Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Nej, det är precis tvärtom faktiskt. Porr är sunt och naturligt, det är bara avbildningar av sexuella företeelser som människan har sysselsatt sig med sedan vi började gå upprätt.
Förr målade man på lerkrus, nu gör man videos.
Kristna jävla torrsprickor ska bara hålla käft.
Det är onyttigt med porr och onani.
Manipulation är det. Farmakeia. Jag förstår det bättre nu. Jag befann mig i missbruk och olycka förut pga synden. Mörkret som var fallen över Jorden o mig. Jesus har öppnat mina ögon och ljuset kommer in genom sprickorna du talar om kanske. By his stripes.
Jesaja 53:5 SFB98
Straffet var lagt på honom för att vi skulle få frid, och genom hans sår är vi helade.
Men jag har missbrukat. Jag trodde inte bättre om mig.
In the Bible, pharmakeia (φαρμακεία) is a Greek term meaning sorcery, witchcraft, poisoning, or the use of drugs/potions, often linked to occult practices and deception.
Vi gick alla vår egen väg och befann oss i masturbation. Mass masturbering.
Jesaja 53:4-6 SFB98
Men det var våra sjukdomar han bar, våra smärtor tog han på sig, medan vi höll honom för att vara hemsökt, slagen av Gud och pinad. Han var genomborrad för våra överträdelsers skull, slagen för våra missgärningars skull. Straffet var lagt på honom för att vi skulle få frid, och genom hans sår är vi helade. Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg, men all vår skuld lade HERREN på honom.
Var heliga som han som kallar er är helig.
Det är klart det är fult och runka och bli upptänd till gamla porrfilmer. Bilder.
Bara det att man vet att det är ett alternativ förstör. Tyvärr förstod jag inte farorna. Jag blev tidigt inåtvänd och uppgiven. Började förstöras. Kunde inte göra nåt utan Jesus. Jag var benägen att synda.
Jesus saves. It is what it is.