2025-12-14, 13:42
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
och publiceringarna gör så att föräldrar får reda på om ens granne vill knulla barn.

Få vetskap om barnknullare eller inte, är exakt vad det handlar om.

Visst tycker vissa att det är "underhållning" att se på publiceringen men vissa anser ju även att Stefan & Krister är underhållning.

Återigen, (börjar tappa hoppet om dig), "vill knulla barn" - enligt vem då?

"Öhh, aaa, han skrev så i chatten!!!"

Det fungerar inte riktigt så.

"Han kom för att träffas!!!!"

Och det bevisar vad? Ingenting.

Tror du aldrig kommer förstå problematiken - alls.
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-14 kl. 13:44.
Citera
2025-12-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Jag roade mig lite med att kolla hur AI robotarna bedömer sannolikhet till sex, vid möten som liknar det som Dumpen sätter upp.

Frågan är: "Om två personer som chattar om sexuella fantasier online, har aldrig sett en bild på varandra, bara textat, en partner påstår sig vara 14 år. De stämmer träff i verkliga livet. Den ena partnern är extremt ful och oattraktiv och den andra partnern visar sig vara underårig. Hur stor sannolikhet är det att detta leder till sex?"

DeepSeek: väldigt låg, kanske 1-5%

Gemini: Sannolikheten för att detta specifika scenario leder till sexuell aktivitet är extremt låg. Extremt låg kan definieras som 0,1%

Så av de 700 uthängningar som Dumpen har gjort är det ca 1,3% som skulle ha varit en fara för ett riktigt barn att råka ut för sex. Dvs Dumpen har räddat kring 9 fejkade barn som inte finns från att ha sex.

691 uthängningar är felaktiga. De skulle bara ha lett till en fika och bye bye, vi ses aldrig mer.

1. Gäddan har ju oftast skickat bild, så du har beräknat utifrån felaktiga förutsättningar.
2. Gäddans beteende i chatten innan mötet är skadligt och kriminaliserat (sexuellt ofredande av barn). Det räcker som skäl för åtgärd (t ex exponering).
Citera
2025-12-14, 14:36
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
1. Gäddan har ju oftast skickat bild, så du har beräknat utifrån felaktiga förutsättningar.
2. Gäddans beteende i chatten innan mötet är skadligt och kriminaliserat (sexuellt ofredande av barn). Det räcker som skäl för åtgärd (t ex exponering).

Förutom att det inte finns några barn, då går det inte applicera.

Har inte satt mig in i kommande lag, om det räcker då med att tro att det är ett barn - det skulle förändra just det argumentet.
Citera
2025-12-14, 14:44
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69

Vad ska bevisas???
Dumpen har inte påstått att gäddan gjort något brottsligt, de har påstått att gäddan har kommit till platsen för att begå brott om barnet hade varit riktigt.

Är man läskunnig så går det att läsa i loggarna vad gäddan vill göra, en spade är oftast en spade, Ockhams rakkniv mm.
Det är ganska långsökt att utgå från att de vill ta en fika när de skickat kukbilder, men du har tydligen den uppfattningen.

Klart att jag fattar att gäddans omgivning lider men skillnaden mellan dig och mig är att jag anser att det är gäddans fel, inte Dumpens.
Citera
2025-12-14, 14:55
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:

Jag tror det handlar om IQ, kognitiv förmåga att tänka självständigt. Exempel.

I en sexchat skrivs det fantasier om sex, och träffas irl och det kommer resultera i:

A: Detta kommer alltid bli en riktig våldtäkt
Motsvarande matematisk logik: 1 + 1 = 2 , ungefär IQ 75 - 100 klarar det, 34% av befolkningen

B: Detta var fantasier och nyfikenhet har inget med en verklig händelse att göra:
Motsvarande matematisk logik: 3 - 3 / 1/3 + 3 = -3 ungefär IQ över 100 klarar det , 50% av befolkningen

Den del av befolkningen som tror att Dumpens metoder fungerar har en IQ som ligger under medel. Inget fel på det, men man måste vara medveten om att det är svårt för vissa att se flera avancerade samband, för att förstå att en upprörande fantasi inte är samma sak som verklighet.
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-14 kl. 15:05.
Citera
2025-12-14, 14:58
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Vad ska bevisas???
Dumpen har inte påstått att gäddan gjort något brottsligt, de har påstått att gäddan har kommit till platsen för att begå brott om barnet hade varit riktigt.

