2025-12-15, 04:21
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Tredje avsnittet blir nog lika klent, fesljummet och intetsägande som serien varit hittills.

Dvs, kommer inte påverka något överhuvudtaget för Joakim Lundell. Han kommer fortsätta anses vara en av Sveriges mäktigaste, han kommer fortsätta göra en massa produktioner och bli inbjuden till olika program, han kommer fortsätta dra in pengar, han kommer fortsätta vinna priser, han kommer fortsätta ha massvis med fans som supportar, älskar och avgudar honom.

Jag tror till och med att detta är positivt för honom. Många som jag aldrig trodde skulle stötta Joakim Lundell och till och med ogillar honom har gått ut och stöttat honom efter detta.

Förmodligen för att dokumentären är så uppenbart vinklad, partisk och smaklös.

Det är ganska fascinerande faktiskt, att inget kan stoppa hans framgångståg vad de än kommer med.

Det är som att han bara får mer och mer nya supporters och i nya åldersgrupper, blir mer och mer omtyckt och populär ju mer folk försöker smutskasta och förstöra för honom.

Det är som någon sorts karma. Den där Olof K. Gustafsson försökte väl också på samma vis förstöra Joakim. Vad hände? Fängelse och svårt sjuk i fängelset.

Chrippa försöka förstöra Joakim. Vad hände? Det blir fängelse för honom snart med för grovt skattebrott.

Vad kommer hända med Bo-Göran Bodin? Troligtvis kommer ingen vilja ha hans dokumentärer, och inga ner priser för honom. Ingen vill röra i någon som en av Sveriges mäktigaste (Joakim Lundell) ej tycker om.

Det är nästan som att Joakim Lundell har någon högre makt eller väsen på sin sida. Ingen kan sänka honom, alla blir bara mer och mer trollbundna av honom ju mer folk försöker förstöra hans karriär och alla som försöker förstöra drabbas av olycka.

Ditt engagemang är inte att förolyckas. Wow.
Citera
2025-12-15, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Kan vi inte alla gemensamt komma överens om att ignorera dumheterna här? När jag läser igenom tråden efter att ha varit offline några timmar så får jag bilden av att Anonym är här med syftet att slå ut alla faktiskt intressanta diskussioner och det pusselläggande vi andra gör. Vem har tid att gå igenom Jockes gamla material och få bilden mer klarnad när vartenda vettigt inlägg här blir bombat med medvetna missuppfattningar och samma frågor som har en tydlig agenda om och om igen. Syftet är ju att vi ska tappa fokus från det vi håller på med här. Ingen hinner reflektera kring olika samband/gräva fram mer innehåll/pusselbitar gällande Jocke när det poppar upp inlägg på inlägg - efter de redan besvarade inläggen var budskap givetvis inte nått fram till den anonyme. Syftet här är att fokusförflytta så vi tappar tråden och ägnar tiden åt att försvara våra (redan uppenbart rimliga) ståndpunkter mot medvetna misstolkningar och dumheter. På så sätt hinner vi inte lägga fram nu relevant info, eftersom det hela tiden kommer nya bränder att släcka från den där.

Jag kommer inte svara anonymen på ett enda inlägg, och jag tycker fler bör göra så. Slipper vi slösa tiden och kan hålla oss till kärnan här. Det där är uppenbarligen ingen som vill diskutera seriöst ändå utan bara försöker lugna ner tråden och förhindra att riktigt juicy/damning saker tas upp här genom att alla är så upptagna med att svara på rena dumheter.
Si. Effektivt och kalkylerande.

Jag har ett intressanta uppslag:
Camostyle sweden gjorde en video igår i vilken han spekulerar i vad Bo-Göran har. Han, som är en gammal räv i tv-branschen, berättar att han har misstankar om att Bo-Göran kan ha fått tag på material från produktionsbolag som arbetat nära Jocke i samband med att monster släpptes.

