2025-12-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det spelar ingen roll om ett beteende beror på behov av uppmärksamhet eller en hjärnskada, det bästa är att inte förvärra symptomen genom att belöna det dåliga med uppmärksamhet. Vänta tills det kommer något vettigt och belöna det med några vänliga ord. Negligera det barnsliga så tynar det ut så småningom.

Detta borde du ge till mamman. Hon har ju inte uppfostrat något barn som är normalt fungerande. Tur för att Joakim att komma därifrån.
Citera
2025-12-14, 16:38
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vad triggade igång Chrippas hjärnskada då, som hade en så fantastisk uppväxt med den fullt friska och nyktra mamman?

Att mamman skaffade barn med den figuren som är Chrippas far säger väl allt om hur den mamman är funtad. Men de kanske är som gjorda för varann och på samma nivå mentalt? Då förstår jag att barnuppfostran inte var deras grej. Om man har så extremt dåligt omdöme så förstår jag också att man inte klarar av att ta hand om barn heller, speciellt inte med ett missbruk ovanpå det dessutom.
Fram med bevisen på att mamman hade ett missbruk när Jocke var liten
Citera
2025-12-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Snälla sluta ljuga. Det är bevisat att du har fel.
Bevisen finns i Jockes egna papper som Jocke själv delat.
Jag vet inte om du trollar, om du inte kan skilja på din fantasi och verklighet, eller vad som är fel på dig. Eftersom du fortsätter hävda saker trots att det är bevisat att du har fel.
Du är ett ganska typiskt Jocke fan mentalt.

I din fantasi är hans mor en fantastisk mor. Tror du på det själv eller?
Citera
2025-12-14, 16:40
Medlem
Citat:
Fram med bevisen på att mamman hade ett missbruk när Jocke var liten

Fosterföräldrarna märkte att hon var hög, det har dom själva berättat. Att hon skulle ha blivit knarkare långt efter pga en olycka är en efterhandskonstruktion. Kolla på henne för fan.
Citera
2025-12-14, 16:41
Medlem
Citat:
Det finns en diagnos där barnet blir avundsjuk på att bebisarna får föräldrarnas uppmärksamhet, och därför börjar äldre barnet bete sig som en bebis, med napp och liknande .
Denna diagnos nämndes t.o.m i Jockes papper hos psyk.
Det ihop med Jockes andra problem pga hans andra diagnoser så blev det såklart mycket för Jocke känslomässigt, och svårt för mamman att hantera.
Det är regression. Väldigt många barn går ner i ålder och mognad när de får syskon. Finns det dessutom autism i grunden så kan det bli extremt. När det sedan uppstod fara för syskonens liv och hälsa på grund av Jockis ilska så fanns det inte inget val. Han hamnade först på psyk och sedan fosterhem.
Citera
2025-12-14, 16:42
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
I din fantasi är hans mor en fantastisk mor. Tror du på det själv eller?
Vart har jag skrivit att Jockes mamma var en perfekt och felfri mamma?
Varför ljuger du och ignorerar/förnekar det som står i Jockes soc papper?
Citera
2025-12-14, 16:44
Medlem
Citat:

Så vad anser du då? Att hon var "helt okej" ?
Citera
2025-12-14, 16:47
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är regression. Väldigt många barn går ner i ålder och mognad när de får syskon. Finns det dessutom autism i grunden så kan det bli extremt. När det sedan uppstod fara för syskonens liv och hälsa på grund av Jockis ilska så fanns det inte inget val. Han hamnade först på psyk och sedan fosterhem.
Precis, om man läser Jockes journaler är det väldigt uppenbart att han gick i regression när minsta barnen kom.
Sånt är jobbigt för ett vanligt barn, för ett barn med autism blir det extra jobbigt.
Jag tror att fosterhemmet var det bästa för Jocke eftersom de kunde hantera hans beteende bättre än mamman.
Jag förstår inte folk som förespråkar att mamman skulle haft kvar Jocke i ett hem där mamman inte klarade av att hantera hans utbrott.
Citera
2025-12-14, 16:47
Medlem
Citat:
Nej, som tur är inte! Dudå?
Men ändå verkar du veta allt😉
Citera
2025-12-14, 16:48
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Så vad anser du då? Att hon var "helt okej" ?
Inte fokusförflytta nu.
Du påstod något, och mina frågor var
Varför ljuger du och ignorerar/förnekar det som står i Jockes soc papper?
Citera
2025-12-14, 16:48
Medlem
Det skrivs mycket om hur Jockiboi sög på napp och åt med fingrarna när han kom till fosterhemmet. Det är inte en helt ovanlig reaktion när man får syskon. Man ser hur bebisen får föräldrarnas uppmärksamhet och försöker konkurrera genom att själv bli en bebis.

https://familjen.trygghansa.se/barns-utveckling/mognad-och-larande/stor-blir-liten-igen-regression

Citat:
Att barn går tillbaka i utvecklingen är ett vanligt fenomen. Speciellt när ett barn får syskon är det mycket vanligt att det större barnet börjar härma - krypa, prata bebisspråk, vilja ha napp, blöja, välling eller bli buren mer än vanligt.
Citera
2025-12-14, 16:50
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Fosterföräldrarna märkte att hon var hög, det har dom själva berättat. Att hon skulle ha blivit knarkare långt efter pga en olycka är en efterhandskonstruktion. Kolla på henne för fan.
Varför försökte fosterföräldrarna få Jocke att åka hem till sin mamma om de trodde hon missbrukade?
Eftersom i Jockes journaler är fosterfamiljen väldigt motiverad att Jocke skall flytta hem igen såfort som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in