2025-12-14, 06:53
Medlem
Sladdarens avatar
Uppenbarligen är inte asylinvandringen, släktinvandringen och folkövertagandet lönsamt i nån mening
Så att skärpa nåt är bra men desto bättre bara stänga av kranen och rikta in sig på återresor

Citat:
De med flyktingstatus, en mindre del av de asylsökande som bedömts ha skyddsbehov,kommer som i dag kunna slippa försörjningskravet om de ansöker om anhöriginvandring inom tre månader efter att de kommit till Sverige.
Citera
2025-12-14, 12:38
Medlem
Ganonitos avatar
Varför gör de detta först nu i slutet av mandatperioden? De har haft fyra jävla år på sig och ändringarna ska träda kraft först EFTER valet som de inte ens vet om de vinner. Och varför bara 30%? Om folk ska ta hit sina anhöriga ska de försörja dem själva till 100%. Så är det om du vill ta hit din thaifru.
Citera
2025-12-15, 08:01
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför gör de detta först nu i slutet av mandatperioden? De har haft fyra jävla år på sig och ändringarna ska träda kraft först EFTER valet som de inte ens vet om de vinner. Och varför bara 30%? Om folk ska ta hit sina anhöriga ska de försörja dem själva till 100%. Så är det om du vill ta hit din thaifru.

det här känner jag med till och kan styrka det är så.

Konstigt det är olika regler för medborgare och sk asylsökare.

Är de mera värda kanske?
Citera
2025-12-15, 09:06
Medlem
Halvmesyr efter halvmesyr. Otroligt att regeringen inte förstår att de verkar förlora kommande val och fan vet om de får chansen att ordna upp det här igen.
Citera
2025-12-15, 09:46
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://www.svd.se/a/K8v2y7/forsorjningskrav-vid-invandring-ska-skarpas

Mycket bra! Äntligen säger jag! Att man varit kravlös med detta är typisk socialdemokratisk politik. Det har skapat en utanförskap och är en orsak till parallellsamhällen där i princip människor kan vistas i landet utan att jobba, lära sig svenska och helt enkelt inte bry sig om att integrera sig.

Vad säger ni om detta?

Det viktiga är att handläggaren vid soc inte kan bortse från att ställa motkrav. Det är inget argument längre att personen inte kan svenska, saknar utbildning med mera, och som med bidrag ska kompenseras. Såväl handläggare som bidragstagare har tidigare ingått i en slags symbios med varandra där bidragstagaren åberopar rättigheter medan handläggaren ser till samhällets skyldigheter.
Citera
2025-12-15, 17:39
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Jag har inte sagt det utan det var bara konstaterande av att hans resonemang innebar att man lika gärna kan komma till slutsatsen att man skall evakuera sverige helt varpå jag föreslog att han skulle ta och börja själv med evakueringen.

Och jag ser att du fortsätter att fantisera om vad jag har skrivit och inte skrivit så vi kanske kan avsluta diskussionen då? Om du vill fortsätta diskutera så kan du ju alltid låtsas som att jag svarar och svara på vad du fantiserat ihop att jag skrivit i svaret - det verkar du ju vara duktig på.
varför ska man evakuera sverige helt? har du fått en hjärnblödning eller.

Vi vill inte ha 100 000 arbetslösa bidragstagare hit varje år som blir ett nytt malmö helt bidragsberoende det är ganska onödigt.

Eftersom du inte tycker det kan ju du betala extra skatt för det
Citera
2025-12-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
varför ska man evakuera sverige helt? har du fått en hjärnblödning eller.

Vi vill inte ha 100 000 arbetslösa bidragstagare hit varje år som blir ett nytt malmö helt bidragsberoende det är ganska onödigt.

Eftersom du inte tycker det kan ju du betala extra skatt för det

Nu rörde iofs tråden invandrare som sköter sig och försörjer sig till den grad att de skulle kunna försörja även anhöriga. Så du kan ju ta och lägga ner det där argumentet om massa arbetslösa bidragstagare kanske?

Resonemanget som kom var ju att för att endel av en population var bidragstagare så skulle man skicka iväg hela populationen och om man köper det resonemanget så skall det ju vara applicerbart generellt. En del av invånarna i sverige är bidragstagare och då skulle ju konsekvensen av resonemanget vara att man skulle skicka iväg allihopa. Att du tycker att det är en hjärnblödning inblandat så bör du nog ta och tillskriva det den som kom med detta resonemanget som innebär att man skall skicka iväg folk lite godtyckligt sådär.
Citera
2025-12-15, 17:52
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Nu rörde iofs tråden invandrare som sköter sig och försörjer sig till den grad att de skulle kunna försörja även anhöriga. Så du kan ju ta och lägga ner det där argumentet om massa arbetslösa bidragstagare kanske?

Resonemanget som kom var ju att för att endel av en population var bidragstagare så skulle man skicka iväg hela populationen och om man köper det resonemanget så skall det ju vara applicerbart generellt. En del av invånarna i sverige är bidragstagare och då skulle ju konsekvensen av resonemanget vara att man skulle skicka iväg allihopa. Att du tycker att det är en hjärnblödning inblandat så bör du nog ta och tillskriva det den som kom med detta resonemanget som innebär att man skall skicka iväg folk lite godtyckligt sådär.
anhörigsinvandring ska läggas ner helt och i få undantagsfall är det 100% de ska försörjas av den som begär huit dem, på samma sätt som det blir för mig om jag tex vill ta hit mi8n ryska fru.
Citera
2025-12-15, 18:19
Medlem
Spelar inge roll längre, 2050 kommer Sverige bestå av minst 30% Mussar, Sverige är klart kan man säga.
Citera
2025-12-15, 19:05
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darchaos
Spelar inge roll längre, 2050 kommer Sverige bestå av minst 30% Mussar, Sverige är klart kan man säga.
det gör det ju redan nu tror du menar 60% det kommer 100 000 varje år
Citera
2025-12-15, 19:10
Medlem
"Båten har gått på grund och kommer att sjunka oavsett vad som händer, men här har du en liten hink att hälla ut vatten med under tiden"

Samma energi.
Citera
2025-12-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Varför inte ta bort anhörigsinvandring helt och hållet? I vissa fall bevilja men då ska de vara 100% egen försörjande, importera bidragstagare är en galen ide som jag inte vet något annat land än sverige bedriver.

Återvandring där ska fokus liggaa har du varit här i två år och inte lyckats med det hej då, så är det i tex Norge.

Vi ska inte ta in någon till innan alla vi har bjudit hit har ett jobb!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in