Han tar upp SCG (Scandinavian content group) som grundades 2019 och är ett resutlat av att tre olika produktionsbolag. SCG har arbetat tätt med Jocke i flera år och i flera produktioner: ett övergivet barn, canceled, feed och varje sida räknas. SCG försattes i konkurs 22a oktober i år.

Camo berättar att han själv jobbat för ett företag som konkat och säger att det är lätt att material hamnar på vift, råmaterial sparas över på flera hårddiskar, personer eller företag som inte har fått betalt är missnöjda och det går ut över den eller det företag som gjort att betalning uteblivit och menar på att materialet på så sätt han ha fått fötter och det kan ske på andra sätt också, utan en intern läcka.

Jag har själv inom mitt bolag köpt upp hela och delar av konkursbon och vet med mig att ett sådant kan innehålla allt från möbler, personalens kvarglömda matlådor, PR-material med företagets loggor till det som kan vara intressant här: minneskort och hela hårddiskar som inte tömts.

Något som får mig att tänka en extra gång på hans teorier är att han 1. har kontakter inom svt och mycket väl kan ha kommit över denna information och 2. dokumentären Hatets premiär sköts (enligt källor till mig) abrupt fram med kort varsel ungefär i tid med att SCG gick omkull. Jag tror att det kan ligga något i vad Camo spekulerat i.
Citera
2025-12-15, 04:47
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Tredje avsnittet blir nog lika klent, fesljummet och intetsägande som serien varit hittills.

Dvs, kommer inte påverka något överhuvudtaget för Joakim Lundell. Han kommer fortsätta anses vara en av Sveriges mäktigaste, han kommer fortsätta göra en massa produktioner och bli inbjuden till olika program, han kommer fortsätta dra in pengar, han kommer fortsätta vinna priser, han kommer fortsätta ha massvis med fans som supportar, älskar och avgudar honom.

Jag tror till och med att detta är positivt för honom. Många som jag aldrig trodde skulle stötta Joakim Lundell och till och med ogillar honom har gått ut och stöttat honom efter detta.

Förmodligen för att dokumentären är så uppenbart vinklad, partisk och smaklös.

Det är ganska fascinerande faktiskt, att inget kan stoppa hans framgångståg vad de än kommer med.

Det är som att han bara får mer och mer nya supporters och i nya åldersgrupper, blir mer och mer omtyckt och populär ju mer folk försöker smutskasta och förstöra för honom.

Det är som någon sorts karma. Den där Olof K. Gustafsson försökte väl också på samma vis förstöra Joakim. Vad hände? Fängelse och svårt sjuk i fängelset.

Chrippa försöka förstöra Joakim. Vad hände? Det blir fängelse för honom snart med för grovt skattebrott och offentligt utskrattad.

Vad kommer hända med Bo-Göran Bodin? Troligtvis kommer inga vilja ha hans produktioner eller dokumentärer i fortsättningen, och inga mer priser för honom.

Ingen vill röra i någon med tång som en av Sveriges mäktigaste (Joakim Lundell) ej tycker om. Bo-Göran är redan avskydd av massvis med människor som kommer bojkotta allt han gör i framtiden, och serien har redan över 1500 anmälningar till Granskningsnämnden. Det är det näst mest anmälda programmet någonsin.

Det är nästan som att Joakim Lundell har någon högre makt eller väsen på sin sida. Ingen kan sänka honom, allt fler blir bara mer och mer trollbundna av honom ju mer folk försöker förstöra hans karriär, och alla som försöker förstöra drabbas av olycka.

Ni minns nog vem det började för? Joakims mamma, som försökte förstöra Joakim hon med när han var barn. Det slutade ju med att hon själv bokstavligen hamnade i en olycka i trafiken som hon skyller sitt tablettmissbruk på, och sedermera blev en av Sveriges mest hatade personer.

Där snackar vi olycka - gott folk!
Oj! Ska en människa som påverkar andra så förödande verkligen gå lös i samhället?!
Citera
2025-12-15, 04:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du kan absolut berätta om vad du själv upplevt i din barndom. Det finns absolut ingenting som hindrar dig från att göra det. Kör på och berätta om vad din far gjorde mot dig på nätterna när mamma var bortrest.

