Citat:
Ursprungligen postat av
The Crash
Jag har ett enda uppdrag som pojkvän: gör kvinnan glad. Ett uppdrag som säkert är enkelt för normala människor, men jag lyckas alltid göra det svårare än det är. Hon har lågt ställda förväntningar och jag lyckas alltid sätta ett stolpskott.
Så nu sitter jag här och försöker ta reda på vad jag inte ska köpa, så jag åtminstone inte gör henne besviken av ren okunskap. Så tänkte därmed att vi kör uteslutningsmetoden.
Tacksam för tips på saker jag inte ska köpa till min kvinna!
Du ska för det första inte köpa något som egentligen är för DIN skull (t.ex. porriga underkläder, om hon inte specifikt har sagt att hon önskar det) eller något som egentligen du är mer intresserad av än hon. T.ex. en surroundljudanläggning. Eller en film eller DVD som DU gillar om det är din budget. Eller en tur för två i en luftballong fast det är DU som alltid drömt om att åka luftballong (och hon är höjdrädd). Sådant är jättetrist. Jag har en väninna som fick en BORRMASKIN i födelsedagspresent, och hon säger att det var början till slutet...
Sedan ska det vara så personligt som möjligt. D.v.s. inte "present 1A till en kvinna i åldersgruppen 20-30 år". Utan något som visar att du förstått vem hon är, vilka hennes intressen och värderingar är. För att ta ett extremt exempel: om hon värnar om djur och natur ska du inte köpa något som är gjort av elfenben eller krokodilskinn! Om hon är mot homosexualitet ska du inte ge henne något med regnbågsfärgerna på. O.s.v..
De flesta kvinnor brukar för övrigt gilla något litet och exklusivt. Romantiskt. Men det är ju du som känner din tjej, så du vet väl båst om hon gillar romantiska saker eller om hon tycker att sådant är bara fånigt.