2025-12-12, 21:37
Avstängd
Tanachs avatar
Den sionistiska staten Israel måste stängas av – den har fuskat och blivit avslöjad.
Citera
2025-12-12, 21:40
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag tycker det är trevligt att det finns. Själv tittar jag aldrig, men roligt för andra. Det verkar ha blivit någon slags högtid för homosexuella också. Det kan de få ha tycker jag. Ingen bojkott.
Citera
2025-12-12, 21:42
Avstängd
Tanachs avatar
Det handlar inte om en "högtid för homosexuella" – det handlar om att ett apartheidland inte ska normaliseras på scenen. Ingen underhållning väger tyngre än mänskliga rättigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker det är trevligt att det finns. Själv tittar jag aldrig, men roligt för andra. Det verkar ha blivit någon slags högtid för homosexuella också. Det kan de få ha tycker jag. Ingen bojkott.
Citera
2025-12-12, 21:44
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Det handlar inte om en "högtid för homosexuella" – det handlar om att ett apartheidland inte ska normaliseras på scenen. Ingen underhållning väger tyngre än mänskliga* rättigheter.
*läs "icke-judars" rättigheter.
Citera
2025-12-12, 21:45
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ja, precis. Det sägs ofta att saker ska vara opolitiska, men bara tills politiken passar dem som bestämmer. Säger man något som går emot den bilden blir man snabbt stämplad som problematisk.

Det finns tydligt dubbla måttstockar – vissa får göra vad som helst utan kritik, medan andra blir attackerade bara för att de säger ifrån. Det är orättvist och skadar tilliten i samhället.
Men, äsch, så har det alltid varit.
De med vapen bestämmer.
Citera
2025-12-13, 05:09
Avstängd
Nej! Absolut inte! Om det är något land som ska stängas av så är det Tyskland, nazist och utrotninglslandet, det är ett vidrigt land så fort man tänker på det och de kan inte förneka det. Det äckliga SKITEN är Tyskland, de ska BORT.
Tyskland kan aldrig förlåtas eller bli ett normalt land.

Personligen så kommer jag från Israel och tycker att både Vitryssland och Ryssland ska befrias.

Jag personligen älskar Vitryssland, Belarus, wow, det är topp allt, fantastiska cykelstråk och även icehockey, när du vill. Allt känns extrem lyx och utrålar också extrem lyx.

Vitryssland är ett topp 5 world i världen, där man tar tittar på bland annat jämställdhet och löner och även resurseffektivitet över tid. Vitryssland hamnar, som av en slump, i topp 5 inom alla dessa fållor. Det är såå bra! Däremot finns det "sjuka gubbar" som är "magnater på Expressen", dvs mycket mäktiga, som använder Expressens kultursida som sin egen dagbok, och skriker ut konstiga saker om "döda söner" med mera. Detta är galningar som inte har något med Vitryssland eller Ryssland heller för den delen att göra. "Sorgligt att din son dog men det är verkligen inte vårt bekymmer".

Ryssland är också ett fantastiskt land. Tyvärr så har nazisterna från Tyskland och Ukraina förstört mycket av stämningen och allt, så tyvärr. Men man vill ju ha tillbaka Ryssland (utan nazzister från Tyskland/ukarina)
Citera
2025-12-13, 05:48
Avslutad
Sverige bör bojkotta men kommer mest troligt inte följa strömmen av nån märklig anledning.

Dessa bojkottar hittills;
Island
Irland
Spanien
Nederländerna
Slovenien
Citera
2025-12-13, 22:42
Medlem
TheJesuits avatar
Är de någon som skall stängas av så är det Norge! Otroligt låg kvalité på sina bidrag. Österrike är också kass.

Israel brukar däremot hålla en hög nivå, de bör vara kvar.
Citera
2025-12-14, 21:09
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Det finns tydligt dubbla måttstockar – vissa får göra vad som helst utan kritik, medan andra blir attackerade bara för att de säger ifrån. Det är orättvist och skadar tilliten i samhället.
Så har det varit sedan man började tänka självständigt, typ runt 12år eller så.
Hemmet, skolan, kompisar, arbetslivet.

Ibland, eller rättare sagt, väldigt sällan träffar man personer som bryter mönstret.
Nu tillhör jag nog den som levt räkmacka, men jag förstår vad som pågår.

Eurovisionen är, ellr har blivit, en del av detta fenomen...
Röstboskap som inte röstar med hjärtat?

Går det ens att tävla om något så odefinierbart?
Citera
2025-12-14, 21:13
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Israel brukar däremot hålla en hög nivå, de bör vara kvar.
Så, kvalité inom musik är universiell?
Citera
2025-12-14, 21:16
Avstängd
Tanachs avatar
Ja, precis. Systemet vill att vi ska följa utan att tänka själva. Eurovision visar hur mycket politik styr, även när det borde handla om musik. Det blir inte rättvist när röster bara handlar om vem man håller med.Men att våga tänka själv är det enda sättet att slippa bli en del av röstboskapen.

Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Så har det varit sedan man började tänka självständigt, typ runt 12år eller så.
Hemmet, skolan, kompisar, arbetslivet.

Ibland, eller rättare sagt, väldigt sällan träffar man personer som bryter mönstret.
Nu tillhör jag nog den som levt räkmacka, men jag förstår vad som pågår.

Eurovisionen är, ellr har blivit, en del av detta fenomen...
Röstboskap som inte röstar med hjärtat?

Går det ens att tävla om något så odefinierbart?
Citera
2025-12-14, 22:14
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Så, kvalité inom musik är universiell?

Jag hade nog den svenska titeln på tävlingen i huvudet då jag skrev inlägget, alltså schlager-låtar som tävlar. En schlager definieras ju som en låt som blir en hit, som slår, och då kan en sådan låt vara något som är gångbart i hela området i vilken låten tävlar. Mätbart.

Men Eurovision nämner inget om vilken typ av musik det skall vara, här skulle en fuga kunna tävla mot både barnvisor och opera. Då är det omöjligt att mäta kvalité. Vad är bäst, en fågel eller en stolpe av järn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in