Dessvärre tror jag inte att du är tillräckligt intressant för att någon skulle vilja publicera det, ingen bryr sig om dig eller din barndom.

Bara vissa barn har alltså värde, intressant.
Citera
2025-12-15, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Bara vissa barn har alltså värde, intressant.

Det var inte det jag påstod. Men för att någon ska vilja publicera det krävs något speciellt för att folk ska vilja läsa det. Det är inte riktigt en "Alla ska med"-verksamhet de sysslar med.
Citera
2025-12-15, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Vad är det för "speciellt" som vi här publicerar som får dig att vilja läsa?

Det är ju fascinerande med människor som i sin tur är så fascinerande av en enda människas liv. Säga vad man vill om Joakim, men har fängslat och enat människor på alla håll och fronter oavsett vad själva åsikterna handlar om.

Det folk inte förstår dock är att det är uppenbart att all sorts ogillande, hat eller uppmärksamhet bara gör honom än mer framgångsrik.

Alla i denna tråd är alltså bara ännu en källa till att göra honom större och mäktigare. Jag har känslan av dock att det inte är allas vilja eller syfte med många av inläggen i tråden utan snarare tvärtom. 😂

Snacka om kontraproduktivt!
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-15 kl. 05:08.
Citera
2025-12-15, 05:04
Medlem
Citat:
Danjal sägs ha flyttat utomlands, och kanske inte har mycket med Jocke att göra mer.
Någon som vet varför, och vet mer om detta?
Han tyckte inte om att betala skatt (har han själv berättat). Jag tar detta ur minnet, jag kan ha fel på flera detaljer för jag har inte undersökt det så noga.

Danjal dömdes för Ekobrott och detta är bakgrunden:
Jocke och Jonna försökte ta sig in på börsen genom att överta ett företag som redan var börsnoterat, Danjal gick in som vd för Newton Nordic 2021 och Jocke och Jonna gick in i styrelsen.

"Genom Newton Nordic var planen att förvärva ett annat bolag, Influencer Panel, där trion också var högst involverad. Men kort senare stoppades handeln med Newton Nordics aktier och Nasdaq drog i gång en utredning gällande bristande informationsgivning.

Bakgrunden var att bolaget kort efter att Danjal Kanani klivit in som vd, skickade ut ett pressmeddelande där de presenterade en kvartalsredogörelse. Rapporten innehöll information om övertagandet av Influencer Panel och gav intrycket att förvärvet redan var klart, vilket det inte var."

Det hände 2022 och är grunden till att han senare dömdes till marknadsmanipulation, Danjal blev avsatt och företaget utslängda från börsen i samband med det avgick han från alla bolagsengagemang tillsammans med Jocke och Jonna. Jag tror att det var i samband med detta han flyttade till Dubai.

Här någonstans "försvann" fem eller femton miljoner mellan två årsredovisningar av okänd anledning, en målvakt skrivs som ägare och 2024 går bolaget i konkurs, utan tillgångar.
https://www.eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/tidigare-vd-doms-for-att-ha-vilselett-bors-och-aktieagare/re6ey5yl

Något annat som paret gjort som är shady är att göra reklam för ett kryptomynt, som marknadsfördes med hjälp av Joakims vänner, bland annat Anjo, Rask, Erpewijk (snickaren som lajvade livvakt på rättegången), Jonte Borg, Konstiga bloggen och flera andra och enligt uppgift fick in 150 miljoner kronor, som idag är spårlöst försvunna utan att företaget har haft någon vidare verksamhet och utan att myntet lanserades. Man får tacksamt gräva vidare i detta.
https://www.ehandel.se/kryptovalutan-influencio-ska-losa-branschens-problem-har-ar-profilerna-som-hoppar-pa

Jag skriver som andra skrivit innan mig: Det pågår en fokusförflyttningskampanj i tråden, lämna den maniska där hän så kan vi vuxna i rummet föra diskussionerna framåt på ett konstruktivt vis.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-15 kl. 05:09.
Citera
2025-12-15, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Kan vi diskutera att Joakim Lundell förbjudit Julia från att låta Chrippa och Linnea att träffa barnet?

