Citat:
Ursprungligen postat av
Svemmpa
Med deca ökar risken för proggyno och DHT skulle evt. minska risken för det. Om du sänker DHT med finasterid ökar risken för både östro och progesteronberoende gyno. Har för mig att DHT kräm används som behandling av gyno så gissar att det är viktigt.
500 mg äkta testo är mastigt för en första kur enligt mig men det är ju omtvistat.
Kör på deca om du vill och det är egentligen en mild substans som även bygger bra. Själv föredrar jag NPP då deca har en enorm ester som både tar tid att bygga upp nivåer för och även sitter kvar länge efter kur.
Varför inte 300mg testo med liknande dos deca så får du inte lika högt DHT som i din förra kur?
Rekommenderar att du forskar lite kring finasterid då det säkert finns mer information där ute!
Vad jag läst och uppfattat så säger många att tumregeln med deca / testo är att man kör dubbla dosen testo.
Jag tänkte först 250/300mg deca i veckan och lika mycket testo men jag är rädd för att få "decadick" , det kanske räcker med 300mg testo för att kontra detta? Jag tycker att det är svårt att hitta en rimlig "ratio", även om jag förstår att allt är indivudellt.
Tillägg, förra kuren körde jag inte HCG och hörde om att det kan hjälpa att hindra att pungkulorna krymper som det gjorde för mig sist, hur mycket hcg bör man ta och hur ofta och ska man göra det innan kuren, under kuren och efter kuren?
Mitt upplägg nu kommer ske i 20 veckor.
Vecka 1-16
500mg testo c / uppdelat på 2 stick i veckan
300mg deca / uppdelat på ett / två stick i veckan
Vecka 16-20
500mg testo c / uppdelat på 2 stick i veckan
Vecka 20-22
Ingenting i väntan på all testo i systemet börjar går ut
Vecka 22-24
Nolvadex 40mg / dag
Vecka 24-26
Nolvadex 20mg / dag