2025-12-14, 20:39
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du kan väl åtminstone titta på någon av dessa 700 gäddor innan du uttalar dig vidare.
Varför detta motstånd? Det här är ju vad barnen får se.

Förutom att det i fallet med dumpen inte finns några barn...

Att riktiga barn får kukar skickade till sig är jag emot, sen å andra sidan tycker jag inte att barn ska vara inne på 18+ sidor. Du som är expert, kan du hastigt räkna upp ett par sidor där dumpen plockar upp gäddor? De jag vet hittills är tinder, grindr, chatiw...hur det funkar på kik och snap är jag tydligen för gammal för att fatta.
Citera
2025-12-14, 20:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Dumpen visar bara vilken uppfattning, eller moral om du vill kallade det så, som gäddan har.
Varför har ingen gädda stått upp för sig själv och sina bröder å sagt -Jag knullar vem fan jag vill, jag skiter väl i vad ni på Dumpen tycker! Dra åt helvete mer er moral!
De vet säkert vilken brist på moral de har, men Dumpen lockar fram omoral i onödan för att de tycker att påverkbara MÄN ska straffas, inte bara för deras eventuella aktiva handlingar utan för passiva framlockade handlingar.

Och vi som protesterar tycker detta är onödigt, finns ingen som helst garanti att det skyddar barn, och de som har lyckas avslöja Dumpen kan i ställer fått smak för barn efter Dumpens chattande, och då är det inte så svårt att gå under Dumpens radar, när de vet hur de jobbar.

Och så har man skapat en förövare från en sårbar som förmodligen kunnat hålla sig ifrån detta, om inte någon inblandning från Dumpen hade skett.

Lägger man därtill den skada som självmord och annat tråkigt, så är det inte att ta ansvar att skriva; det borde denne tänkt på innan. Speciellt om det är så att chattandet är det som fått personen att gå över en gräns, om det då är Dumpen som fått denne att inte tänka sig för och därmed bli gränslös.

Och de lärde hävdar att ca 10 % är kvinnor, Dumpen hävdar att dessa inte finns på nätet, tror det är fel men vet inte. Men då märkligt att nästan inget om det skrivs på hemsidan, för behövs detta inte informeras om så att folk kan ha koll även på detta. Men jag tror Dumpen drivs mestadels av feminister och feminister vill ogärna kritisera kvinnor.
Citera
2025-12-14, 20:41
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Nu är det du som faktiskt läser på om just dom två olika typerna, både vad det innebär, och även vilken som bevisligen är farligare på många olika sätt. Det är inget påhitt om du tror det? Det visar snarare att du tycker mer än du vet (vilket är ett problem). Man kan tycka att Dumpen & Co borde vara experter på just det området (egentligen).

Dumpen gör ingen skillnad, de kallas Gäddor hos dem då de inte kan ställa diagnos.

Det är du som ville skilja på hebbo och peddo och jag talade om hur sjukt det är att göra så.
Nu börjar du bli ambivalent igen.....
Citera
2025-12-14, 20:41
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Man får tacka. Det är svårt att få fram att man juridiskt och mänskligt ser konkreta problem med metoderna, men ändå är för syftet. I folkmun är man för eller mot - inget annat. Men nu fungerar det inte riktigt så i praktiken. Med det sagt är det dags att hämta kaffe och fortsätta följa debatten här.

Precis som på ICA behöver vi inte vara svarta eller vita, det går att snatta både injera och fika.
Citera
2025-12-14, 20:44
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De vet säkert vilken brist på moral de har, men Dumpen lockar fram omoral i onödan för att de tycker att påverkbara MÄN ska straffas, inte bara för deras eventuella aktiva handlingar utan för passiva framlockade handlingar.

Och vi som protesterar tycker detta är onödigt, finns ingen som helst garanti att det skyddar barn, och de som har lyckas avslöja Dumpen kan i ställer fått smak för barn efter Dumpens chattande, och då är det inte så svårt att gå under Dumpens radar, när de vet hur de jobbar.

Och så har man skapat en förövare från en sårbar som förmodligen kunnat hålla sig ifrån detta, om inte någon inblandning från Dumpen hade skett.

Lägger man därtill den skada som självmord och annat tråkigt, så är det inte att ta ansvar att skriva; det borde denne tänkt på innan. Speciellt om det är så att chattandet är det som fått personen att gå över en gräns, om det då är Dumpen som fått denne att inte tänka sig för och därmed bli gränslös.

