöker destabilisera, bara det att ni sprider så mycket skit här antyder ju förresten era ondskefulla planer för vår del av Europa. I Guatemala har ni rysspropagandister förmodligen lite större framgångar med ert skitsnack, för där känner inte folk till vad ni ryssjävlar går för, ni kommer inte att invadera Guatemala. Vi i denna del av Europa har dessutom många direktkontakter till Ukraina, ryssarnas skitsnack går lätt att kolla.

Ni själva - rysstrollen - är en mycket stor anledning till att den svenska befolkningen verkligen hjärtligt hatar putinister. Det är så uppenbart hur fulla med lögner och skit ni är. Hade jag en knapp framför mig här där jag m h a Vlad Tepes metod kunde bums avrätta alla svenskspråkiga putinister som sprider skit på internet skulle jag trycka hårt och länge på den.

Ni är så jävla usla på propaganda. Också.
Citera
2025-12-15, 20:34
Medlem
Citat:
On topic: Polsk militär berättar i grova drag hur ett ryskt anfall kommer att slås tillbaka. Ryska agenter på svenskt internetforum skriker som grisar i protest. Jorden är rund. Påven har en lustig hatt. Ryska imperiet är en hög med skit som ingen vill ha hit

Ryssarna är mindre efterblivna än personer som dig för de vet att personer som honom bara snackar "hot air" och han kunde ha sagt vad som helst utan substans för att framstå som hotfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in