Citat:
Ursprungligen postat av
Excenter32
Listor med skolskjutningar brukar inkludera gangbangers som skjuter varandra, även mitt i natten vid en skolgård. Kollar snabbt på listan, och det är inte bara "going postal" skolskjutningar direkt. Behöver gås igenom. Om det är Columbine-style med icke-specifika offer som skall diskuteras. Likt den här händelsen på Brown University.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nudelpaj
Läs min edit.
Det du nämner med 238 st händelser är allt mellan olyckor, eller där man riktar sig in på att döda en specifik person (flickvän, mobbare etc) eller att man skadar någon utan dödlig utgång, självmord, förlupen kula som bara råkar träffa en skolan (räknas också som "school-shooting" m.m). Ser du skillnaden?
Denna händelse med 2 döda och 9 skadade (än så länge) talar om något helt annat.
Jag pratar om massmord genom massskjutning med syfte att döda alla man kommer åt i en skola. Det har bara skett ca 8-10 gånger sen 2018, 1-2 gånger om året. Ungefär 80% av de som låg bakom dessa var transa.
Vi får se nu när personen har gripits om det är så i det här fallet också, statistiken talar iaf för det. Om det inte censureras som tidigare.
ganska säker på att dom inte räknar in självmord eller olyckor. (suicide by cop möjligtvis)
fast då är ju inte dina exempel där gm var trans inte heller riktiga school shootings då de "bara" dödade i snitt 5 pers per dåd. möjligtvis sandy hook och covenant school men där var ju ingen transperson inblandad. utan bara rykten som är debunked.
"According to the National Institute of Justice/The Violence project study, the demographics of shooters were
97.7% male, with an average age of 34.1 years, 52.3% white, 20.9% black, 8.1% Latino, 6.4% Asian, 4.2% Middle Eastern, and 1.8% Native American"
https://nij.ojp.gov/topics/articles/public-mass-shootings-database-amasses-details-half-century-us-mass-shootings#note1 (official website of usa gov.)
så slutsatsen är att vita män i 30årsåldern är den typiska massmördaren.