2025-12-14, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Svårare än så här är det inte. Konservativa män skäms inte ens när de idag ältar att deras roll är provide and protect och därför önskar en kvinna som ger dem barn och tar hand om dem alla + hem och hushåll + helst även har ett eget arbete.

Detta samtidigt som dagens män inte är i närheten av vare sig provide eller protect. Om livet är enklare och behagligare som singel så är det något som är fel med relationen och partnern. Om arbetsbördan är jämnt fördelad och partner normalfungerande så ska man inte behöva uppleva att partnern eller relationen är en belastning.
Ja det är ett jävla gnäll på dagens män alltså (inte en manlig egenskap). Just på kvinnor, när det snarare än de själva som felar. Om vissa specifika kvinnor inte är intresserade av att ha relationer, låt dem vara bara. Precis som att kvinnor låter män som inte vill ha relationer vara.
Citera
2025-12-14, 21:05
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Men om män ska provide and protect så är ju kvinnan en belastning för honom. Varför ska han leva med det? Problemet är er kärringars genomvidriga horattityd. Vem fan är du att provide and protect för? Vad har du gjort för en man någonsin? Inte ett piss förmodligen och ditt ruttna fitthål är sen länge begagnat.

"män spelar datorspel", kan du inte komma med nåt nytt din efterhängsna kärring.

Finns gott om män som inte spelar datorspel

Självklart ska män inte gifta sig eftersom det är en vinstaffär enbart för kvinnor ditt äckliga förblindade egoistluder.

Tänker varken försörja eller betala för dem, kvinnor ska gilla mig ändå. Vi bor inte i mogadisho och kvinnor brukar stoltsera med att de kan.

Du förstod inte posten du läste så vi tar det igen:
- om en man inte erbjuder provide and protect, som så många män ältar är deras roll, vad tar de då med till matbordet?

Faktum är att den normativa svenska kvinnan inte behöver en man som levererar provide and protect då hon i regel har egen inkomst och de allra flesta män i Sverige är totalt oförmögna att skydda sina kvinnor från muslimer och andra hotbilder. Om kvinnan vill vara hemma med barn så är det ytterst få män som klarar av att leverera den grad av provide som behövs. Det innebär att mannen behöver erbjuda något annat - vad?

Min egna perfekte, underbare skärpte man brukar säga att dagens mäns stora problem är att de inte klarar av den rollomställning som dagens moderna tider kräver. Resultatet är att många män ligger flera decennier efter kvinnorna och är oförmögna att ge det kvinnor idag behöver, likväl klarar de ej heller av att ge det kvinnor behövde för 50 år sedan.
Senast redigerad av Lava 2025-12-14 kl. 21:08.
Citera
2025-12-14, 21:16
Medlem
Citat:
Du förstod inte posten du läste så vi tar det igen:
- om en man inte erbjuder provide and protect, som så många män ältar är deras roll, vad tar de då med till matbordet?

Faktum är att den normativa svenska kvinnan inte behöver en man som levererar provide and protect då hon i regel har egen inkomst och de allra flesta män i Sverige är totalt oförmögna att skydda sina kvinnor från muslimer och andra hotbilder. Om kvinnan vill vara hemma med barn så är det ytterst få män som klarar av att leverera den grad av provide som behövs. Det innebär att mannen behöver erbjuda något annat - vad?

Min egna perfekte, underbare skärpte man brukar säga att dagens mäns stora problem är att de inte klarar av den rollomställning som dagens moderna tider kräver. Resultatet är att många män ligger flera decennier efter kvinnorna och är oförmögna att ge det kvinnor idag behöver, likväl klarar de ej heller av att ge det kvinnor behövde för 50 år sedan.
Kvinnor ger inte män nånting annat än ett ruttet stinkhål. "ligger långt efter kvinnan", vad tänker du på då? Antal knullrundor? Femhundra mol spermier svalda? Där ligger män efter ja.
Mannen ska inte ens behöva provide för kvinnor kan ju vara på jobbet och hemma med barn samtidigt.
Citera
2025-12-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesomiw
Ja det är ett jävla gnäll på dagens män alltså (inte en manlig egenskap). Just på kvinnor, när det snarare än de själva som felar. Om vissa specifika kvinnor inte är intresserade av att ha relationer, låt dem vara bara. Precis som att kvinnor låter män som inte vill ha relationer vara.