Varför skriver du grejer du inte kan bevisa?
Du börjar nästan påminna om Lundell.
Citera
2025-12-15, 06:03
Medlem
Citat:
Han tyckte inte om att betala skatt (har han själv berättat). Jag tar detta ur minnet, jag kan ha fel på flera detaljer för jag har inte undersökt det så noga.

Danjal dömdes för Ekobrott och detta är bakgrunden:
Jocke och Jonna försökte ta sig in på börsen genom att överta ett företag som redan var börsnoterat, Danjal gick in som vd för Newton Nordic 2021 och Jocke och Jonna gick in i styrelsen.

"Genom Newton Nordic var planen att förvärva ett annat bolag, Influencer Panel, där trion också var högst involverad. Men kort senare stoppades handeln med Newton Nordics aktier och Nasdaq drog i gång en utredning gällande bristande informationsgivning.

Bakgrunden var att bolaget kort efter att Danjal Kanani klivit in som vd, skickade ut ett pressmeddelande där de presenterade en kvartalsredogörelse. Rapporten innehöll information om övertagandet av Influencer Panel och gav intrycket att förvärvet redan var klart, vilket det inte var."

Det hände 2022 och är grunden till att han senare dömdes till marknadsmanipulation, Danjal blev avsatt och företaget utslängda från börsen i samband med det avgick han från alla bolagsengagemang tillsammans med Jocke och Jonna. Jag tror att det var i samband med detta han flyttade till Dubai.

Här någonstans "försvann" fem eller femton miljoner mellan två årsredovisningar av okänd anledning, en målvakt skrivs som ägare och 2024 går bolaget i konkurs, utan tillgångar.
https://www.eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/tidigare-vd-doms-for-att-ha-vilselett-bors-och-aktieagare/re6ey5yl

Något annat som paret gjort som är shady är att göra reklam för ett kryptomynt, som marknadsfördes med hjälp av Joakims vänner, bland annat Anjo, Rask, Erpewijk (snickaren som lajvade livvakt på rättegången), Jonte Borg, Konstiga bloggen och flera andra och enligt uppgift fick in 150 miljoner kronor, som idag är spårlöst försvunna utan att företaget har haft någon vidare verksamhet och utan att myntet lanserades. Man får tacksamt gräva vidare i detta.
https://www.ehandel.se/kryptovalutan-influencio-ska-losa-branschens-problem-har-ar-profilerna-som-hoppar-pa
Tackar för detta.

Så dom ville börsnotera Jocke & Jonna? Det är ju i praktiken en exit-strategi light? fast utan att lämna verksamheten helt. Man säljer rätten till framtida publikintäkter till andra. Största vinsten är bara snabb lividitet, och möjligheten för kapital-expansion utan bevisad kompetens.

Danjal är ju knappast skarpaste kniven i lådan heller, så det är förstås svårt att veta hur tingsrätten kom fram till att det var just han som skickade ut emissionen. Men är det som man själv misstänker, så lär väl den dumma fan erkänt det själv för tingsrätten, eller skrivit under emissionen med eget namn. Det är nästan lika osmart som att fucka upp sin börsstatus innan den ens etablerats, genom att 'överdriva lite snyggt'.

Att ta över ett redan börsnoterat företag, istället för att börsnotera sitt egna, har ju bara fördelarna att vara snabbare och spara lite pengar för att komma åt intäkterna. Så bara den strategin är ju en "snabbmatslösning" i sig själv. Dvs att man inte vill göra saker ordentligt. Lite Turk-style liksom.

Låter nästan som om det är något som Jocke övertygat honom att göra. Jocke är ju mer "gå rakt på sak, håll inte på med en massa krångliga regler och bestämmelser". Dummaste inställning man kan ha om man ska börsnotera sitt egna varumärke. Det är ju svinmycket regler och lagar att förhålla sig till då.

