Citat:
Ursprungligen postat av
OnkelUnkas
Beror helt på hur villig personen är att släppa sina hämningar och ge sig hän åt känslorna de känner. Alkohol gör inte en människa aggressiv om det inte finns en underliggande aggressivitet.
Där har du nog en poäng... Men är inte alla lite missnöjda med sina liv och borde ha frustrationer de i intoxikerat tillstånd skulle kunna få utlopp för? Trots detta så är extrem aggression som det jag beskrev inte så vanligt... Jag var trots allt ute på krogen och nattklubbar ganska mycket förr och även något under långt senare år, men såg aldrig något i dimension med den gången...
Citat:
Man har sett alla varianter, kvinnor som börjar tafsa, män som gråter, män (och kvinnor) som blir aggressiva. Det plockar fram det som finns där inne under ytan
Det plockar kanske hos vissa, inte alla, känslor de vanligtvis inte visar. Jag har faktiskt aldrig gjort något rubbat på fyllan så vitt jag minns, pga någon överdriven känslomässig reaktion. Inte att jag under bakfylla blev oerhört negativ eller något heller förutom direkt fysiskt illamående...
Så de flesta jag var ute med hade mestadels inga typ extrema reaktioner förutom att kanske bli mer party-sugna och något mer utflippade. Det sistnämnda gällde också mig...