2025-12-14, 14:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSmurfan
Så då ljög han IGEN alltså? För i en intervju den 3 december sa han följande till Aftonbladet:

”Hur menar du med att de har tagit din frihet ifrån dig?

– Åklagaren pratar om att jag har varit rörlig. Det stämmer inte. I tio månader kunde jag inte lämna Östergötland. Jag var tvungen att ansöka om att lämna Östergötland om jag behövde göra det. Det här medföljde ju till att jag inte kunde träffa mina vänner runt om i Sverige. Jag har inte kunnat gå på bröllop, jag har inte kunnat gå på dop. Jag har missat extremt mycket.”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OkbRyO/aklagaren-yrkar-pa-fangelse-for-chrippa?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Citat:
Ursprungligen postat av banal
crirstopher alternerar mellan att grina, ljuga, förneka och förmildra så fort chans ges. Som Bo-Göran sa i del 1: han saknar trovärdighet.
Han ljuger ju inte - han talar i imperfekt och den begränsning han tar upp hade han ju ganska länge.
Citera
2025-12-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Jag förstår att han drog, haha! Att han orkat med henne den tiden han gjorde är berömvärt bara det.

Hon ville ju byta men fick inte, måste vara ganska ovanligt att advokaten väljer att gå under sista dagen av rättegången och inte ens meddela rätten då måste ju något hänt.
Citera
2025-12-14, 14:54
Medlem
Kräftan kommer få 3 år i tingsrätten med omgående inställan. Sedan kommer han pverklaga då kommer dom ta 2025 i samma del och då kommer straffet öka på till 4 år för kräftan.
Fru kräfta kommer få påbackning med 6-12 månader till med 2025…

Sedan nej det blir inte fotboja för kräftan han kommer få sitta 2/3 av straffet om han sköter sig.

Sen beror det på om svärfar kräfta är inblandad så kommer han bli dömd.

Pappa kräfta kommer även få ökning med 6-12 månader för 2025.

Sen såg jag nu fru och herr kräfta hos Cluee alltså snacka så låg självinsikt dom kan ge
Citera
2025-12-14, 15:04
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Klart han inte har, han har inga vänner, han har inga inbjudningar till nåt

Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Men han KUNDE ansöka om tillstånd. Vilket han uppenbarligen inte gjort eller fått avslag.
Du får det att låta som att han fick/får åka hur han ville, när han ville.
Citera
2025-12-14, 16:01
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Kräftan kommer få 3 år i tingsrätten med omgående inställan. Sedan kommer han pverklaga då kommer dom ta 2025 i samma del och då kommer straffet öka på till 4 år för kräftan.
Fru kräfta kommer få påbackning med 6-12 månader till med 2025…

Sedan nej det blir inte fotboja för kräftan han kommer få sitta 2/3 av straffet om han sköter sig.

Sen beror det på om svärfar kräfta är inblandad så kommer han bli dömd.

Pappa kräfta kommer även få ökning med 6-12 månader för 2025.

Sen såg jag nu fru och herr kräfta hos Cluee alltså snacka så låg självinsikt dom kan ge

2025s brottslighet måste gå igenom tingsrätten först. Så HR kan inte döma av det under denna överklagan.
Egentligen klantigt att inte samla ihop allt och kört det på en gång, ingen hade lidit om det tog ett par extra veckor innan åklagaren väckte åtal.
Citera
2025-12-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
2025s brottslighet måste gå igenom tingsrätten först. Så HR kan inte döma av det under denna överklagan.
Egentligen klantigt att inte samla ihop allt och kört det på en gång, ingen hade lidit om det tog ett par extra veckor innan åklagaren väckte åtal.

De kanske tar tingsrätten först och sen HvR med alltihop?
Citera
2025-12-14, 17:20
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
De kanske tar tingsrätten först och sen HvR med alltihop?

Har han ställt till det så mycket då under 2025? Kan ju bli så att åklagaren ger åtalsunderlåtelse om TR ger tillräckligt högt straff för det som redan körts av nu.
Den som lever får se.
Citera
2025-12-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
Jag tror precis som du. Några månader på en klass 3 och sedan fotboja. Ickefrihetsberövande påföljd för damerna.

Spot on på den analysen.
Folk som yrar om flera års fängelse är bara verklighetsfrånvända.
Citera
2025-12-14, 17:44
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det var först kommunarrest, den utvidgades sedan till länsarrest. Det var i samband med det som de gjorde några kortare resor. Likaså har ändrades anmälningsplikten till bara en gång i veckan från tidigare två.

Jag säger som Bo-Göran: crirstopher är inte trovärdig.

crirstopher trodde ju också att han hade näringsförbud, men det stämde ju inte heller.

Vilken jäkla stolle den där Bosse är, ger inte mycket för det han säger förutom just det han sa om att Kräftan inte är trovärdig. Där slog han huvudet på den berömda spiken.
Citera
2025-12-14, 18:19
Medlem
Foliehattarna gör som tror på månader måste nog vakna upp . Ni som jämför med allra där är det inte skattepengar vilket är ”grövre” i straffskalan därav han kommer få 3 år sen kommer 2025 adderas på det straffet och idioten har fortsatt .

Sen det viktigaste som borde kommit med i Bosse kir är ju han borde tagit med från rättegången och där sekensen där kräftan ber far kräfta kasta en kopp på anjo.

Att det får så lite utrymme är konstigt för det som man tänker då som vanlig tänkande individ är .

-är pappan medberoende så pass han gör allt för sin älsklingspojk (ja Jacke betyder inget det ser man i fup)
-vet kräftan om far kräfta sitter på ett aggressivt humör ? Har han spöat frun dåravvhon är ettt offer även hur Jocke blivit behandlad är det far kräfta som tvingat frun stöta bort och psykiskt misshandla Jocke ?

Det borde han belyst och ställt dom frågorna utifrån den sekvensen .

Sen är kräftan är slut i huvudet det vet alla normala
Citera
2025-12-14, 19:42
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hon ville ju byta men fick inte, måste vara ganska ovanligt att advokaten väljer att gå under sista dagen av rättegången och inte ens meddela rätten då måste ju något hänt.

Ja det var någon som sa att hon hade ryckt ihop med sin advokat och ville sedan byta, men om det stämmer vet jag inte. Men skulle ju inte bli förvånad..
Citera
2025-12-14, 21:10
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Kräftan kan absolut inte slåss. Han är en posör, han har noll koll. Att testonerverna tar över och han ger Hinken en omgång är väl enbart förväntat

Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Foliehattarna gör som tror på månader måste nog vakna upp . Ni som jämför med allra där är det inte skattepengar vilket är ”grövre” i straffskalan därav han kommer få 3 år sen kommer 2025 adderas på det straffet och idioten har fortsatt .

Sen det viktigaste som borde kommit med i Bosse kir är ju han borde tagit med från rättegången och där sekensen där kräftan ber far kräfta kasta en kopp på anjo.

Att det får så lite utrymme är konstigt för det som man tänker då som vanlig tänkande individ är .

-är pappan medberoende så pass han gör allt för sin älsklingspojk (ja Jacke betyder inget det ser man i fup)
-vet kräftan om far kräfta sitter på ett aggressivt humör ? Har han spöat frun dåravvhon är ettt offer även hur Jocke blivit behandlad är det far kräfta som tvingat frun stöta bort och psykiskt misshandla Jocke ?

Det borde han belyst och ställt dom frågorna utifrån den sekvensen .

Sen är kräftan är slut i huvudet det vet alla normala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in