2025-12-14, 02:15
  #1201
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Men fatta..
Detta är ren fakta som kommer ifrån skolan och inte kommunen eller media eller fjanteri i tråden..

Enkel matematik nu...
Skolpersonal söker vårdnadshavarna en hel dag utan att få svar överhuvudtaget......
X=1dag vilket betyder en hel skoldag.
X= väldigt tidigt på tisdagsmorgonen så är pojken inte i skolan. Därför beger sig skolpersonal till bostaden och fortsätter att ringa bägge vårdnadshavare men inte något svar, sen bankar och ringer på dörren men inte något gensvar...
X= Är 1-2 tim på tisdag morgon inte en hel dag..
X= Nu förstår du att pojken var inte i skolan på måndagen...

X2= varför har inte pappan svarat på samtal och sms ifrån skolan överhuvudtaget sedan måndagen..

Litar nog på kommunens och polisens uppgifter att 10-åringen var i skolan på måndagen.

Han var inte sjuk- eller frånvaroanmäld när han inte kom på tisdagen och man hade tydligen aldrig missat detta vid tidigare frånvaro.
Liten ort, liten skola, alla känner alla. Plötsligt är grabben försvunnen. Skolan har rutin att då reagera.
Efter några timmars frånvaro på tisdagen utan telefonkontakt med familjen, knackar skolpersonal på ytterdörren utan svar. Då ringer man polisen.

Mannen kanske hade ett jobb där privattelefonen måste läggas bort under arbetet. Att han då inte har svarat under tisdagens arbetsdag är inte så konstigt.

Rimligen har ingen från skolan reagerat redan på måndagen och sökt mannen - eftersom grabben då var i skolan och ingen på skolan är klärvoajant och kunde förutspå det hemska som var på väg att ske….
__________________
Senast redigerad av coli 2025-12-14 kl. 02:23.
Citera
2025-12-14, 02:16
  #1202
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det du skriver är helt korrekt.
Den du quotar vägrar dock att inse att hen har fel.


Ja det verkar vara där skon klämmer…
Citera
2025-12-14, 02:29
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Men fatta..
Detta är ren fakta som kommer ifrån skolan och inte kommunen eller media eller fjanteri i tråden..

Enkel matematik nu...
Skolpersonal söker vårdnadshavarna en hel dag utan att få svar överhuvudtaget......
X=1dag vilket betyder en hel skoldag.
X= väldigt tidigt på tisdagsmorgonen så är pojken inte i skolan. Därför beger sig skolpersonal till bostaden och fortsätter att ringa bägge vårdnadshavare men inte något svar, sen bankar och ringer på dörren men inte något gensvar...
X= Är 1-2 tim på tisdag morgon inte en hel dag..
X= Nu förstår du att pojken var inte i skolan på måndagen...

X2= varför har inte pappan svarat på samtal och sms ifrån skolan överhuvudtaget sedan måndagen..
Polisen har så klart fakta, och vet mera än vi. Pojkens klassföreståndare vet om pojken var borta även måndag, Klassföreståndaren har lämnat uppgifter till polisen.
Kropparna obduceras och det fastställs hur länge de antas ha legat döda innan de hittades.
Vi behöver inte veta alla detaljer. De Anhöriga kommer att få all information.
Mammans familj kommer få all information som utredningen kommer att ge.
Citera
2025-12-14, 06:58
  #1204
Medlem
Hamsterbolls avatar
Så Kronofogden gjorde en löneutmätning hos en ensamstående mamma med barn en månad innan julafton. Som någon skrev, var hon sambo (även om de inte hade delas ekonomi) kan kronofogden tagit nästan allt hon hade. Julstress är inte att leka med.

Men hade hon inga släktingar? Mormor och morfar? Var hon liksom helt ensam?

Oavsett så kommer jag aldrig förstå hur man kan döda sitt barn.
Citera
2025-12-14, 08:48
  #1205
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Så Kronofogden gjorde en löneutmätning hos en ensamstående mamma med barn en månad innan julafton. Som någon skrev, var hon sambo (även om de inte hade delas ekonomi) kan kronofogden tagit nästan allt hon hade. Julstress är inte att leka med.

Men hade hon inga släktingar? Mormor och morfar? Var hon liksom helt ensam?

Oavsett så kommer jag aldrig förstå hur man kan döda sitt barn.

Vet vad det kommer ifrån att mamman var skuldsatt..
Är pappan som har en skuld hos Kronofogden på närmare 600.000kr

Kronofogden bryr sig inte om de inte har gemensam ekonomi eller inte...
Det handlar om att de bor på samma adress...
Då får bägge betala..
Även får sänkta bidrag om sådant fanns...

Håller med dig helt hållet hur man kan ta ihjäl sitt eller sina egna barn..
Det är makabert för mig..

Mina småttingar växte upp under 1990-talet, efter några år så kom internet och blev ännu mer orolig för barnen då det kom en plattform som var väldigt populärt bland de yngre och avarter..
Lunarstorm hette den, men lades ner på grund av just avarter, mobbare och hot...
Citera
2025-12-14, 08:55
  #1206
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det du skriver är helt korrekt.
Den du quotar vägrar dock att inse att hen har fel.

