Citat:
Ursprungligen postat av
Grontarskont
Skulle inte förvåna mig om Ukraina redan håller på med att ta fram kärnvapen. Anriktning håller du nog redan på med, tar lite tid men om nått år så!
Övrig ren teknik finns nog redan och missil med lång räckvidd håller de redan på med!
Snart kan Ukraina hota tillbaka!
Jag tror att kostnaden är för stor för tillfället för Ukraina..att plocka fram "nukes". Det finns ju
många hål att fylla på medans man är i krig mot Ryssland, och stödet är inte riktigt "där" som man har hoppats på ifrån väst. En kostbar sak att utveckla nukes.
Men efter kriget får man en smula andningspaus. Sedan som jag sen sa tidigare..Putin ser nog även detta scenarie för Ukraina också. Att Ukraina kommer att skaffa nukes i framtiden. Så...en "fred"..kommer nog att bli enbart en koratare paus. Inom tre år kör det igång igen..
För om Putin väntar för länge, så blir det för sent.., då har Ukraina sina nukes och porten blir mera stängd för Putin för flera Ukrainska "äventyr".
Få nu se också om andra länder inom Europa (förhoppningsvis) kommer till samma slutsats : Egna nukes håller gränsen orörd.
Är ingen pro-nuke fantatst i sak.., men det är det som Putin enbart förstår..