Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Hörde detta, det är helt galet. 4 st utredare för att Trygg Hansa inte gillar vad dom säger.
Jag kommer se till att alla jag känner som har Trygg Hansa kommer avsluta sina försäkringar hos dom.
Tyvärr så tror jag inte man kan lita på andra försäkringsbolag heller.
Ja det är verkligen inte värt att vara försäkrad hos ett bolag som sedan inte betalar ut pengar vid sjukskrivning.
Alla människor genomgår kriser i sina liv, skillnaden mellan en kris och ett trauma handlar om att man kan hantera krisen men inte det som traumatiserar en.
Stigs ålder framkommer inte men majoriteten vuxna människor kan hantera den kris det innebär att en förälder avlider utan att behöva gå sjukskrivna i ett decennium sedan.
Jag har själv definitivt haft PTSD och som långtidssjukskriven förlorat en förälde rmed enorma belastningar vid min förälders bortgång såsom myndighetsdiskriminering, förskingring av arv medan jag kämpat
helt ensam samtidigt som jag var i slutet av en turbulent relation som drivit mig på kanten till galenskap. Jag klarade ändå av att bara några månader efter min pappas bortgång plugga och få enbart A och B i betyg, samtidigt som jag då stod i mitten av juridiska problem, egna dåliga relationer osv.
PTSD är något helt annat att kämpa med. Men folk fattar inte.