Det enda du gör är att argumenterar emot alla som för tråden framåt..

Har inte sett något inlägg som du har lagt upp angående detta..
Läste om felaktig diagnos, tror vad jag vill på..
Verkar stämma helt korrekt...
Citera
2025-12-14, 08:59
  #1207
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det är en libanesisk göteborgare som inte ens stavar namnet likadant som arbetar på Volvo.

Vem har sagt att han finns på Linkedin...
Det får du ta med vederbörande som började skrika om det...

Men är man så jäkla lat att inte kolla upp utanför all media så kan man sitta och spela Allan Ballan och det ser urdumt den som argumenterar..
De som bor i Hörby vet nog mer än ni...
Citera
2025-12-14, 09:04
  #1208
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Litar nog på kommunens och polisens uppgifter att 10-åringen var i skolan på måndagen.

Han var inte sjuk- eller frånvaroanmäld när han inte kom på tisdagen och man hade tydligen aldrig missat detta vid tidigare frånvaro.
Liten ort, liten skola, alla känner alla. Plötsligt är grabben försvunnen. Skolan har rutin att då reagera.
Efter några timmars frånvaro på tisdagen utan telefonkontakt med familjen, knackar skolpersonal på ytterdörren utan svar. Då ringer man polisen.

Mannen kanske hade ett jobb där privattelefonen måste läggas bort under arbetet. Att han då inte har svarat under tisdagens arbetsdag är inte så konstigt.

Rimligen har ingen från skolan reagerat redan på måndagen och sökt mannen - eftersom grabben då var i skolan och ingen på skolan är klärvoajant och kunde förutspå det hemska som var på väg att ske….

Gör du så..
Det brukar stämma vad de säger ....hrmpf
Nu tror jag att folk som bor i Skåne och Hörby vet betydligt mer än VM här.....
Citera
2025-12-14, 09:16
  #1209
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Polisen har så klart fakta, och vet mera än vi. Pojkens klassföreståndare vet om pojken var borta även måndag, Klassföreståndaren har lämnat uppgifter till polisen.
Kropparna obduceras och det fastställs hur länge de antas ha legat döda innan de hittades.
Vi behöver inte veta alla detaljer. De Anhöriga kommer att få all information.
Mammans familj kommer få all information som utredningen kommer att ge.

Jag har inte hört något om att obducering eller hur länge de legat avlidna..
Kanske jag missförstår dig med detta..
När de uppgifter kommer det att bli mer klarhet..

Hörby är en liten ort i Skåne, och precis som alla småorter så kommer informationen spridas som en löpeld när det släpps...

Vad polisen och rättsväsendet håller på med tar jag med en nypa salt...

Jag bryr mig egentligen inte så mycket om allt omkring..
Jag vill vill bara veta varför detta skedde..
Hela situationen är makaber...
Citera
2025-12-14, 10:02
  #1210
Medlem
kan vara en hus försäljning som gått fel




Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ojoj, jag känner att hela detta fallet är en enorm soppa av bilbyten, adressbyten, lån, skulder och fan och hans moster.

Skulder på nästan 1.4 mille...

Hur i h-e kan man röra till det på det viset?

Vem är egentligen skyldig till att det slutade så himla illa att två är nu döda.

Jag får inte ihop det...


Citera
2025-12-14, 10:08
  #1211
Medlem
Det är obehagligt att läsa alla mobbarinlägg mot mamman, ingen av oss vet ju säkert vad som ligger bakom detta. Tror inte att någon människa väljer denna utväg utan anledning.
Jag beklagar djupt det inträffade och önskar ingen människa detta slut.
Citera
2025-12-14, 10:22
  #1212
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Det är obehagligt att läsa alla mobbarinlägg mot mamman, ingen av oss vet ju säkert vad som ligger bakom detta. Tror inte att någon människa väljer denna utväg utan anledning.
Jag beklagar djupt det inträffade och önskar ingen människa detta slut.


Naturligtvis är det oerhört beklagligt när någon inte ser någon annan utväg än att ta sitt liv. Väldigt sorgligt.

Anledningen till sk ”hatinlägg” mot mamman är dock inte att hon, precis som ca 1.500 andra invånare i Sverige i år, valde att suicidera.
Anledningen är att mamman valde att först mörda en liten 10-åring med hela livet framför sig och en fadersgestalt som sannolikt älskade honom enormt och hade tagit hand om honom om hon inte fanns.

Det spelar ingen roll hur hennes bakomliggande tankar och egna skäl till mordet på barnet gestaltades.
Den handlingen är bara ondska.
Därför får hon helt berättigat fördömande och postum hat - helt oaktat vilka skäl hon haft att mörda en frisk 10-årig pojke. För ett sådant mord finns inga som helst ursäkter.
__________________
Senast redigerad av coli 2025-12-14 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in