2025-12-13, 23:09
Medlem
Lao Tzus avatar
Riskerar det att komma en EU ban så småningom tror ni?

Citat:
The controversial online forum 4chan risks being blocked in the UK after refusing to pay a fine from Ofcom for breaking rules set by the Online Safety Act.

https://www.independent.co.uk/tech/4chan-ban-uk-fine-online-safety-act-b2845043.html
Citera
2025-12-13, 23:14
Medlem
ILoveKnarks avatar
Allt lutar åt detta håll. Mer kontroll. Sidor som inte tar ID verkar inte få finnas i framtiden.

Detta innebär alltså att man med brittisk ISP inte kan nå 4chan.org. Fritt land ja...
Citera
2025-12-13, 23:23
Medlem
kalkryggars avatar
Folket röstar ju på de politikerna så de vill väl ha detta får man anta.
Citera
2025-12-14, 13:50
Medlem
HipToBeSquares avatar
Goda nyheter, dvs att europas regeringar kommer ut som officiellt som totalitära diktaturer. Samtidigt så tvingar detta europas folk att lära sig att komma runt dessa restriktioner.
Citera
2025-12-14, 15:43
Medlem
Tomtekukars avatar
Europa har inte “blivit” totalitärt – det har bara slutat låtsas. Massövervakning, åsiktslagar, plattformsrensning och kollektiv bestraffning via ISP:er har pågått i åratal, nu sker det öppet. Det är ärligare så. När masken faller tvingas folk antingen acceptera lydnad eller lära sig kringgå systemet. Frihet har aldrig delats ut uppifrån – den tas tillbaka nedifrån.
Citera
2025-12-14, 17:41
Medlem
HBTKuks avatar
Vad fan pågår i UK? De siktar på att bli världens tuffaste kontroll- och överförmyndarstat.
Citera
2025-12-14, 21:04
Medlem
ILoveKnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Vad fan pågår i UK? De siktar på att bli världens tuffaste kontroll- och överförmyndarstat.
Oroar mig att det färgar sig på Europa. Verkar som EU har liknande riktning när det handlar om internet.
Man vill identifiera folk på webbplatser för att vara säker på vilket konto som tillhör vem.
Allt i sken av att skydda barnen. Är EU demokratiskt borde vi kunna stoppa denna utveckling men jag tror inte EU är demokratiskt dessvärre.
Citera
2025-12-15, 09:51
Moderator
Ruskigbusss avatar
Rubrik förtydligas - var "4chan bannas i UK (Independent)"
/Mod
Citera
2025-12-15, 18:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveKnark
Oroar mig att det färgar sig på Europa. Verkar som EU har liknande riktning när det handlar om internet.
Man vill identifiera folk på webbplatser för att vara säker på vilket konto som tillhör vem.
Allt i sken av att skydda barnen. Är EU demokratiskt borde vi kunna stoppa denna utveckling men jag tror inte EU är demokratiskt dessvärre.

Dom hämtar inspiration från kina, staten ser allt och blir du utelåst där så hamnar du på gatan rätt snabbt. Allt detta handlar bara om kontroll inget annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in