Ingen tvingar dig att umgås med folk.
Sprid ditt manshat någon annanstans.
Citera
2025-12-14, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Ingen tvingar dig att umgås med folk.
Sprid ditt manshat någon annanstans.
Fick precis veta från en, som som vanligt gissade helt åt helvete fel, hur man tydligen har levt osv osv. Det är inte manshat, men man inser hur gnälliga män har blivit!
Citera
2025-12-14, 21:31
Medlem
Citat:
Fick precis veta från en, som som vanligt gissade helt åt helvete fel, hur man tydligen har levt osv osv. Det är inte manshat, men man inser hur gnälliga män har blivit!

Ditt svar gav oss inget svar.

Hur har du levt?
Hur sa personen att du levt?
Varför bryr du dig ifall någon sprider rykten om dig?
Citera
2025-12-14, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ditt svar gav oss inget svar.

Hur har du levt?
Hur sa personen att du levt?
Varför bryr du dig ifall någon sprider rykten om dig?
Äh, det var väl det vanliga gamla gnället. Och nej jag har INTE levt så. Det är män som har hållit på med nätdejting som får en negativ syn på kvinnor. Jag har inte ens hållit på med sådant, inser ju hur lönlöst det är istället för att prova på det, så nej man behöver inte anklaga mig för att ha levt så . Eller festat massor osv. Jävla tramssnack alltså
Citera
2025-12-14, 21:51
Medlem
Citat:
Äh, det var väl det vanliga gamla gnället. Och nej jag har INTE levt så. Det är män som har hållit på med nätdejting som får en negativ syn på kvinnor. Jag har inte ens hållit på med sådant, inser ju hur lönlöst det är istället för att prova på det, så nej man behöver inte anklaga mig för att ha levt så . Eller festat massor osv. Jävla tramssnack alltså

Sluta bry dig bara. Folk har spritt rykten i alla tider.

Enda anledningen till att man försöker smutskasta en annan människa är för att man ser personen som ett hot.
Sen finns också varianten där män sprider falska rykten i hopp om att få den "speciella tjejen" för sig själv. Han hoppas då skrämma iväg dom andra männen.
Tredje varianten är att vissa män blir arga när man avvisar dom och då vill dom förgöra tjejen som hämnd.

Oavsett, lägg inte energi på andras problem. För det är hos just dom själva som problemet ligger.
Citera
2025-12-14, 21:53
Bannlyst
Citat:
Sluta bry dig bara. Folk har spritt rykten i alla tider.

Enda anledningen till att man försöker smutskasta en annan människa är för att man ser personen som ett hot.
Sen finns också varianten där män sprider falska rykten i hopp om att få den "speciella tjejen" för sig själv. Han hoppas då skrämma iväg dom andra männen.
Tredje varianten är att vissa män blir arga när man avvisar dom och då vill dom förgöra tjejen som hämnd.

Oavsett, lägg inte energi på andras problem. För det är hos just dom själva som problemet ligger.
Har inte lagt någon energi på honom
Citera
2025-12-14, 22:10
Medlem
Citat:
Har inte lagt någon energi på honom

Bra.

Kom ihåg att det finns snubbar som tom ljuger om att dom har erövrat den ”speciella tjejen”.
Jag har dessvärre råkat ut för sådana lögner ett visst antal gånger.
En del av dom försöker intala sig själva om att hon leker svår. Glöm det. Jag vet vad jag vill och vad jag inte vill.

På en före detta arbetsplats var där tom en vadslagning om vem som kunde sätta mig först.
En av dom gick så långt att han drogade mig i ett försök till våldtäkt.
Men han misslyckades tack vare att jag inte är liten hjälplös mini-docka.
Det blev en stökig brottningsmatch med mina lama nerdrogade armar.
Citera
2025-12-14, 22:21
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Kvinnor ger inte män nånting annat än ett ruttet stinkhål. "ligger långt efter kvinnan", vad tänker du på då?

Rollanpassning.
Citera
2025-12-14, 22:27
Medlem
Citat:
Rollanpassning.

Wow, kvinnor är alltså bättre på att vara kvinnor än vad män är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in