Eller om det var Danjal som fått för sig att jocke är den super-naiva och Danjal då känner att han är den smarta, som kan halvlura Jocke på sikt, för att roffa åt sig mer pengar utan att Jocke märker eller fattar det. Jocke är ju inte den som läser igenom revisioner liksom.

Undras varför dom la upp det med en målvakt också.

Danjal finns inte med i styrelsen för Jocke och Jonna AB eller JOAKIM LUNDELL INVEST AB idag iaf. Newton Nordic eller Influencer Panel finns inte längre registrerade alls.
När EP frågar Danjal Kanani varför bolagen är registrerade så [i Enköping], får vi först ett svar /../ "att dess charmiga befolkning älskar en bra historia". Senare kom ett förtydligande: De som är med och sköter bolagens bokföring är från Enköping och sköter också all post.
Det stämmer inte. Inte ens revisorn bor i Enköping, och firmatecknarna är ju styrelsen själva, enbart Jocke och Jonna. Det blir bara märkligare och märkligare ju mer man läser.

Svårt att tro att Danjal flyttade till Dubai av en sånhär anledning. Det kan förmodligen varit planerat redan innan att han skulle iväg, men varför i så fall delta i börsnotering först? Han kanske tänkte han kunde sköta allt från Dubai, och så fuckar han upp det precis innan hans flyg går, figurativt talat, och finns nu i Dubai utan de ekonomiska fördelar han tänkt sig? DET skulle vara väldigt i stil med verksamheter omkring Jocke.

Och nu ska Danjal överklaga ett insider-brott, till Högsta Domstolen?? Men vaf .. hur i helvete kan han tro han ens kommer få prövningstillstånd för nåt så simpelt?? Och hur hamnade ärendet i Hovrätten? Måste väl varit en åklagare som överklagat? Man får hoppas det iaf. Att dom fått en friande dom i Tingsrätten, som dom själva sen överklagat? det vore klassisk jocke-grej att göra.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-15 kl. 06:31.
Citera
2025-12-15, 06:51
Medlem
Citat:
Tackar för detta.

Så dom ville börsnotera Jocke & Jonna? Det är ju i praktiken en exit-strategi light? fast utan att lämna verksamheten helt. Man säljer rätten till framtida publikintäkter till andra. Största vinsten är bara snabb lividitet, och möjligheten för kapital-expansion utan bevisad kompetens.

Danjal är ju knappast skarpaste kniven i lådan heller, så det är förstås svårt att veta hur tingsrätten kom fram till att det var just han som skickade ut emissionen. Men är det som man själv misstänker, så lär väl den dumma fan erkänt det själv för tingsrätten. Det är nästan lika osmart som att fucka upp sin börsstatus innan den ens etablerats, genom att 'överdriva lite snyggt'.

Låter nästan som om det är något som Jocke övertygat honom att göra. Jocke är ju mer "gå rakt på sak, håll inte på med en massa krångliga regler och bestämmelser". Dummaste inställning man kan ha om man ska börsnotera sitt egna varumärke. Det är ju svinmycket regler och lagar att förhålla sig till då.

Eller om det var Danjal som fått för sig att jocke är den super-naiva och Danjal då känner att han är den smarta, som kan halvlura Jocke på sikt, för att roffa åt sig mer pengar utan att Jocke märker eller fattar det. Jocke är ju inte den som läser igenom revisioner liksom.

Undras varför dom la upp det med en målvakt också.

Danjal finns inte med i styrelsen för Jocke och Jonna AB eller JOAKIM LUNDELL INVEST AB idag iaf. Newton Nordic eller Influencer Panel finns inte längre registrerade alls.
När EP frågar Danjal Kanani varför bolagen är registrerade så [i Enköping], får vi först ett svar /../ "att dess charmiga befolkning älskar en bra historia". Senare kom ett förtydligande: De som är med och sköter bolagens bokföring är från Enköping och sköter också all post.
Det stämmer inte. Inte ens revisorn bor i Enköping, och firmatecknarna är ju styrelsen själva, enbart Jocke och Jonna. Det blir bara märkligare och märkligare ju mer man läser.

