2025-12-15, 18:04
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hittills har en person utnyttjat återvandringsbidraget. Knappast någon succé!

Sverige ska naturligtvis inte behöva muta icke svenskar att lämna landet. Det ska naturligtvis ske med tvång om det inte är frivilligt men det ska inte utgå en massa pengar (mer än vad en transport kostar).
Exakt, återvandrings-bidraget är inget annat en en muta som skattebetalarna bekostar.
Helt bisarrt att betala en person, motsvarande en/nästan medianårslön i Sverige, för att sedan be denne dra tillbaka till hemlandet.

Antingen har personen rätt att stanna eller så blir det en enkel flygbiljett hem, inget mer!
Citera
2025-12-15, 18:08
Medlem
Det är ett bra förslag.
Dom som redan får försörjningsstöd kommer inte att vräkas till skillnad från dom A-kasse arbetslösa som går från aktivitetsstöd till försörjningsstöd.
Där kan det gå många månader/år innan dom får försörjningsstöd och då är dom redan vräkta.

Bra också att stora barnfamiljer motarbetas, att ha 5-7 ungar med Somaliska föräldrar i en lägenhet är mycket dåligt för integrationen.

Men jag tycker ändå SD/Tidö gör fel i att genomföra reformer som gör dom allra rikaste rikare med alla skattelättnader.
Förtjänsten av minskade bidrag borde gå till Skattesänkningar till dom som tjänar mindre, sänk arbetsgivaravgifterna för mindre företag, etc.
Senast redigerad av BambuBengt 2025-12-15 kl. 18:19.
Citera
2025-12-15, 18:09
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Exakt, återvandrings-bidraget är inget annat en en muta som skattebetalarna bekostar.
Helt bisarrt att betala en person, motsvarande en/nästan medianårslön i Sverige, för att sedan be denne dra tillbaka till hemlandet.

Antingen har personen rätt att stanna eller så blir det en enkel flygbiljett hem, inget mer!

Det är en hundraprocentig vinstaffär för Sverige om de nappar på återvandringsbidraget. Det blir extremt mycket dyrare att ha kvar dem i Sverige.
Citera
2025-12-15, 18:16
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är en hundraprocentig vinstaffär för Sverige om de nappar på återvandringsbidraget. Det blir extremt mycket dyrare att ha kvar dem i Sverige.
Billigare är ju att inte ge bort landet till att börja med!
Citera
Medlem
2 saker. Regeringen gör detta för dom nu vet vad vissa länders invånare säger om Sverige, kommer man till Sverige får man väldigt, väldigt mycket gratis. Det har man själv hört folk säga, till ocv med i media när dom intervjuat folk har det råkat komma med.

Och det som sossen påstår, man sparkar på dom som ligger ner, dom mest utsatta i samhället. Dom riskerar mer att hamna i kriminalitet. Det stör mig något så fruktansvärt. Prioriterar du rätt klarar man sig på väldigt lite pengar, även om det inte är så värdigt. Det är ju tusentals pensionärer och sjukskrivna som lever så, min bror hade hus, bil, blev sjuk, separerade, har 2 barn varannan vecka med en sjukpenning på strax över 13 000 kr, sen 2000 kr bostadsbidrag, hyran överstiger 9000 kr, sen kostnader som kommer med barn. Han kan ej hitta på något barnfri vecka, äter liksom gröt varje dag.. Men inte fan funderar han och alla andra på att bli kriminella. Man har ett eget ansvar där för vad fan som är rätt och fel.
Citera
Medlem
Kalaskula544s avatar
Perfekt, detta var det jag röstade för när jag röstade på SD.

Sen en obligatorisk återvandring och påbörja rivandet av moskéerna samt att sätta in Islam som ett direkt hot mot mänskliga rättigheterna i grundlagen.

Kör hårt TIDÖ!
Citera
2025-12-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Precis. Och högerextrema/andra naiva offer för propaganda/hat som förblindar har lett till att man raserar välfärdsstaten. Och man är så djävla djupt indoktrinerad att man hejar på dessutom.
Jag delar din åsikt delvis.
I dina ögon kan jag nog klassas som högerextrem för jag röstat på SD och vill ha stopp för massinvandringen.

Men inte fan vill jag byta förtjänsterna av minskade bidrag till göra dom rika ännu rikare som SD/Tidö nu gör.
Skattesänkningar till dom som tjänar mindre, sänk arbetsgivaravgifterna för mindre företag, etc.
Inte proppa Wallenbergarnas plånbok full.

Det verkar många idioter här på Flashback vilja, men dom fattar väl inte bättre.
Citera
2025-12-15, 18:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Glöm inte att Filipstad argumenterade för öppna gränser. Invånarna i Filipstad får skylla sig själva. Sänk utjämningsbidraget.
Det där är en myt.
Citera
2025-12-15, 18:25
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Landsförrädaren Reinfeldt jublar nu när hans projekt att förstöra välfärden snart är i mål. Ta in miljontals analfabeter för att överbelasta välfärden för att slutligen få Svenne att gladeligen gå med på nedmonteringen.
Han och Anders Borg måste vara stolta. Hela vårt välfärdssamhälle monteras ned bit för bit.
Citera
2025-12-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Han och Anders Borg måste vara stolta. Hela vårt välfärdssamhälle monteras ned bit för bit.
Vad gör den obehaglige mannen nu förresten
De kan ju ta en skål nu på Drottningtorget i Stockholms innerstad
Alla från "de nya arbetarpartiet" Moderaterna
Medan resten planerar flykt
Citera
2025-12-15, 18:27
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jo jag vet, men hur många kommer "nappa" på erbjudandet nät de redan är garanterade
"skälig levnadsnivå" och sedan garantipension i Sverige utan att behöva lyfta ett finger?
Citera
2025-12-15, 18:28
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Vi hade ett riktigt bra land och något stort på gång med Palme. Nu agerar sverigevännerna nyttiga idioter åt kapitalet.
En konstig beskrivning, Sverige och svensken var överlägset rikast kring år 2020 efter 8 år med Reinfeld. Medans vi blev utfattiga på 1970-talet unde Palme och bensinen fick ransoneras.

Erlander gjorde däremot Sverige till ett av världens rikaste länder kring 1968. Men sedan kom Palme och monterade ner det ganska snabbt med väst-världens högsta inflation och nerskrivning av kronan under 70-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in