2025-12-13, 23:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Skulle tagit in dig som strateg så du hade kunnat avgöra vilka positioner vi ska matcha in alla våra spelare på. Kukräven, fotbollens Clausewitz.
Det handlar om kultur.

Ni har spelat anti-fotboll i hundra år.

Det är ingenting man ändrar på huxflux.
Citera
2025-12-13, 23:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det handlar om kultur.

Ni har spelat anti-fotboll i hundra år.

Det är ingenting man ändrar på huxflux.
Det är därför vi behöver din expertis. Med dig i styrelserummet, Good Quill Hunting som CFO, och kanske General Lunkan som ny tränare vinner vi Champions League inom 10 år.
Citera
2025-12-13, 23:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Det är därför vi behöver din expertis. Med dig i styrelserummet, Good Quill Hunting som CFO, och kanske General Lunkan som ny tränare vinner vi Champions League inom 10 år.
Det kommer ta lång tid innan ni värvar spelare på Mikael Andersons nivå.

Klasskillnaden kommer bli väldigt tydlig nästa säsong.
Citera
2025-12-14, 00:15
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Fast även när vi varit svaga inhemskt har vi varit starka i Europa. Psykologi är otroligt viktigt i dessa sammanhang. Där tror jag selektionen på era värvningar spelar roll. Häcken är litet lag i en stor stad. Hos er får man bo i Göteborg samtidigt som man slipper press från huligansupportrar. Det selekterar för spelare som inte gillar bubblor i sockerdrickat.
Just Dif är ju kända för mentalt tuffa spelare som presterar när det gäller.. Eller menar du att ni är Stockholms Häcken?
Citera
2025-12-14, 00:17
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Just Dif är ju kända för mentalt tuffa spelare som presterar när det gäller.. Eller menar du att ni är Stockholms Häcken?
Ska ni i Bajen snacka om psykologi?
Citera
2025-12-14, 00:22
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Stockholms Heif. Passande nog håller Brandy på båda.
Citera
2025-12-14, 05:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Stockholms Heif. Passande nog håller Brandy på båda.
Skillnaden då att dif är ett riktigt stadslag. Heif är förort till Ängelholm. 😄

Dessutom har vi Lunkan531 i Bajenlägret, han är Sveriges bästa på mental träning. Återkom när ni har hans kompetens i dif-lägret!
Senast redigerad av needAlife 2025-12-14 kl. 05:39.
Citera
2025-12-14, 08:58
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Skillnaden då att dif är ett riktigt stadslag. Heif är förort till Ängelholm. 😄

Dessutom har vi Lunkan531 i Bajenlägret, han är Sveriges bästa på mental träning. Återkom när ni har hans kompetens i dif-lägret!

Lugna sig nu.

Kan tillräckligt om Skåne för att veta att Helsingborg var tjänstemannastaden, Lund den akademiska och Malmö arbetarstaden.

Finns såklart naturliga kulturella (icke-sportsliga) kopplingar att dra mellan regionerna 50+ år tillbaka.

HIF hade varit vårt DIF.

Ett allsvenskt ”Lunds FF” hade varit Skånes svar på Upplands IKS.

Ett MFF hade varit… ja? Här finns inget lika naturligt likhetstecken. Vår stad byggdes inte av desertörer från omringande grisfarmar.

Arbetarklubb blir för vagt… men Bajen kanske vill reppa den?
Citera
2025-12-14, 09:50
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Lugna sig nu.

Kan tillräckligt om Skåne för att veta att Helsingborg var tjänstemannastaden, Lund den akademiska och Malmö arbetarstaden.

Finns såklart naturliga kulturella (icke-sportsliga) kopplingar att dra mellan regionerna 50+ år tillbaka.

HIF hade varit vårt DIF.

Ett allsvenskt ”Lunds FF” hade varit Skånes svar på Upplands IKS.

Ett MFF hade varit… ja? Här finns inget lika naturligt likhetstecken. Vår stad byggdes inte av desertörer från omringande grisfarmar.

Arbetarklubb blir för vagt… men Bajen kanske vill reppa den?
Ja vi får väl ta den pucken antar jag men ja du har helt rätt i kategoriseringen historiskt även om det inte längre ser ut riktigt så. Eller ja Uppsala och Lund har väl kvar sina karakteristiska drag. Pluggade själv i Uppsala för inte mer än 10 år sedan och träffade max fem pers i hela staden som sade sig stödja Sirius (förvisso ingicks jag mest med exil-stockholmare) men jag är verkligen imponerad av hur snabbt de byggt en riktigt hängiven publik. Jag såg aldrig det ske faktiskt så skulle säkert kunna gå i Lund också om de någon gång skulle kunna hitta på något.
Citera
2025-12-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ett problem är att jag skulle inte göra det åt Aik hur mycket ni än skulle betala*
och det skulle inte lyckas, eftersom det finns för många dåliga t o m motstridiga viljor med makt i Aik.

(( * Då jag ledde första klubben från botten till Sverigeeliten - vilket f ö tog 11 år - gjorde jag det GRATIS (tjänade tillräckligt i mitt företag) gav t o m betalningen för ett slags sportlärararbete i en skola till klubben. Däremot tog jag betalt för det var tråkigt då att jag skötte distriktskanslijobbet.))
Citera
2025-12-14, 10:19
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ska ni i Bajen snacka om psykologi?
Hur många derbymål gjorde er skytteligavinnare?
Citera
2025-12-14, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja vi får väl ta den pucken antar jag men ja du har helt rätt i kategoriseringen historiskt även om det inte längre ser ut riktigt så. Eller ja Uppsala och Lund har väl kvar sina karakteristiska drag. Pluggade själv i Uppsala för inte mer än 10 år sedan och träffade max fem pers i hela staden som sade sig stödja Sirius (förvisso ingicks jag mest med exil-stockholmare) men jag är verkligen imponerad av hur snabbt de byggt en riktigt hängiven publik. Jag såg aldrig det ske faktiskt så skulle säkert kunna gå i Lund också om de någon gång skulle kunna hitta på något.
Kanske beror förbättringen på att Sirius har ändrat spelstil från "Sparkaspring" med storväxta spelare, som även Djurgårn hade förr, till att spela rolig fotboll?

((Ogillade själv Sirius förr p g a spelstilen de hade då fastän jag föddes i den trakten och då jag som 13-åring började träna med seniorerna i moderklubben var nästan halva A-laget nedvarvande spelare från Sirius och Aik/B-landslaget. Men nu hejar jag lite även på Sirius, utom då de möter Hammarby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in