Svårt att tro att Danjal flyttade till Dubai av en sånhär anledning. Det kan förmodligen varit planerat redan innan att han skulle iväg, men varför i så fall delta i börsnotering först? Han kanske tänkte han kunde sköta allt från Dubai, och så fuckar han upp det precis innan hans flyg går, figurativt talat, och finns nu i Dubai utan de ekonomiska fördelar han tänkt sig? DET skulle vara väldigt i stil med verksamheter omkring Jocke.

Och nu ska Danjal överklaga ett insider-brott, till Högsta Domstolen?? Men vaf .. hur i helvete kan han tro han ens kommer få prövningstillstånd för nåt så simpelt?? Och hur hamnade ärendet i Hovrätten? Måste väl varit en åklagare som överklagat? Att dom fick en friande dom i Tingsrätten, som dom själva överklagat? det vore klassisk jocke-grej att göra.
Nej, börsnoteringen skulle vara särkopplad från Jocke och Jonna AB.

Så kan det eventuellt vara. Eller att göra en pump and dump och flytta utomlands med pengarna. Flytt till Dubai har funnits på tapeten för Jocke och Jonna och även Chrippa. Jocke pratade väldigt mycket om det 2023 och i planerna fanns Chrippa skulle lämna sverige tillsammans med Jocke och Jonna om eko började jaga honom (trust me bro). Det fanns då ingen utredning och bara två månader innan häktningen hjälpte Jocke Julia att få visum för Dubai (under tiden Chrippa var tillsammans med Linnea) och då var det ju "lägligt" om en ekoutredning drog igång och han behövde lämna Sverige snabbt och om anledningar att lämna Linnea började samlas på hög samtidigt som Chrippa behövde dra.

Jag tror att drevet mot Linnea bottnat mycket i Jockes idé om att flytta till Dubai tillsammans skulle grusas om inte Julia och Chrippa blev ett par igen. Jonna hatade Linnea. Jocke ringde Chrippa dagen innan han häktades och berättade att Eko genomfört ett telefonörhör om Chruppa med honom. Utredningen startade 2024 enligt förundersökningsprotokollet. Dagen efter ringde Jocke och sa att Danjal ringt och sagt att "hans kanal var raderad". Det är för konstigt att Jocke skulle märka det innan hans fans ens reagerat på det.

Hur som helst, det är lönlöst att överklaga domen, det är inget speciellt med den. Danjal dömdes, med eller utan Lundells inblandning bara på grund av att han som vd är ytterst ansvarig för vilka uppgifter som hamnar i årsredovisningen. Precis som Danjal är den som kommer åka på det om Eko utreder Jocke och Jonnas skattefusk (innan 2023) som brott. Jag vet inget om turerna med överklagan, men jag vet att Danjal uppgav en väldigt låg inkomst när hans dagsböter skulle beräknas.

Jag tror att dom båda varit delaktiga (och jocke är faktiskt en sån som läser igenom revisioner), det kan man inte tro, men så är det.

Det går att hitta gamla årsredovisningar, sista året bytte det namn, jag utredde det där lite ytligt för ett tag sedan, men minns inte vad det landade i förutom att det hade försvunnit miljonsummor. Med reservation för att jag inte minns detaljerna, men i stora drag minns jag nu också: något företag Jocke och Danjal varit insyltade i sålde aktier i sitt bolag till ett annat bolag, fick nästan 50 miljoner för detta, affären var klar vid brytpunkten för räkenskapsåret. I årsresovisningen hade företaget som sålt aktierna inte kvar dom inom bolaget, betalningen fanns inte som tillgångar, men en notis hade plitats dit om att den betalningen var inkommande och snart skulle finnas företaget till godo, men pengarna fanns trots det inte med som tillgångar följande år. Detta skedde mellan några av följande bolag: Influencio, influencer panel, webblagret och Newton nordic, kan inte erinra mig vilka två.

