Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
jag fattar inte hur detta är möjligt - jag duschade 2 timmar sedan, eller lite mindre t.om, och nu känner jag att det luktar illa igen?! jag kan fatta om man går 2-3 dagar utan att tvätta sig men vafan är problemet?

ja jag har vanlig förhud så jag är inte omskuren om någon skulle tro det. vad är problemet?

Sluta runka, smörj med olivolja varje dag,
Det försvinner efter några dagar men kommer tillbaka om du runkar!

Tvätta sen bara med vatten,
Citera
2025-12-14, 14:51
Medlem
Citat:
jag fattar inte hur detta är möjligt - jag duschade 2 timmar sedan, eller lite mindre t.om, och nu känner jag att det luktar illa igen?! jag kan fatta om man går 2-3 dagar utan att tvätta sig men vafan är problemet?

ja jag har vanlig förhud så jag är inte omskuren om någon skulle tro det. vad är problemet?

När började problemet? Nånting förändrades just då.
Citera
2025-12-14, 15:14
Medlem
Inte normalt, du har nån infektion.
Citera
2025-12-14, 16:03
Medlem
BalduinGrollers avatar
Isopropanol dödar det mesta.
Citera
2025-12-14, 16:05
Medlem
Byt tvål, köp inte sån där värdelös skonsam flytande tvål.
Citera
2025-12-14, 16:34
Avstängd
Snusfris avatar
Hur luktar du i övrigt? Låter som svamp men kan ju bero på kost. Motionerar du? Är du fet?
Citera
2025-12-14, 16:45
Medlem
TheRubixCubes avatar
Kan vara något så enkelt som att du behöver smörja ollonet efter rengöring, t.ex. olivolja är bra.
Citera
2025-12-14, 17:19
Avstängd
Tanachs avatar
Ett tips är att använda äppelcidervinäger på pungen dagligen efter dusch. Det hjälper mot mögel och bakterier och borde förbättra situationen.

Citat:

Citera
2025-12-14, 17:23
Medlem
Silltunnas avatar
Många dåliga tips här i tråden.
Den här kommer dock lösa dina problem:

https://www.apotea.se/ellen-prebiotic-deo-spray-100-ml?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=% 5BPB%5D%20%5BGSC%5D%20%5BSupplier%5D%20-%20Remaining&utm_term=Supplier%20-%20Ellen&gad_source=1&gad_campaignid=1671104870&gb raid=0AAAAAD_A1WRnoJ7l5eN7lWTZM15kNbwCG&gclid=CjwK CAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5RBBfkD9Riqc5ZgyinaI90UAV5ig_p ZvYxv6UOpIFcQJou2fNxRhpBoCNVkQAvD_BwE
Citera
2025-12-14, 17:36
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Om din kuk luktar illa två timmar efter dusch tycker jag du först ska testa egenvård - Smörj in kuken och pungen noggrant med koncentrerad tea tree-olja! Kommer döda svamp du troligen bär på! Om inte det fungerar så boka tid hos HC! Du får säkert en tid om ett halvår när kuken ramlat av!

Denna tråden och ts blir nominerad till årets luktsnopp! God jul!
Citera
2025-12-14, 17:44
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
nej, har inte legat på 8 år
Den kanske håller på att ruttna då. Förtvina.

Nej, du ska inte kunna "känna att det luktar" när du är nyduschad. Då hade ju hela samhället luktat kuk.
Citera
2025-12-14, 19:06
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Den kanske håller på att ruttna då. Förtvina.

Nej, du ska inte kunna "känna att det luktar" när du är nyduschad. Då hade ju hela samhället luktat kuk.

Ja, t.o.m. tjejerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in