2025-12-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
5 coolingar på väg till Calles i Tyskland?

Tiden passar på morgonen om inget annat.

Det går naturligtvis inte att utesluta, men om man följer GPS-förslag etc är inte det här vägen över till Danmark. Ska man åka med färjan över så skyltas det södra avfarten. Visst, den här avfarten (norra) innebär att man bara fortsätter rakt fram från Sthlm-riktningen, så det är inte direkt en kraftig felmanöver.

Men likväl, inte den vägen man tar till färjelägret.

Flashback hade således rätt, fortfarande inga namn och få gravljus. Inga hemmahörande personer här, men med två dagar efter olyckan måste det väl snackas bland bekanta i Sthlm-trakten...
Citera
2025-12-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Intressant... när jag hyr bil har mitt körkort studerats noga så att det är giltigt. Då har vi antagligen ett kontraktsbrott här om någon annat kört bilen, eller var uthyraren suspekt?

Finns ju en möjlighet att bilen hyrdes genom t ex GoMore, alltså en plattform där privatpersoner hyr ut sina bilar. Kanske kontrollen där fungerar sämre än hos de traditionella biluthyrningsföretagen?
Citera
2025-12-15, 17:17
Medlem
Hygrotorks avatar
Föraren bör ju förbjudas från att någonsin få ta körkort eller köra bil igen, men det kommer såklart inte hända.
Citera
2025-12-15, 17:20
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoSerious1
https://www.hd.se/helsingborg/foraren-i-dodskraschen-korde-hyrbil-lat-som-en-bomb/

Bilen var hyrd och de som färdades i bilen var/är hemmahörande i Stockholm.

Kriminella? Blattar eller svenskar? Frågorna är många.
Citera
2025-12-15, 18:15
Medlem
Inte svenskar..
Citera
2025-12-15, 18:29
Medlem
versalers avatar
Ute på morduppdrag/sprängdåd eller något annat liknande skulle jag gissa på men kan vara fördomsfullt av mig att tänka så.
Citera
2025-12-15, 19:04
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Ute på morduppdrag/sprängdåd eller något annat liknande skulle jag gissa på men kan vara fördomsfullt av mig att tänka så.
Så... de kanske skulle svänga ner Drottninggatan till Söder? Glida över med färjan till kontinenten? Vi får väl se, jävligt dumt att leka med bilen på den gatan.
Citera
2025-12-15, 19:06
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Constantinformant
Det går naturligtvis inte att utesluta, men om man följer GPS-förslag etc är inte det här vägen över till Danmark. Ska man åka med färjan över så skyltas det södra avfarten. Visst, den här avfarten (norra) innebär att man bara fortsätter rakt fram från Sthlm-riktningen, så det är inte direkt en kraftig felmanöver.

vem säger de körde efter GPS? Vem säger att de faktiskt visste att det är ca 4 km närmare att köra genom staden, och roligare körning efter 65 mil.

Citat:
Ursprungligen postat av Constantinformant
Men likväl, inte den vägen man tar till färjelägret.

Är det du som bestämmer det?
Citera
2025-12-15, 19:06
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojden
Gick förbi för 15 min sen. Fortsatt bara ett gravljus och en blombukett på platsen.
Märkilgt att där inte är något som helst gummispår i asfalten. Inte ett bromsspår på hela vägen från tarfikljuset ner till trädet.
Enligt HD.se är det Skånetrafiken som har lagt en blomma och tänt ett ljus där.
Citera
2025-12-15, 19:11
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
De kom antagligen från motorvägen och tog norra infarten in till Helsingborg. Kan de ha stuckit från något SiS som ligger utanför Helsingborg, Örkeljunga har väl ett antal. De stjäl en Volvo och sätter kursen mot Helsingborg. Resten är historia.

Är det så lätt att stjäla en modern bil? Känns som man inte riktigt har verktygen på SiS.
Citera
2025-12-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kriminella? Blattar eller svenskar? Frågorna är många.

Mörkhyade personer, yngre än vad tidningarna skriver iaf.
Citera
2025-12-15, 20:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Undrar om de hade pickadoller med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in