Dom har haft alla sina företag i enköping i många år. Jag vet inte varför. Det jag vill minnas är att en kille som heter Niklas och som sitter i styrelsen till något av Danjals tidigare företag, är bosatt i Enköping, men det är den enda kopplingen dom har dit som jag har kunnat hitta.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-15 kl. 06:56.
Citera
2025-12-15, 07:13
Medlem
Finns det någon sammanställning på allt som inte stämmer mellan Jockes utsaga och journalerna?
Citera
2025-12-15, 07:14
Medlem
Citat:
Nej, börsnoteringen skulle vara särkopplad från Jocke och Jonna AB.

Så kan det eventuellt vara. Eller att göra en pump and dump och flytta utomlands med pengarna. Flytt till Dubai har funnits på tapeten för Jocke och Jonna och även Chrippa. Jocke pratade väldigt mycket om det 2023 och i planerna fanns Chrippa skulle lämna sverige tillsammans med Jocke och Jonna om eko började jaga honom (trust me bro). Det fanns då ingen utredning och bara två månader innan häktningen hjälpte Jocke Julia att få visum för Dubai (under tiden Chrippa var tillsammans med Linnea) och då var det ju "lägligt" om en ekoutredning drog igång och han behövde lämna Sverige snabbt och om anledningar att lämna Linnea började samlas på hög samtidigt som Chrippa behövde dra.

Jag tror att drevet mot Linnea bottnat mycket i Jockes idé om att flytta till Dubai tillsammans skulle grusas om inte Julia och Chrippa blev ett par igen. Jonna hatade Linnea. Jocke ringde Chrippa dagen innan han häktades och berättade att Eko genomfört ett telefonörhör om Chruppa med honom. Utredningen startade 2024 enligt förundersökningsprotokollet. Dagen efter ringde Jocke och sa att Danjal ringt och sagt att "hans kanal var raderad". Det är för konstigt att Jocke skulle märka det innan hans fans ens reagerat på det.

Hur som helst, det är lönlöst att överklaga domen, det är inget speciellt med den. Danjal dömdes, med eller utan Lundells inblandning bara på grund av att han som vd är ytterst ansvarig för vilka uppgifter som hamnar i årsredovisningen. Precis som Danjal är den som kommer åka på det om Eko utreder Jocke och Jonnas skattefusk (innan 2023) som brott. Jag vet inget om turerna med överklagan, men jag vet att Danjal uppgav en väldigt låg inkomst när hans dagsböter skulle beräknas.

Jag tror att dom båda varit delaktiga (och jocke är faktiskt en sån som läser igenom revisioner), det kan man inte tro, men så är det.

Det går att hitta gamla årsredovisningar, sista året bytte det namn, jag utredde det där lite ytligt för ett tag sedan, men minns inte vad det landade i förutom att det hade försvunnit miljonsummor. Med reservation för att jag inte minns detaljerna, men i stora drag minns jag nu också: något företag Jocke och Danjal varit insyltade i sålde aktier i sitt bolag till ett annat bolag, fick nästan 50 miljoner för detta, affären var klar vid brytpunkten för räkenskapsåret. I årsresovisningen hade företaget som sålt aktierna inte kvar dom inom bolaget, betalningen fanns inte som tillgångar, men en notis hade plitats dit om att den betalningen var inkommande och snart skulle finnas företaget till godo, men pengarna fanns trots det inte med som tillgångar följande år. Detta skedde mellan några av följande bolag: Influencio, influencer panel, webblagret och Newton nordic, kan inte erinra mig vilka två.

Dom har haft alla sina företag i enköping i många år. Jag vet inte varför. Det jag vill minnas är att en kille som heter Niklas och som sitter i styrelsen till något av Danjals tidigare företag, är bosatt i Enköping, men det är den enda kopplingen dom har dit som jag har kunnat hitta.
Det finns en del att granska inom imperiet. Den här lavinen kommer inte att stanna upp efter avsnitt 3 av dokumentären. En flytt till Dubai, kanske väskorna är packade redan? Det kan bli ett spännande avsnitt av Gränsbevakarna Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in