Är man läskunnig så går det att läsa i loggarna vad gäddan vill göra, en spade är oftast en spade, Ockhams rakkniv mm.
Det är ganska långsökt att utgå från att de vill ta en fika när de skickat kukbilder, men du har tydligen den uppfattningen.

Klart att jag fattar att gäddans omgivning lider men skillnaden mellan dig och mig är att jag anser att det är gäddans fel, inte Dumpens.

Är du helt seriös nu? Vad skall bevisas?

"och publiceringarna gör så att föräldrar får reda på om ens granne vill knulla barn."

Det behöver bevisas. Visserligen spelar det mindre roll i förtal, då förtal inte är sant eller falskt.
Men blir något bättre om det ivarjefall går påvisa att det är sant.

Samt, "...platsen för att begå brott om barnet hade varit riktigt." - det är fullständigt omöjligt att ens komma i närheten av bevisa det.
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-14 kl. 15:01.
Citera
2025-12-14, 15:13
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator

Jag förstår att det kan vara svårt att förstå. En upprörande fantasi online är inte samma sak som något som ska hända i verkligheten, eller kommer bli verklighet. Dessa fantasi-chattar har ingen enkel logik som 1 + 1 = 2. Det är en extremt komplicerad ekvation, men en mängd faktorer du inte kan se i dumpens uthängning som ska vägas in, för att bedöma om det blir verklighet.
Citera
2025-12-14, 15:29
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Jag förstår att det kan vara svårt att förstå. En upprörande fantasi online är inte samma sak som något som ska hända i verkligheten, eller kommer bli verklighet. Dessa fantasi-chattar har ingen enkel logik som 1 + 1 = 2. Det är en extremt komplicerad ekvation, men en mängd faktorer du inte kan se i dumpens uthängning som ska vägas in, för att bedöma om det blir verklighet.

Karlsloken skulle inte skickat bild på sin intorkade lilla sparris från början till barn. Inte heller chattat alls med barn så hade han sluppit uthängningen.
Senast redigerad av argaangelica 2025-12-14 kl. 15:36.
Citera
2025-12-14, 15:31
Medlem
FiskarStinas avatar
Citat:

1. Gädda tar kontakt med barn
2. Gädda skickar kukbilder och berättar hur han vill använda den på barnet
3. Gädda bokar träff med barnet
4. Gädda kommer till avtalad plats på avtalad tid för att träffa barnet
Japp, extremt komplicerad ekvation!
Citera
2025-12-14, 15:35
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarStina
1. Gädda tar kontakt med barn
2. Gädda skickar kukbilder och berättar hur han vill använda den på barnet
3. Gädda bokar träff med barnet
4. Gädda kommer till avtalad plats på avtalad tid för att träffa barnet
Japp, extremt komplicerad ekvation!

Säger inte emot dig. Men det handlar om bevisa saker. Ni agerar och resonerar i vrede snarare än juridiskt. Känslor kommer aldrig vinna i en domstol.

1) Inte alltid
2) Svårt att säga emot (dock finns inte barnet)
3) Inte alltid vad jag sett - där pushar fiskarna
4) Barnet finns inte (igen)

Alltså ingen rättslig tyngd överhuvudtaget. Gissningsvis är det ungefär detta som korrigeras i lagen som väntas - har inte läst mig in på den, men känns rimligt.
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-14 kl. 15:38.
Citera
2025-12-14, 15:38
Medlem
tens avatar
Citat:
Är du helt seriös nu? Vad skall bevisas?

"och publiceringarna gör så att föräldrar får reda på om ens granne vill knulla barn."

Det behöver bevisas. Visserligen spelar det mindre roll i förtal, då förtal inte är sant eller falskt.
Men blir något bättre om det ivarjefall går påvisa att det är sant.

Samt, "...platsen för att begå brott om barnet hade varit riktigt." - det är fullständigt omöjligt att ens komma i närheten av bevisa det.

Läs Fiskarstinas inlägg, hon har t o m delat upp det i stycken så alla ska kunna förstå.
Att argumentera med dig är svårt, lite som att spela schack med en duva....
Citera
2025-12-14, 15:39
Medlem
FiskarStinas avatar
Citat:
Säger inte emot dig. Men det handlar om bevisa saker.

1) Inte alltid

Men det förklarade jag ju för dig igår.
Vi låter alltid gäddan ta första kontakten med ett undantag: om gäddan har kommit in till oss via tips från riktiga barn/vårdnadshavare/annan vuxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in