Citat:
Ursprungligen postat av
Snoppdoggydog
https://www.svd.se/a/K8v2y7/forsorjningskrav-vid-invandring-ska-skarpas
Mycket bra! Äntligen säger jag! Att man varit kravlös med detta är typisk socialdemokratisk politik. Det har skapat en utanförskap och är en orsak till parallellsamhällen där i princip människor kan vistas i landet utan att jobba, lära sig svenska och helt enkelt inte bry sig om att integrera sig.
Vad säger ni om detta?
Det står att de höjer kraven med 30%. Vore det så att det varit kravlöst så vore det ju inte något att hurra över, för vad är 30% av inga krav? Jo inga krav.
Det man kanske borde fundera på är själva siffrorna istället. Är kraven tillräckligt högt satta för att anse att man kan försörja sig och sina anhöriga som man skall dra hit? Ja då tycker iaf jag att det är rätt svårt att iaf med det argumentet neka dem att ta hit anhöriga, förutsatt att inkomsten kommer från ett varaktigt riktigt ärligt jobb dvs.
Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Ja de håller på och duttar lite här och där med sina siffror. I realiteten ändras ingenting.
30% är 30% och svårt att säga att man "duttar lite här och där", om det nu inte är så att det inte inflationsjusterat på ett rätt bra tag nu.
Sen kanske det vore läge att indexera beloppen, genom att ange dem i termer av basbelopp t.ex. Fast då kan ju inte politiker gå ut och stolt proklamera att man skärpt kraven om man bara justerar för inflation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nigarn
Sverige är ju redan fullt av kaos och förstört, så i realiteten spelar det ingen roll.
Vi måste få ut packet vi dragit in först för att göra skillnad.
Frågan är vad du menar har förstört och skapat kaos. Jag har svårt att se att det är folk som arbetar, står i och gör rätt för sig är de som utgör problemen.