2025-12-13, 23:27
  #1165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Dessutom kan man själv spärra sin kredit score hos kronofogden i framtiden på ett maximalt belopp..

Man kan också välja att inte leva över sina tillgångar.

Hur kan ekonomi ens bli diskussionsämnet vid ett mord på ett barn i Sverige.
Citera
2025-12-13, 23:27
  #1166
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Snubben som var folkbokförd på hennes adress har ny adress fr.o.m igår. Pappa el. ej.

Lägenheten är fortfarande avspärrad...
Så han ska väl bo någonstans....
Citera
2025-12-13, 23:32
  #1167
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Så fel? Det är föräldrarnas ansvar att sköta ekonomin. Ditt förslag skulle bara utnyttjas av ansvarslösa föräldrar. Menar du att låneinstitut bär någon skuld till mordet på pojken? Märkligt inlägg.

Jag undrar hur pappan och mammans nära anhöriga har tänkt begrava kvinnan och sonen. Inte tillsammans får man hoppas. Det vore att godkänna och acceptera mammans mördande.

Varför skulle de acceptera detta förstår jag inte överhuvudtaget...
Är väl lika stor sorg för alla anhöriga och vänner...
Konstigt inlägg kan jag tycka...
Citera
2025-12-13, 23:36
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Varför skulle de acceptera detta förstår jag inte överhuvudtaget...
Är väl lika stor sorg för alla anhöriga och vänner...
Konstigt inlägg kan jag tycka...

Du kan inte se det olämpliga i att begrava ett mördat barn tillsammans med sin mördare? Låt pojken istället vila i frid utan sin baneman.
Citera
2025-12-13, 23:37
  #1169
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffmaja
Vad jag undrar är hur pappan förklarar att han gått till jobbet 2 dagar och barnet och frun var förmodligen redan döda på måndagen men han har inte märkt det? Har inte läst någon förklaring till att han så obekymmrat skött sitt jobb 2 dagar oskyldig och ovetandes?

Jag tycker att det värsta är att när skolpersonal ringde bägge vårdnadshavare och han inte ens har svarat..
Undrar om polisen verkligen har gjort någon utredning överhuvudtaget då allt har gått så himla fort...
Polisen gick tidigt ut med att det skulle bli en gedigen utredning och att det kommer ta lång tid att utreda detta..

Snacka om lång tid ett par dagar...
Citera
2025-12-13, 23:48
  #1170
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Jag tycker att det värsta är att när skolpersonal ringde bägge vårdnadshavare och han inte ens har svarat..
Undrar om polisen verkligen har gjort någon utredning överhuvudtaget då allt har gått så himla fort...
Polisen gick tidigt ut med att det skulle bli en gedigen utredning och att det kommer ta lång tid att utreda detta..

Snacka om lång tid ett par dagar...
Tycker du att det är det värsta så förstår jag varför du förstör tråden med massa skitsnack.

Hur var det nu igen? Han jobbade på Volvo sa du va?

Så du tycker det var fel av skolpersonalen att åka hem och ringa på?
För att pappan inte svarat när de ringde?
Eller var det dåligt av pappan att inte svara när de ringde?


Själv tycker jag det värsta är att någonting har gjort så att den här mamman beslutat att livet inte är värt att leva längre, och att hon tar det idiotiska och egoistiska beslutet att ta med sig sitt barn.

Att skolan beslutade sig för att åka hem till familjen då varken mamman eller pappan svarade tycker jag var ett ansvarsfullt beslut.
Citera
2025-12-13, 23:52
  #1171
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Allt kan inte regleras med lager och regler, man har ett eget ansvar också.
Ja, och det ansvaret är att följa samhällets lagar och regler.
Citera
2025-12-13, 23:53
  #1172
Medlem
Mycket felaktigheter gällande KF-skulder.

Det är KF som sätter räntan när skulden hamnat där för indrivning. Tidigare dröjsmålsränta osv bakas in i ett totalbelopp som sedan KF lägger 8% plus referensränta på.

Existensminimum finns inte längre. Man räknar ut ett förbehållsbelopp som är lägre om man är sambo då man räknar med att sambon betalar halva boendekostnaden. Man får alltså behålla mindre av sin lön när man är sambo.

Löneutmätning när man har barn är ganska låg.

På måndag kommer nån här i tråden ringa KF och delar förhoppningsvis med sig så vi får veta var hennes skulder härstammar ifrån och om även han hade skulder som det spekulerats om tidigare i tråden.
Citera
2025-12-13, 23:56
  #1173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tycker du att det är det värsta så förstår jag varför du förstör tråden med massa skitsnack.

Hur var det nu igen? Han jobbade på Volvo sa du va?

Så du tycker det var fel av skolpersonalen att åka hem och ringa på?
För att pappan inte svarat när de ringde?
Eller var det dåligt av pappan att inte svara när de ringde?


Själv tycker jag det värsta är att någonting har gjort så att den här mamman beslutat att livet inte är värt att leva längre, och att hon tar det idiotiska och egoistiska beslutet att ta med sig sitt barn.

Att skolan beslutade sig för att åka hem till familjen då varken mamman eller pappan svarade tycker jag var ett ansvarsfullt beslut.

Kan bara hålla med dig och tur någon hänger med i tråden!
Citera
2025-12-14, 00:11
  #1174
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Kan bara hålla med dig och tur någon hänger med i tråden!
Ja, har varit en del felaktigheter och bemöter man det får man oftast inget svar utan han fortsätter starta andra "trådsanningar"
Citera
2025-12-14, 00:13
  #1175
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tycker du att det är det värsta så förstår jag varför du förstör tråden med massa skitsnack.

Hur var det nu igen? Han jobbade på Volvo sa du va?

Så du tycker det var fel av skolpersonalen att åka hem och ringa på?
För att pappan inte svarat när de ringde?
Eller var det dåligt av pappan att inte svara när de ringde?


Själv tycker jag det värsta är att någonting har gjort så att den här mamman beslutat att livet inte är värt att leva längre, och att hon tar det idiotiska och egoistiska beslutet att ta med sig sitt barn.

Att skolan beslutade sig för att åka hem till familjen då varken mamman eller pappan svarade tycker jag var ett ansvarsfullt beslut.

DU är verkligen patetisk..
Jag ligger på mer fakta medans sådana som du infekterar i tråden..
Volvo finns i Hörby också..
Jobbar man på kontoret så pendlar man inom koncernen..
Men det förstår du nog inte på grund av alkohol..
Citera
2025-12-14, 00:18
  #1176
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Du kan inte se det olämpliga i att begrava ett mördat barn tillsammans med sin mördare? Låt pojken istället vila i frid utan sin baneman.

Nej det kan jag inte förstå..
Eller du har förutfattade meningar att pappan har ett arabiskt namn..
Vad har pojken att vila i frid enligt ditt påstående..
Jag tror att du menar något helt annat..

Är stor sorg för alla nära anhöriga och närstående...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in