2025-12-13, 21:54
Medlem
Soyences avatar
Låter som århundradets vetenskapliga genombrott.

Vad anser ni om vetenskapsmännen och deras slutsats? Någon som provat och kan verifiera studien?

Citat:
P.U. IQ! Sniffing your own farts could boost brain power, fend off Alzheimer’s: new study

Go ahead and get a good whiff of your own farts — scientists say it could help guard against Alzheimer’s
https://nypost.com/2025/12/13/health/pew-iq-sniffing-your-own-farts-boosts-brain-power-new-john-hopkins-study-suggests/
Citera
2025-12-13, 22:18
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soyence
Låter som århundradets vetenskapliga genombrott.

Vad anser ni om vetenskapsmännen och deras slutsats? Någon som provat och kan verifiera studien?

https://nypost.com/2025/12/13/health/pew-iq-sniffing-your-own-farts-boosts-brain-power-new-john-hopkins-study-suggests/
Jag har provat detta en längre tid och har inte direkt märkt någon skillnad ännu, men min sambo säger att hon har känt en viss skillnad, då hon brukar ligga under täcket när jag lägger av en "brakare" och jag får ge henne kredd för att hon brukar ligga kvar där tills den hela klingat ut så att säga, något som jag själv aldrig skulle klara av.
Men som sagt ingen påtaglig skillnad har vi märkt,
Citera
2025-12-13, 22:38
Medlem
Unga kvinnors fjärtar är tydligen bäst.

Kan man köpa några sådana burkar online, man kan inhalera?

Citat:
Previous research has shown that female flatulence actually has a “significantly higher concentration” of hydrogen sulfide than farts from men — meaning women’s gas tends to have “greater odor intensity” than men’s.

Unfortunately, hydrogen sulfide levels decrease with age.
Citera
2025-12-13, 22:38
Medlem
Jordgubbes avatar
Fast det är inte nobelnivå att misstolka nyheten så. De injecerade H₂S i mössen.

https://www.hopkinsmedicine.org/news/newsroom/news-releases/2021/01/rotten-egg-gas-could-guard-against-alzheimers-disease
Citera
2025-12-13, 22:41
Medlem
zombie-nations avatar
Var 100 på att detta var rysspropaganda.

Apropå, är det inte så att man kan upptäcka alzheimers tidigt genom att man inte kan känna vissa lukter?
Citera
2025-12-13, 22:43
Medlem
EnCartes avatar
Fast svavelväte går att framställa utanför kroppen.

Men kan kanske bli en ny bransch för unga kvinnor. Det förklarar kanske även varför de undviker att fisa mer än män. Då de luktar värst.
Citera
2025-12-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag har provat detta en längre tid och har inte direkt märkt någon skillnad ännu, men min sambo säger att hon har känt en viss skillnad, då hon brukar ligga under täcket när jag lägger av en "brakare" och jag får ge henne kredd för att hon brukar ligga kvar där tills den hela klingat ut så att säga, något som jag själv aldrig skulle klara av.
Men som sagt ingen påtaglig skillnad har vi märkt,

Dutch oven. Sådana har det delats ut en hel del av under åren.
Citera
2025-12-15, 02:19
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Unga kvinnors fjärtar är tydligen bäst.

Kan man köpa några sådana burkar online, man kan inhalera?
Ja jag har hört att man kan det och dom dom köper det är i sexuellt syfte!
Citera
2025-12-15, 02:20
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Var 100 på att detta var rysspropaganda.

Apropå, är det inte så att man kan upptäcka alzheimers tidigt genom att man inte kan känna vissa lukter?
Ja det är en tidig markör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in