Och de lärde hävdar att ca 10 % är kvinnor, Dumpen hävdar att dessa inte finns på nätet, tror det är fel men vet inte. Men då märkligt att nästan inget om det skrivs på hemsidan, för behövs detta inte informeras om så att folk kan ha koll även på detta. Men jag tror Dumpen drivs mestadels av feminister och feminister vill ogärna kritisera kvinnor.

Ungefär som trafikverket gör med sina dubbelfiliga nyasfalterade vägar som lockar till över 250 km/h.
Citera
2025-12-14, 20:48
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Dumpen gör ingen skillnad, de kallas Gäddor hos dem då de inte kan ställa diagnos.

Det är du som ville skilja på hebbo och peddo och jag talade om hur sjukt det är att göra så.
Nu börjar du bli ambivalent igen.....

Poängen med det är. När man diskuterar detta i sin helhet så måste man ta hänsyn till allt. Inklusive att vissa män är högst sannolikt betydligt farligare och mer sannolik att begå/begått handlingar i verkligheten. Vilket man kan få en känsla för genom att försöka ringa in om det är en pedofil eller hebefil.

Att rationalisera som Dumpen gör på relativt kort tid -> hänga ut.

Det är inte optimalt på något sätt eller vis. Enda syftet med det är kvantitet istället för kvalitet på "jobbet" Dumpen gör.
Citera
2025-12-14, 20:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Förutom att det i fallet med dumpen inte finns några barn...

Att riktiga barn får kukar skickade till sig är jag emot, sen å andra sidan tycker jag inte att barn ska vara inne på 18+ sidor. Du som är expert, kan du hastigt räkna upp ett par sidor där dumpen plockar upp gäddor? De jag vet hittills är tinder, grindr, chatiw...hur det funkar på kik och snap är jag tydligen för gammal för att fatta.
Tur att det inte var några riktiga barn vilket gäddan trodde och skickade glatt kukbilder och runkvideos.
Tog sig därefter till en plats för att möta barnet. Helt sjukt. En gädda hade förberett och bäddat i bagageutrymmet. Men han kanske bara ville ha en kopp kaffe...
Citera
2025-12-14, 20:50
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Du kan väl åtminstone titta på någon av dessa 700 gäddor innan du uttalar dig vidare.
Varför detta motstånd? Det här är ju vad barnen får se.

Citat:
Inser du hur sjukt det är att tänka:
Pedofiler vill knulla yngre barn än vad hebefilerna vill så därför ska vi skilja på den för pedofilerna är värre.

Lite som att Marie Antoinette skilde på bröd och kakor faktiskt.

Problemet i hela den här tråden är att de som försvarar dumpen och deras metoder, ni två bland annat, generellt gör det utan hänsyn till de negativa konsekvenser metoderna otvivelaktigt har. Om ni hade erkänt problematiken och varit villiga att resonera kring den objektivt så hade ni fått helt andra svar, ni hade rent av kanske kunnat lära någon något eller övertyga. Tyvärr är det i stort sett alltid så att när någon på dumpens sida skriver något så blir det bara; vi tycker inte att folk ska knulla barn och alla som säger emot tycker att man ska det.

Motbevisa mig mycket gärna med att hitta några inlägg där folk tycker att man ska knulla barn, det är inte det tråden handlar om och heller inte något som någon verkar argumentera för att man ska göra. Det är inte frågan.
Citera
2025-12-14, 20:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ungefär som trafikverket gör med sina dubbelfiliga nyasfalterade vägar som lockar till över 250 km/h.
Om det händer något så är det trafikverkets fel.
Citera
2025-12-14, 20:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Trafikverket (eller vägverket) och kommuner sätter upp vägbulor som slår sönder våra bilar för att vi ska sänka farten. De sätter också upp fartkameror (inte för att hänga ut) och hastighetsskyltar med jämna mellanrum speciellt inför svåra passager.

Polis ställer sig ofta där det körs fort, men de åker inte bakom två meter och pressar upp farten.
Citera
2025-12-14, 20:52
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Tur att det inte var några riktiga barn vilket gäddan trodde och skickade glatt kukbilder och runkvideos.
Tog sig därefter till en plats för att möta barnet. Helt sjukt. En gädda hade förberett och bäddat i bagageutrymmet. Men han kanske bara ville ha en kopp kaffe...

JA, det är helt sjukt, det är dock inte en intressant fråga att debattera om det är sjukt eller inte, i vart fall inte i den här tråden.
Citera
2025-12-14, 20:52
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:

Det är faktiskt sjukt på riktigt. Jag är inte insatt i "typisk" gädda på något vis, men rimligen bör det vara ett ganska stort spann på hur dom är, om man uttrycker sig så.

Den du berättar om där bör falla i ett fack som (förhoppningsvis) inte merparten är i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in