Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-13, 23:55
Medlem
Sara, 17, blev utfryst på elitskolan: ”Grät varje dag”

Rekordskadestånd för Campus Manilla efter mobbning av annan elev.

Campus Manilla har kunglig glans – men Sara, 17, behandlades inte som någon prinsessa.

Hon blev utstött och utfryst.

– Lärarna lade dessutom allt på mig, säger hon.

Campus Manilla har ålagts att betala ett rekordhögt skadestånd på 180 000 kronor till en elev som systematiskt utsatts för mobbning utan adekvat hantering från skolans sida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OknAQk/mobbad-pa-campus-manilla-lararna-lade-allt-pa-mig
Citera
2025-12-14, 00:21
Medlem
Onanikrems avatar
Väl så det fungerar på våra fina skolor. Jag gick på en ful skola (vanlig normal) Ingen jävel brydde sig tills jag grovt misshandlade ledaren för skiten. Sedan fick jag vara ifred, men fortfarande utfryst. På den tiden slogs man man mot man och jag utmanade honom, han kunde inte neka utan att förlora ansiktet. Efter händelsen tog tom. lärarna avstånd från mig men jag gick ut med godkänna betyg i allt.
Citera
2025-12-14, 00:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Sara, 17, blev utfryst på elitskolan: ”Grät varje dag”

Rekordskadestånd för Campus Manilla efter mobbning av annan elev.

Campus Manilla har kunglig glans – men Sara, 17, behandlades inte som någon prinsessa.

Hon blev utstött och utfryst.

– Lärarna lade dessutom allt på mig, säger hon.

Campus Manilla har ålagts att betala ett rekordhögt skadestånd på 180 000 kronor till en elev som systematiskt utsatts för mobbning utan adekvat hantering från skolans sida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OknAQk/mobbad-pa-campus-manilla-lararna-lade-allt-pa-mig

Samma skit som händer på Lundsbergs internatskola med misshandel, mobbing och annan skit! https://www.domstol.se/nyheter/2025/12/fyra-elever-doms-for-misshandel-pa-lundsbergs-internatskola/
Citera
2025-12-14, 09:05
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Finns mycket pengar att hämta i det här med att vara kränkt, vad som förr var ett "ret" är numera en industri!
Citera
2025-12-14, 09:10
Medlem
Sun Rulers avatar
Oj, vad många som hade kunnat håva in skadestånd från min gamla kommunala skola när jag växte upp, tror dock inte rubriken hade blivit:

Sara 17, blev utfryst på den mediokra skolan...
Citera
2025-12-14, 11:30
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Oj, vad många som hade kunnat håva in skadestånd från min gamla kommunala skola när jag växte upp, tror dock inte rubriken hade blivit:

Sara 17, blev utfryst på den mediokra skolan...
En kommunal skola behöver inte vara medioker och för övrigt har Sverige inga elitskolor ur ett internationellt perspektiv.
Citera
2025-12-14, 11:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Finns mycket pengar att hämta i det här med att vara kränkt, vad som förr var ett "ret" är numera en industri!

Mobbning är ett slangord för systematisk psykisk misshandel. Det är alltså tortyr vi pratar om och det är inget man ska ta lättvindigt på (behövs det ens påpekas?).
Citera
2025-12-14, 11:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Fast utfrysning är väl inget att bråka om, man blir lämnad ifred.

Då är det värre med olika former av trakasserier.
Citera
2025-12-14, 12:21
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Mobbning är ett slangord för systematisk psykisk misshandel. Det är alltså tortyr vi pratar om och det är inget man ska ta lättvindigt på (behövs det ens påpekas?).
Herregud, den där nerkissade generationen!

Det handlar om utfrysning, att kalla det för systematisk psykisk misshandel känns så överdrivet, det här har alltid funnits och kommer alltid finnas i skolan, men kudos till tjejen, hon promenerar iväg med en saftig pengapåse
Citera
2025-12-14, 13:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Herregud, den där nerkissade generationen!

Det handlar om utfrysning, att kalla det för systematisk psykisk misshandel känns så överdrivet, det här har alltid funnits och kommer alltid finnas i skolan, men kudos till tjejen, hon promenerar iväg med en saftig pengapåse

Empatistörd du är. ”Det har alltid funnits” så därför ska det alltid finnas? Tänker du samma lika om andra brott också? Våldtäkter? Mord? Stöld? Misshandel?

Du borde läsa på (så gott du kan) om psykiska, sociala, fysiska och emotionella funktioner hos människor. Det är inte coolt med att ha förhärdat ett barn genom våld. Man har bara gjort den varelsen mindre mänsklig, kanske tids nog till den mån att det är ingen människa längre utan ett monster.

Saftig pengapåse säger fattiglappen, hon går därifrån med emotionella och psykiska ärr för resten av livet. Vad fan är 180,000kr?

Kan inte du bara göra oss alla en tjänst och sticka iväg till den ukrainska fronten? Istället för att sitta där och leka tuff tangentbordskrigare som kallar hennes generation för nerkissade.
Citera
2025-12-14, 14:07
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Empatistörd du är. ”Det har alltid funnits” så därför ska det alltid finnas? Tänker du samma lika om andra brott också? Våldtäkter? Mord? Stöld? Misshandel?

Du borde läsa på (så gott du kan) om psykiska, sociala, fysiska och emotionella funktioner hos människor. Det är inte coolt med att ha förhärdat ett barn genom våld. Man har bara gjort den varelsen mindre mänsklig, kanske tids nog till den mån att det är ingen människa längre utan ett monster.

Saftig pengapåse säger fattiglappen, hon går därifrån med emotionella och psykiska ärr för resten av livet. Vad fan är 180,000kr?

Kan inte du bara göra oss alla en tjänst och sticka iväg till den ukrainska fronten? Istället för att sitta där och leka tuff tangentbordskrigare som kallar hennes generation för nerkissade.

En kontantinsats till ett första boende exempelvis!

Oroväckande att du tycker 180 000 kr är lite pengar, du har en fruktansvärt negativ och dålig inställning till pengar som kommer lägga krokben för dig senare i livet om du inte ändrar inställning!

Hennes generation är nerkissad med klent psyke som gråter ut för minsta lilla skav, så det står jag fast vid och stöds av att ni alla pundar psykofarmaka mot "ångest", ni är svaga och klena generellt.
Mobbning, utfrysning och retande har funnits lika länge som människan funnits, på gott och ont, skolan är tillfälligt och ett litet och i det stora hela obetydligt kapitel av ens liv man vänder ryggen till när man är klar med, har man "men" från skolåldern kommer man uppfattas som patetisk och svag i vuxenlivet, sluta grina!
Citera
2025-12-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
En kommunal skola behöver inte vara medioker och för övrigt har Sverige inga elitskolor ur ett internationellt perspektiv.

Vad snackar du om egentligen? Du har helt missförstått vad det är som gör skolan till en så kallad elitskola. Gymnasieskolan i fråga betraktas som en elitskola pga klientelets sociala bakgrund och inte för att barnens förmågor är "elit".

För övrigt finns det många svenska skolor som hamnar på topplistorna över de främsta skolorna i världen, så om vi istället ser begreppet "elit" som en måttstock för nivån på skolan, då finns det elitskolor i Sverige.
Senast redigerad av kretinsky7 2025-12-14 kl. 17:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in